اخبار بازی

سهام‌داران اکتیویژن بلیزارد با اکثریت قاطع به معامله با مایکروسافت رای مثبت دادند

طبق خبر جدید به دست آمده، مجمع سهام‌داران و هیئت مدیره‌ی اکتیویژن بلیزارد با رأی ۹۸ درصدی، با معامله‌ی ۶۸ میلیارد دلاری فروش این کمپانی به مایکروسافت موافقت کردند.

البته این خبر هنوز به این معنا نیست که معامله‌ی مذکور انجام خواهد شد، اما همچنان در معرض بررسی کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) است .حال شرکت مایکروسافت با کمیسیون اشاره شده، درباره‌ی معامله با اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) بحث و گفتگو خواهد کرد.

بابی کوتیک (Bobby Kotick)، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، در این باره گفت:

رای حمایت قاطع امروز از سوی سهام‌داران، اعتقاد مشترک ما را تأیید می‌کند که در ادغام با مایکروسافت، موقعیت بهتری به منظور ایجاد ارزش برای بازیکنان، فرصت‌های بیشتر برای کارمندان خود و ادامه‌ی تمرکز بر روی آن‌ها خواهیم داشت. هدف ما تبدیل شدن به یک نمونه‌ی الهام‌بخش از یک محل کار خوب، محترمانه و فراگیر است.

بلومبرگ (Bloomberg) امروز در گزارشی اشاره کرد که سهام شرکت اکتیویژن بلیزارد همچنان با 25 درصد کمتر از 95 دلار پیشنهادی مایکروسافت معامله می‌شود که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران بر این باورند که احتمال عدم خرید وجود دارد. همچنین ادعا شده است که تمرکز جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، بر اجرای قوانین ضد انحصار ممکن است این توافق را تحت نظارت بیشتر قرار دهد.

انتظار می‌رود که معامله‌ی مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد تا ماه ژوئن 2023 (خرداد-تیر 1402) نهایی شود. با این حال، این موضوع منوط به بسته شدن شرایط و تکمیل بررسی‌های قانونی است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *