اخبار بازی

فیرمور دوال سنس بدون نیاز به پلی استیشن 5 به‌روزرسانی می‌شود

طبق اعلام رسمی اخیر سونی، کاربران رایانه‌های شخصی از این پس برای به‌روزرسانی فیرم‌ور (Firmware) دوال سنس خود نیازی به کنسول پلی استیشن 5 ندارند.

کاربرانی که استفاده از دوال سنس در رایانه‌های شخصی را ترجیح می‌دهند، دیگر برای به‌روزرسانی آن نیازی به متصل کردن دسته‌شان به پلی استیشن 5 ندارند و می‌توانند نرم‌افزاری جدید به نام Firmware updater for DualSense wireless controller را از وبسایت پلی استیشن دریافت کنند.

این نرم‌افزار به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با استفاده از کابل USB، دسته‌ی خود را به سیستم متصل کنند و با دریافت به‌روزرسانی از راه مذکور، آن را روی دسته اعمال کنند. کاربران تا پیش از این، برای بهره‌مندی از به‌روزرسانی‌های دوال سنس، ملزوم به استفاده از پلی استیشن 5 بودند.

این خبر می‌تواند به خصوص برای افرادی خوشحال کننده باشد که پورت رایانه‌های شخصی بازی‌های پلی استیشن را که در سال‌های اخیر توجه زیادی از سوی سونی به آن معطوف شده است، بازی می‌کنند. سونی در اوت 2020 بازی Horizon Zero Dawn را برای این پلتفرم منتشر کرد و پس از آن در ماه‌های می 2021 و ژانویه 2022 به عرضه‌ی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی Days Gone و God of War 2018 پرداخت. در آینده‌ای نزدیک نیز شاهد انتشار دو بازی Uncharted 4: A Thief’s End و Uncharted: The Lost Legacy برای این پلتفرم خواهیم بود و همچنین، شایعاتی درمورد پورت بازی Sackboy: A Big Adventure به گوش می‌رسد.

ماه ژوئن گذشته نیز هرمن هالست (Herman Hulst) رئیس استودیو‌های پلی استیشن اعلام کرده بود که سونی هنوز در ابتدای راه اعمال برنامه‌هایش برای پلتفرم رایانه‌های شخصی است، اما همچنان کنسول‌ها برای عرضه‌ی بازی‌های جدید در اولویت باقی خواهند ماند.

پلی استیشن اخیراً استودیوی نیکسز سافت‌ور (Nixxes Software) را نیز که بیش‌تر برای مشارکت با اسکوئر انیکس (Square Enix) در ساخت نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی‌های Tomb Raider ،Hitman ،Deus Ex و Thief شناخته می‌شود، خریداری کرده بود.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *