اخبار بازی

معامله‌ی سونی و بانجی توسط FTC بررسی خواهد شد

بر اساس گزارش جدید منتشر شده، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) ایالات متحده خرید استودیوی بانجی توسط سونی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

طبق گزارش سایت The Information، معامله‌ی سونی و بانجی اکنون توسط FTC در دست بررسی قرار دارد. این سازمان از زمان انتصاب لینا خان (Lina Khan) به عنوان ریاست کمیسیون در مارس 2021، رویکرد تهاجمی‌تری را برای بررسی خرید و ادغام‌های بزرگ در حوزه‌ی فناوری اتخاذ کرده است.

کمیسیون تجارت فدرال علاوه بر معامله‌ی سونی و بانجی، خرید 68.7 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) توسط مایکروسافت را نیز بررسی می‌کند. تحقیقات FTC ممکن است تأثیری بر معاملهd سونی و بانجی نداشته باشد، اما نشان‌دهنده‌ی نگرانی فزاینده در مورد مسائل ضد انحصار احتمالی در زمان افزایش خرید و ادغام در صنعت بازی است.

بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی در ژانویه‌ی امسال، استودیوی بانجی (Bungie) را با مبلغ 3.6 میلیارد دلار خریداری کرد. سونی ادعا کرده است که بانجی «یک زیرمجموعه‌ی مستقل» از پلی‌استیشن خواهد بود و در صورتی که این خرید طبق برنامه انجام شود، یک استودیوی چند پلتفرمی باقی خواهد ماند. بانجی همچنین اشاره کرده است بازی‌های فعلی و آینده‌ی این استودیو که در دست توسعه هستند، پس از نهایی شدن قرارداد در انحصار کنسول‌های پلی‌استیشن نخواهند بود.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *