اخبار بازی

توافق سونی و مایکروسافت تنها شامل فرنچایز Call of Duty و به مدت 10 سال است

به گزارش سردبیر رسانه The Verge توافق سونی و مایکروسافت که اخیرا آقای فیل اسپنسر خبر عقد آن را داد، به مدت ده سال است و تنها شامل فرنچایز Call of Duty می‌شود، این بدان معنا است که هیچ تضمینی برای عرضه بازی‌های دیگر روی پلتفرم پلی استیشن وجود ندارد. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای بازی، با واران گیم همراه باشید.

پس از کشمکش‌های فراوان و گذشت بیش از دو سال از اعلام خبر خریده شدن کمپانی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، بالاخره کمپانی آمریکایی موفق شد در جلسه دادگاه شکایت کمیسیون تجارت دولت فدرال (Federal Trade Commission) پیروز شود تا گام بزرگی برای ثبت این قرارداد بردارد و می‌توان گفت که این قرارداد را می‌شود نهایی تلقی کرد. یک گام بلند دیگری در راستای ثبت این قرارداد، توافق با یکی از مخالفان اصلی پرونده، یعنی سونی است. شب گذشته آقای فیل اسپنسر در توئیتر اعلام کرد که ایکس باکس و پلی استیشن با یکدیگر به توافق رسیده‌اند و سونی نیز دیگر جزو مخالفان ثبت قرارداد خرید اکتیویژن نیست. البته در آن زمان مشخص نبود این توافق دقیقا شامل چه مواردی است.

خانم کاری پرز (Kari Perez)، مدیر بخش روابط بین الملل ایکس باکس در مصاحبه‌ای به خبرنگار رسانه The Verge اعلام کرد که مدت توافق سونی و مایکروسافت ده سال است و تنها شامل فرنچایز کال آو دیوتی می‌شود. این توافق متفاوت با توافق‌هایی است که مایکروسافت پیشتر با شرکت‌های دیگر نظیر نینتندو و انویدیا امضا کرده است. مدت تعهد مایکروسافت به این شرکت‌ها نیز ده سال است اما، تضمین داده تمامی بازی‌های اکتیویژن بلیزارد روی پلتفرم‌های آن‌ها عرضه شود. پیشنهادی قبلی ایکس باکس به پلی استیشن “عرضه تمامی بازی‌های فعلی اکتیویژن” روی پلی استیشن تا سال ۲۰۲۷ بود که با موافقت سران پلی استیشن همراه نبود.

در حال حاضر تنها مخالف جدی ثبت قرارداد خرید اکتیویژن موسسه CMA در بریتانیا است. مایکروسافت در تلاش است تا با اعمال تغییراتی در مفاد قرارداد، رضایت این موسسه را نیز سریع‌تر جلب کند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *