اخبار بازی

برخی بازی‌های کنسول‌های قدیمی پلی استیشن اجرا نمی‌شوند

به‌گزارش تعدادی از کاربران پلی استیشتن، اجرای برخی از بازی‌های دیجیتالی در کنسول‌های قدیمی سونی نظیر پلی استیشن 3 و پلی استیشن ویتا با مشکل مواجه شده است.

روز گذشته، وبسایت کوتاکو (Kotaku) طی گزارشی به این مورد پرداخت که به گفته‌ی تعدادی از کاربران، نسخه‌ی PSOne Classic از بازی Chrono Cross پس از دانلود اجرا نمی‌شود و تاریخ انقضایی مربوط به سال‌ها قبل را نمایش می‌دهد. اگر چه این مشکل با عرضه‌ی نسخه‌ی ریمستر شده‌ی Chrono Cross برای کنسول‌های جدید مصادف شده است، اما طبق شواهد، بازی‌های قدیمی دیگری نیز این مشکل را دارند.

گزارشات مشابهی از نمایش تاریخ انقضای مذکور برای عناوینی چون Final Fantasy VI ،Run Factory: Oceans و Unit 13 نیز وجود دارد. حتی یکی از کاربران در ردیت (Reddit) عنوان کرده است که تمام مجموعه بازی‌های کنسول پلی استیشن ویتای او دچار این مشکل شده است.

به عقیده‌ی رسانه‌ی کوتاکو، این مشکل مربوط به Unix Epoch است. در واقع، مهندسان برای زمانی که سیستم عاملی شروع به کار می‌کند، تاریخی معین می‌کنند. اکنون، گمان می‌رود که یک باگ باعث شده باشد تاریخ انقضای لایسنس بازی‌های پلی استیشن به Unix Epoch آن برگردد.

شرکت سونی اینتراکتیو اینترتینمنت (Sony Interactive Entertainment) هنوز در رابطه با این گزارشات، واکنشی نداشته است.

در ماه مارس سال گذشته، سونی اعلام کرده بود که قصد دارد فروشگاه پلی استیشن را برای سه کنسول Vita ،PSP و PS3 ببندد، اما با اعتراض شدید هواداران، تصمیم گرفت که تنها فروشگاه PSP را تعطیل کند و در سایر کنسول‌ها تغییری ایجاد نکند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *