اخبار بازی

حضور پلی استیشن در تمامی ژانرهای اصلی ویدیوگیم گسترش می‌یابد

پلی استیشن در سال‌های اخیر با ارائه‌ی بازی‌های انحصاری جذاب و باکیفیت، همواره مورد توجه گیمرها بوده است؛ اما قرار است این بازی‌ها در تمام ژانرهای اصلی ویدیوگیم حضور یابند. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای بازی، با واران گیم همراه باشید.

در زدوخورد جنگ کنسولی چندین ساله، هرگز ارزش عناوین فرست پارتی پلی‌ استیشن کم نشده است اما به نظر می‌رسد طبق برنامه‌ای که کمپانی سونی به عنوان ناشر ایجاد کرده است، قرار است حضور پلی استیشن را در تمامی ژانرهای اصلی ویدیوگیم به صورت اختصاصی شاهد باشیم.

پلی استیشن می‌خواهد حضور خود را در ژانرهای اصلی ویدیوگیم گسترش بدهد

در لیستی که از ناشر منتشر شده است، نام‌ ژانرهای نقش‌آفرینی، ورزشی، پلتفرمر، تیراندازی و مسابقه‌ای به چشم می‌خورد. ژانرهای دیگری چون ترسناک یا نقش‌آفرینی ژاپنی در لیست وجود ندارد اما مشخص است که پلی استیشن به دنبال جذب مخاطب در تمامی ژانرهای پرطرفدار است.

با وجود آنکه پلی استیشن طیف گسترده‌ای از عناوین مختلف را داراست اما ظاهرا دو ژانر تیراندازی و پلتفرمر برای آن اولویت دارد، مخصوصا که در ژانر تیراندازی چیز زیادی برای عرضه ندارد. با خرید استودیو بانجی، پلی استیشن به دنبال استفاده از تجربیات بهترین توسعه‌دهندگان عناوین تیراندازی لایوسرویس است، البته که فعلا تولیدات این استودیو انحصاری پلی استیشن نیست و برای ایکس‌باکس نیز عرضه می‌شود.

این داستان در ژانر پلتفرمر نیز برای پلی استیشن صدق می‌کند و نبود ساخت عناوین محبوبی چون Astro Bot و Little Big Planet بسیار احساس می‌شود و شاید نتوان بازی Ratchet and Clank را محدود به ژانر خاصی دانست. باید دید آی‌پی‌های آینده‌ی پلی استیشن می‌توانند ضعف موجود در این بخش‌ها را جبران کنند یا خیر. این روزها در صورتی می‌توان طرفدار پلی استیشن بود که بازی‌های اکشن و ماجراجویی تک‌نفره آن را در نظر گرفت و پلی استیشن هم دقیقا به دنبال ایجاد تنوع در عناوین انحصاری خود و توجه به تمامی سلیقه‌ها است.

به هرحال، شوکیس ۳ خرداد پلی استیشن شاید بتواند به انتظارات مخاطبان برای تنوع بخشیدن در بازی های انحصاری پاسخ خوبی بدهد، همچنان که بازی‌های معرفی نشده‌ی بزرگی احتمالا نمایش خواهند داشت.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *