اخبار بازی

طرفداران پلی استیشن از لغو خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت خوشحال خواهند شد

چند روز پیش بود که سازمان نظارت و بازار بریتانیا به دلیل نگرانی ناشی از ضربه به رقابت در بازار بازی‌های ابری، خرید کمپانی اکتیویژن توسط شرکت مایکروسافت را لغو کرد که به نظر می‌رسد برای طرفداران پلی‌استیشن خبر خوش‌حال‌کننده‌ای است. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای بازی، با واران گیم همراه باشید.

در پی خرید کمپانی اکتیویژن توسط ردموندی‌ها و تایید این معامله توسط کشور‌های مختلف، به نظر می‌رسید سازمان CMA (یا همان سازمان نظارت و بازار بریتانیا) هم با این قرارداد موافقت کند و حتی شواهد هم بر همین اساس بودند؛ اما این نهاد با اعلام اینکه این خرید می‌تواند رقابت را در بازار بازی‌های ابری یک‌طرفه کند و در راس همه، گیمر‌های بریتانیایی از این معامله آسیب ببینند، آن را مسدودشده اعلام کرد و احتمال اینکه از تصمیم خود صرف نظر کند، بسیار بعید به نظر می‌رسد.

اکنون این خبر، برای برخی از هواداران پلی‌استیشن خوشحال‌کننده بوده است و شاهد ابراز رضایت آن‌ها از این تصمیم هستیم؛ یکی از این افراد در ساب‌ردیت PS5 گفته است:

خبر شگفت‌انگیز! خوشحالم که برخی از نهاد‌ها به دنبال توقف گسترش انحصارگری هستند.

نفر دیگری حدس می‌زد که «مایکروسافت در حال حاضر از لحاظ داخلی در حال نابودی است» و همچنین دیگری نوشت:

من همچنان نگران انحصاری شدن بازی های بتسدا هستم و اکنون از هرچیز و هرکسی که باعث شود من از تجربه‌ی هرچه بیشتر عناوین این شرکت محروم نشوم، سپاسگزار خواهم بود!

حتی بسیاری از کسانی که طرفدار پلی‌استیشن و کمپانی سونی نیستند، از این اتفاق ابراز آرامش می‌کنند؛ یکی از همین افراد گفته است که «من یک گیمر PC هستم و هنوز دغدغه‌های من درباره‌ی این خرید سرجایش است؛ ادغام این دو کمپانی به وضوح یک ادغام گسترده‌ دو بازار بزرگ است که هم برای رقابت، هم برای بازار آزاد و هم برای مصرف کنندگان اتفاق بدی است»؛ کاربر دیگری در پاسخ به وی گفت:

من [بابت مسدودسازی] این خرید شوکه شده‌ام، اما خیالم حداقل از بابت پیشرفت آن راحت است. سونی در مقابل حریف خود که می‌خواست بخش بزرگی از بازار را به طرز وحشتناکی تصاحب کند، شرایط سختی را پشت سر می‌گذاشت

البته با توجه به اتفاقی که برای این معامله رخ داده است، مجموعه‌ی مایکروسافت همچنان به خرید استودیو های کوچکتر ادامه خواهد داد (منظور از کوچکتر یعنی حتی در حد و اندازه‌های بتسدا) و راه همچنان برای تجارت این کمپانی باز است. Brad Smith رییس شرکت مایکروسافت در بیانیه‌ای گفت که این شرکت «کاملا به این خرید متعهد است و [امید دارد که نهاد نظارتی] تجدیدنظر می‌کند.»

برخی امیدوارند که این مجموعه، به جای تمرکز بر خرید استودیو و توسعه‌دهندگان بزرگ، بر گسترش استودیو‌های داخلی و آی‌پی های آنان تمرکز کند تا بازار مختص به خود را توسعه بدهد؛ کاربری با نام xD_Alch3my می‌گوید:

آن‌ها در واقع باید برای کار با توسعه‌دهندگان خود وقت بگذارند و یک تیم بااستعداد داخلی ایجاد کنند تا بتوانند بازی‌های باکیفیتی برای لاین‌آپ خود بسازند تا اینکه به خرید تمام کمپانی‌ها بپردازند. مایکروسافت باید از این اعمال مضر برای صنعت گیم دست بردارد و به توسعه‌دهندگان خود اهمیت بدهد.

در پایان کاربر دیگری با نام averageuhbear اظهار داشت که «شاید بهتر باشد که مایکروسافت بخشی از این پول را برای سرمایه‌گذاری با ایده‌های خلاقانه در استودیو‌های جدید خود برای افزایش کیفیت خروجی‌های خود در این صنعت استفاده کند.»

همه‌ی ما قبلا شاهد سرمایه‌گذاری و بهادادن کمپانی مایکروسافت به توسعه‌دهندگان خود برای پیاده‌سازی ایده‌های جدید بوده‌ایم. ماه نوامبر سال ۲۰۲۲ بود که Josh Sawyer از استودیو Obsidian گفت که « [عرضه‌ی] بازی نقش‌آفرینی Pentiment جز از طریق سرویس Game Pass امکان‌پذیر نبود». با اینکه این استودیو بسیار باتجربه و باسابقه است، اما دیدن این موضوع که توسعه‌دهندگان باتجربه به دنبال امتحان کرده ایده‌های جدیدی هستند، موضوع جالبی است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *