اخبار بازی

رقابت پلی استیشن و ایکس باکس در شرایط فعلی شکست قطعی ما است

آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس ایکس باکس در مصاحبه اخیر خود گفت مایکروسافت به هیچ وجه نمی‌تواند در رقابت پلی استیشن و ایکس باکس در شرایط فعلی پیروز باشد. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای بازی، با واران گیم همراه باشید.

رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی مایکروسافت، آقای فیل اسپنسر اخیرا مهمان کانال یوتیوب Kinda Funny Games بوده‌اند. ایشان در مصاحبه خود درباره موارد مختلفی از جمله شرایط عرضه ردفال و رقابت دیرینه مایکروسافت با نینتندو و سونی سخن گفتند. وی در جریان این مصاحبه اعتراف کرد که ایکس باکس امکان رقابت مستقیم با پلی استیشن و نینتندو را ندارد و باید تلاش کند، از پتانسیل‌های نهان در سایر بخش‌های صنعت بازی‌های ویدیویی بهره ببرد. اسپنسر معتقد است پیروی از فرمول دو شرکت ژاپنی راه موفقیت مایکروسافت نیست.

به بیانی دیگر آقای اسپنسر متعقد است تنها عرضه بازی‌های AAA و مفرح راه نجات ایکس باکس از وضعیت فعلی نیست:

بر خلاف چیزی که بسیاری از هواداران فکر می‌کنند، ساختن بازی‌های جذاب و بزرگ باعث پیروزی ما در نبرد کنسولی نمی‌شود. حتی اگر ما تمام انرژی خود را صرف ساخت بازی‌های بزرگ کنیم نیز، آمار فروش کنسول‌های ما به یکباره افزایش نمی‌یابد. در هیچ شرایطی نمی‌شود عنوانی مثل استارفلید نمره ۱۱ از ۱۰ را کسب کند و سبب شود مردم کنسول‌های خود را به عشق تجربه این بازی بفروشند و روی به ایکس باکس بیاورند. PS4 با یک اختلاف فاحش نسبت به Xbox One نسل گذشته را پیروز شد و این روند خوب سونی در نسل جدید نیز ادامه یافت. ما بزرگ‌ترین نبرد کنسولی تاریخ را در نسل گذشته باختیم.

در اینکه برنده فعلی رقابت پلی استیشن و ایکس باکس بدون شک شرکت ژاپنی است، اصلا شکی وجود ندارد اما، پذیرفتن این مسئله از سوی رئیس ایکس باکس و اعتراف به آن، می‌تواند زوایا پنهان این رقابت را از پیش آشکارتر کند. در حال حاضر تمرکز اصلی مایکروسافت جلب حداکثری مخاطبان به سوی سرویس گیم پس است که در همین راستا در تلاش است تا هرچه سریع‌تر قرارداد خرید اکتیویژن را نهایی کند. قراردادی که موسسه نظارت بر بازار رقابت در بریتانیا مخالفت صریح خود را با آن ابراز داشت. باید دید این جنجالی که بیش از یک سال گریبانگیر صنعت بازی‌های ویدیویی شده تا چه زمانی ادامه می‌یابد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *