اخبار بازی

Game Pass به ما امکان ساخت عناوین AAA و کوچک‌تر را می‌‌دهد

شینجی میکامی (Shinji Mikami)، خالق سری Resident Evil و رئیس استودیوی تانگو گیم‌ورکز، اخیراً در خصوص مزایای Game Pass در ساخت بازی‌ها صحبت کرده است.

استودیوی تانگو گیم‌ورکز (Tango GameWorks) سابقه‌ی کار روی نسخه‌های اول و دوم بازی اکشن وحشت بقای The Evil Within را دارد، اما ساخته‌ی جدید این استودیو یعنی عنوان Ghostwire: Tokyo، با آثار پیشین آن‌ها متفاوت است و به نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان شاغل در تانگو گیم‌ورکز قصد دارند چیزهای جدیدی را امتحان کنند. در همین راستا، به‌تازگی اعلام شده است که این استودیو روی یک عنوان جدید کار می‌کند که در سبک وحشت نخواهد بود.

آقای میکامی، رئیس تانگو گیم‌ورکز، در مصاحبه‌ی جدید خود با Famitsu توضیح داد که یکی از اهداف اصلی این استودیو پرورش استعدادهای آینده‌دار و جوان در توسعه‌ی بازی است.

میکامی در پاسخ به سوالی درباره اهدافش برای تانگو گیم ورکز گفت:

اول از همه، ما باید هر ده سال یک شاهکار تولید کنیم. در درجه‌ی دوم، ما می‌خواهیم جوانان به تنهایی بازی‌های جدیدی را بسازند. همچنین قصد داریم بازی‌سازان خوبی را پرورش دهیم.

اگرچه ما یک استودیوی بازی‌سازی محسوب می‌شویم، اما می‌خواهیم این استودیو جنبه‌ی یک مدرسه‌ی بازی داشته باشد که در آن کارکنان بتوانند نحوه‌ی توسعه‌ی بازی را بیاموزند. ما قصد داریم آن را به مکانی تبدیل کنیم که بتوانید به عنوان یک خالق رشد کنید و مهارت‌های خود را در طول روند یادگیری، ارتقا دهید.

به گفته‌ی شینجی میکامی، راه برای انجام کار مذکور این است که علاوه بر ساخت و انتشار بازی‌های بزرگ AAA، پروژه‌های کوچک‌تری در حال توسعه داشته باشند که به کارکنان جوان‌تر اجازه می‌دهد تا روی این عناوین کار کنند تا تجربه‌ی کافی برای کار روی بازی‌های بزرگ‌تر را کسب کنند. همچنین وی اشاره کرد که به لطف سرویس‌های اشتراکی مانند Game Pass، بازی‌های در مقیاس کوچک‌تر در سال‌های اخیر بسیار رشد یافته‌اند.

راستش را بخواهید، آموزش دادن افراد تازه‌کار در یک تیم بزرگ بسیار دشوار است. من فکر می‌کنم مؤثرترین راه این است که چندین تیم سازنده بازی را با چند ده نفر اداره کنیم.

در سال‌های اخیر، ملاحظات تجاری باعث شد که ما مجبور شویم در تیم‌های بزرگ رشد کنیم. با این حال، به لطف ظهور سرویس‌های اشتراک بازی در چند سال گذشته، احساس می‌کنیم که اکنون امکان ساخت بازی در مقیاس کوچک‌تر نیز وجود دارد. این امکان وجود دارد که در یک تیم کوچک تجربه کسب کنید و سپس در یک پروژه‌ی بزرگ شرکت کنید. به این ترتیب، ما قادر به ساخت بازی‌های بهتری خواهیم بود و پروژه‌ها با آرامش بیشتری پیش می‌روند.

تانگو گیم‌ورکز اکنون جزو استودیوهای زیرمجموعه‌ی ایکس‌باکس به شمار می‌رود و این بدان معناست که Game Pass برای استراتژی این استودیو در آینده مهم خواهد بود.

بازی Ghostwire: Tokyo، اثر جدید تانگو گیم‌ورکز، روز آینده برای پلی‌استیشن 5 و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. شما می‌توانید نقدها و نمرات بازی مذکور را از طریق لینک درج شده مشاهده کنید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *