اخبار بازی

شهرهایی که امیدواریم میزبان بازی GTA 6 باشند

راکستار به شبیه‌سازی محیط‌ها با جزئیات بالا مشهور است، در ادامه نام موقعیت‌های جغرافیایی احتمالی که امیدواریم GTA 6 در آن‌ها جریان داشته باشد، خواهیم پرداخت.

از عناوین مجموعه‌ی Grand Theft Auto عمدتاً به عنوان بازی‌هایی یاد می‌شود که گیمرها را در قالب یک یا چند شخصیت مختلف در محیط‌های شبیه‌سازی شده از شهرهای متفاوت، به انجام ماموریت‌های متنوع می‌فرستد. در واقع، مدت‌ها است که شرکت راکستار با شبیه‌سازی‌های فوق‌العاده دقیق و پرجزئیاتش از شهرهای واقعی، ما را به صورت مجازی به تورهای گردشگری با طعم و چاشنی انجام ماموریت‌های دیوانه‌وار دعوت می‌کند.

این شرکت تاکنون عناوین مختلفی را با همین فرمول توسعه داده است و همیشه بازی‌هایش مورد استقبال بسیار زیاد طرفداران بازی‌های ویدیوی قرار می‌گیرد. حتی پس از گذشت چندین سال از انتشار بازی‌های این شرکت، به خصوص عناوین دو مجموعه‌ی Red dead Redemption و Grand Theft Auto، شاهد کلیپ‌ها و ویدیوهایی هستیم که جزئیات جدیدی را کشف و استاد بودن شرکت راکستار در طراحی جزئیات شهرها و منطقه‌ها را اثبات می‌کنند.

هم‌اکنون حدود یک دهه از انتشار آخرین بازی Grand Theft Auto یعنی GTA V می‌گذرد و مدت‌ها بود که سکوت شرکت راکستار در قبال توسعه‌ی بازی جدید این مجموعه سر و صدا و اعتراضات طرفداران آن را برانگیخته بود. اما پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام راکستار گیمز (Rockstar Games) توسعه‌ی بازی جدید مجموعه‌ی Grand Theft Auto یعنی GTA 6 را تایید کرده و از نحوه‌ی پیشرفت پروژه نیز ابراز رضایت کرد.

بدون تردید، یکی از اولویت‌های اصلی گیمرها و منتقدین در قبال اخبار این بازی، یافتن جزئیات و نام دقیق شهر‌هایی است که GTA VI میزبان آن‌ها خواهد بود. انتخاب شهر و میزان جزئیات به کارگرفته شده در طراحی آن، به امضای خاص این مجموعه تبدیل شده و انتظار داریم که این مسیر در بازی جدید این مجموعه نیز طی شود. اما در حالی که هنوز نام و اطلاعاتی از این بازی منتشر نشده است، می‌توانیم حدس‌هایی در مورد لوکیشن و موقعیت جغرافیایی‌ای که GTA 6 در آن جریان خواهد داشت، بزنیم. در ادامه نام برخی از این لوکیشن‌های احتمالی را مرور خواهیم کرد.

بازگشت به Vice City و Liberty City

بازی Grand Theft Auto: Vice City به عنوان یک بازی اکشن ماجراجویی سوم شخص در سال 2002 منتشر شد و به عنوان چهارمین بازی مجموعه‌ی خود قلمداد می‌شود. داستان این بازی نیز در سال 1986 و در شهری خیالی اما برگرفته شده از شهر میامی به نام Vice City رخ می‌دهد. در این بازی گیمرها در نقش تامی ورسیتی (Tommy Vercetti) به عنوان دلال مواد مخدر به دنبال ماجراجویی‌های جذاب و هیجان‌انگیزی می‌روند تا در نهایت بتواند امپراتوری خود را در این شهر بنا کند.

همانطور که اشاره شد، این بازی نیز از فرمول GTA III پیروی کرد و با استفاده از دوربین سوم شخص و جهانی آزاد و پرجزئیات موفق شد تا به موفقیت بزرگی در صنعت بازی‌های ویدیویی دست پیدا کند. در آن زمان، طراحی جهان آزاد یک بازی به قدری ویژه و منحصربه‌فرد بود که گشت و گذار عادی در محیط‌های مختلف نیز لذت فوق‌العاده زیادی برای علاقه‌مندان به همراه داشت. جالب است بدانید که ایده‌ی کلی بازی برگرفته شده از افراد مشهور و رویدادهای شهر میامی در دنیای واقعی از جمله کوبایی‌ها و هائیتی‌های مهاجر، باندهای موتورسوار، اپیدمی مواد مخدر در دهه‌ی 1980 و مافیاهای ساکن در ایالت فلوریدا است.

همچنین، این بازی تحت‌تاثیر سینمای آن دوره نیز قرار داشت و به سادگی می‌توان شباهت‌های فراوانی بین آن و فیلم‌های سینمایی مختلف به ویژه Scarface و Miami Vice را یافت.

به هر ترتیب، محتمل‌ترین حدسی که می‌توان در مورد موقعیت جغرافیایی GTA 6 زد، بازگشت به Vice City است. البته Liberty City نیز می‌تواند گزینه‌ی معقولی باشد، اما با توجه به این که در گذشته محتویات بسیار زیادی از این مجموعه در این شهر جریان داشته است، نمی‌توان احتمال وقوع آن را به اندازه‌ی Vice City قوی قلمداد کرد. در واقع، این شهر در بازی GTA 4 قرار داشت و دست بر قضا نسخه‌ی HD آن آخرین بار در قالب GTA: Chinatown Wars ما را به این شهر دعوت کرد.

از سوی دیگر، شهر Vice City تاکنون میزبان یک نسخه‌ی HD نبوده و شرکت راکستار از آن به عنوان یک شهر سه‌بعدی یاد می‌کند. در نتیجه، وقت آن رسیده است که Vice City را با جلوه‌های بصری مدرن ببینیم.

با این حال، با توجه به اینکه طرفداران این مجموعه خواستار انتقال موقعیت جغرافی بازی به هر دو شهر هستند، چرا راکستار نباید بازی‌ای بسازد که هم در Vice City و هم در Liberty City جریان داشته باشد؟

شیکاگو (Chicago)

نمای هوایی از افق مرکز شهر شیکاگو به همراه پارک ساحلی این شهر

در حالی که شهر شیکاگو محیطی مشابه با Liberty City دارد و عمدتاً آن را آسمان‌خراش‌ها محاصره کرده‌اند، اما از نظر موارد خاص فرهنگی تفاوت‌های ویژه‌ای دیده می‌شوند. شخصاً بر این باور هستم که اگر قرار باشد دوره‌ی زمانی بازی به سال‌های 1940 تا 1950 بازگردد، این شهر یک رقیب جدی برای تمامی کاندیدهای دیگر است. در این دوره جرائم سازمان‌یافته و مافیاها در این شهر جولان می‌دادند و با پخش شدن موسیقی متن فیلم پدرخوانده در محیط آن می‌توان غرق در اتمسفرش شد.

علاوه بر این، یک محیط مدرن امروزی نیز می‌تواند چهره‌ی جالب توجه‌ای به این شهر ببخشد. اگرچه همچنان معتقد هستم که دوره‌ی زمانی قدیمی‌تر می‌تواند گزینه‌ای جذاب‌تر باشد، اما سازمان‌های خلافکار و مافیاها در این شهر وجود دارند و می‌توانیم داستان‌های بسیار جذابی را در آن بشنویم. در گذشته، بازی Watch Dogs و فیلم The Departed این شهر را برای موقعیت جغرافیایی خود انتخاب کرده بودند و برای آشنایی بیشتر با محیط آن، می‌توانید به سراغ دو گزینه‌ی مذکور بروید.

تگزاس (Texas)

ما نیز همانند بسیاری از شما در جریان هستیم که جهان Red Dead Redemption از تگزاس و همچنین تمامی مناطق همسایه‌ی آن الهام گرفته است. با این حال، مجموعه‌ی Red Dead عنوانی است که داستان‌های آن پیرامون چندین و چند گاوچران در اوایل دهه‌ی 1900 می‌چرخد. در نقطه‌ی مقابل، چنین به‌نظر می‌رسد که محیط امروزی و مدرن این شهر می‌تواند گزینه‌ی مناسب دیگری برای میزبانی از GTA 6 باشد.

تگزاس می‌تواند مکان مناسبی برای ساختن یک شهر خیالی باشد و برخلاف تصورات مردم، دیگر محیط بیابانی چندانی در آن یافت نمی‌شود. این شهر پر است از آسمان‌خراش‌های عظیم و همچنین محیط‌های متنوع از جمله ساحل، جنگل‌ها، بیابان‌ها و کوهستان‌ها. در مجموع، تگزاس پتانسیل زیادی برای ساختن یکی از متنوع‌ترین موقعیت‌های جغرافیایی این مجموعه دارد.

بول‌ورث یا همان نیوانگلند (Bullworth (New England))

بازی Bully عنوانی در سبک اکشن ماجراجویی است که توسط استودیوی راکستار ونکوور (Rockstar Vancouver) توسعه یافت و در تاریخ 17 اکتبر سال 2006 میلادی برای کنسول پلی استیشن 2 منتشر شد. همچنین، نسخه‌ی ریمسترشده‌ی این بازی با پسوند Scholarship Edition توسط مد داک سافت‌ور (Mad Doc Software) توسعه یافت و در تاریخ 4 مارس سال 2008 میلادی برای کنسول‌های ایکس باکس 360 و Wii و در تاریخ 21 اکتبر سال 2008 میلادی برای پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر شد.

بازی Bully مجدداً پس از گذشت چندین سال و در تاریخ 22 مارس سال 2016 میلادی در دسترس دارندگان پلی استیشن 4 نیز قرار گرفت. همچنین، نگاه ویژه‌ی راکستار به این بازی باعث شد تا دارندگان گوشی‌های هوشمند نیز از تجربه‌ی آن محروم نباشند و نسخه‌ی پورت شده‌ی این بازی با پسوند Anniversary Edition توسط وار درام استودیو (War Drum Studios) توسعه یافته و در تاریخ 8 دسامبر سال 2016 میلادی برای گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شد.

در مجموع، اگر قرار است تا همچنان به جای شنیدن خبر توسعه‌ی Bully 2، شاهد انتشار نسخه‌های پورت شده از همان بازی نخست را بشنویم، حداقل شاید بتوان این عطش را با بازگشت به شهر خیالی بول‌ورث خنثی نمود. منطقه‌ی بول‌ورث در نیوانگلند واقع شده و از آن به عنوان شهری یاد می‌شود که پیش‌تر توسط راکستار برای بازی Bully ساخته شد. جالب است بدانید که این شهر به دلیل محیط‌های بسته‌اش، برای یک GTA مناسب به نظر نمی‌رسید و راکستار در اقدامی هوشمندانه آن را برای Bully انتخاب کرد و از این عمل نیز نتیجه‌ی بسیار مثبتی حاصل شد.

در مجموع، اگر قرار باشد این شهر به تنهایی یا حتی به صورت ترکیبی با چند شهر دیگر در GTA 6 قرار داشته باشد، قطعاً طرفداران عناوین راکستار بسیار خوشنود خواهند شد.

لندن (London)

زمان بازگشت GTA به لندن فرا رسیده است و دلیل ما برای استفاده از کلمه‌ی “بازگشت” این است که بازی اول مجموعه‌ی Grand Theft Auto میزبان دو نسخه‌ی فرعی با الهام‌گیری از شهر لندن بود که توسط راکستار کانادا منتشر شد. این دو بازی GTA London 1969 و GTA London 1961 نام‌گذاری شدند و البته نظرات ضد و نقیضی در مورد آن‌ها منتشر شد.

اما امروزه لندن مکانی عالی برای شروع یک دوره‌ی جدید از GTA خواهد بود. این شهر بزرگ و پرجمعیت، پر از پتانسیل‌های فراوان برای خلق داستانی منحصر به فرد است. این شهر تاریخچه‌ای عظیم با باندهای خلافکار مختلف دارد و می‌تواند تم کلی بازی را بیشتر به GTA 4 سوق دهد.

چین (China)

شاید وقت آن رسیده است که Grand Theft Auto به جایی خارج از ایالات متحده منتقل شود. در این صورت، هنگ کنگ می‌تواند انتخابی بسیار منطقی باشد و گره‌خوردن داستان‌های عناوین این مجموعه با شخصیت‌های چینی و سازمان Triad، به چنین رویکردی را جذابیت می‌بخشد. این گروه به عنوان مافیای چینی در دنیای واقعی نیز فعالیت دارد و حتی GTA Chinatown Wars نیز داستانی منحصر به فرد از آن‌ها را روایت کرد.


موقعیت مکانی GTA 6 هرچه که باشد، شخصاً به هیچ عنوان دوست ندارم تا به همان شهرهایی بازگردم که ساعت‌ها وقتم را صرف گشت و گذار در محیط‌هایشان کرده‌ام. حتی شهر Vice City با ظاهر مدرن‌تر و با گرافیک پر زرق و برق‌تر نیز نمی‌تواند حس و حال قدم زدن در دنیایی جدید را رقم بزند. بنابراین، دوست دارم تا راکستار با گسترده‌تر کردن موقعیت‌های جغرافیایی این مجموعه به ما این فرصت را بدهد تا با محیط‌های جدید آشنا شویم.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *