پلیاستیشن اخیراً با خرید استودیوی Haven، آن را به زیر مجموعهی خود اضافه کرده است. حال میخواهیم ببینیم که چه افرادی در این استودیوی تازه تاسیس فعالیت میکنند.
استودیوی Haven ابتدا در مارس سال 2021 توسط جید ریموند (Jade Raymond)، یکی از خالقان سری Assassin’s Creed، با هدف کار روی عناوین اورجینال تاسیس شد.
پس از آن که پلیاستیشن در ژانویهی گذشته، از خرید استودیوی بانجی (Bungie) با مبلغی به ارزش 3.6 میلیارد دلار خبر داد، جیم رایان (Jim Ryan) اشاره کرد که خریدهای بیشتری از سوی پلیاستیشن در راه است. با این حال، در نگاه اول به نظر نمیرسید که خرید استودیوی Haven با سیاستهای قبلی سونی مطابقت داشته باشد. این شرکت بهطور سنتی ترجیح میدهد استودیوهایی را بخرد که قبلاً روی تعدادی از بازیها کار کرده است و در این راستا میتوان به استودیوهایی نظیر Insomniac و Bluepoint Games و همچنین ناتی داگ اشاره کرد.
وبسایت VGC بهتازگی به بررسی سابقهی تعدادی از افرادی پرداخته است که در استودیوی Haven مشغول کار هستند. طبق این بررسی، اعضای استودیوی مذکور سابقهی کار روی بازیهای مشهوری را در کارنامهی خود دارند.
استودیوی Haven در شهر مونترال کشور کانادا مستقر است و از زمان تاسیس خود، بسیاری از توسعهدهندگان سابق گوگل به این استودیو ملحق شدند. بر اساس دادههای لینکدین، این استودیو در حال حاضر 67 کارمند دارد و 33 درصد (22 نفر) از آنها پیشتر در Stadia مشغول به کار بودند. همچنین 70 درصد از اعضای این استودیو، سابقهی کار در استودیوی Ubisoft Montreal را دارند و بر روی فرنچایزهای مهمی از جمله سری Assassin’s Creed، Rainbow Six، Watch Dogs، Far Cry و Splinter Cell کار کردهاند.
علاوه بر این، تعدادی از کارمندان Haven سابقهی کار در استودیوی EA Motive را دارند. جید ریموند در بین سالهای 2015 تا 2018 ریاست این استودیو را برعهده داشت.
Mathieu Leduc، مدیر نوآوری و یکی از بنیانگذاران استودیوی Haven، پیش از این نقشهای مشابهی در الکترونیک آرتز (Electronic Arts) و Stadia داشت و قبلتر از آن، به عنوان کارگردان هنری برند Watch Dogs و همچنین بازی Assassin’s Creed 2 فعالیت میکرد. همچنین پیر-فرانسوا ساپینسکی، رئیس بخش تولید و یکی از بنیانگذاران Haven، پیش از انتقال به استیدیا، نقش سرپرست تیم گیمپلی Assassin’s Creed 3 و سرپرست تیم تولید Rainbow Six Siege را ایفا میکرد.
مارکو سولدانو (Marco Soldano)، رهبر عملیات استودیوی Haven، قبل از این که بهعنوان مدیر تیم توسعه در بازیهای Stars Wars Squadrons و Dead Space Remake در EA Motive فعالیت کند، به عنوان مدیر تولید روی بازی Far Cry Primal نظارت داشت. همچنین Raphael Lacoste، کارگردان هنری شاغل در Haven، به مدت 10 سال کارگردان هنری سری Asssassin’s Creed بوده و تا به حال روی 8 نسخه از این فرنچایز، از جمله نسخهی اول کار کرده است.
هرمن هالست (Herman Hulst)، رئیس استودیوهای پلیاستیشن و جید ریموند اخیراً در مصاحبه با وبسایت Gamesindustry اشاره کردهاند که تجربهی بالای کاری اعضای Haven، باعث شده است تا این استودیو شروعی سریع در کار خود داشته باشد. گفته شده است اولین پروژهی این استودیو که ظاهراً یک بازی آنلاین است، برای پلیاستیشن 5 و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.