اخبار بازی

جدول ماهانه اروپا: بازی Elden Ring بزرگ‌ترین IP جدید از زمان The Division است

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان آماری GSD، بازی Elden Ring بزرگ‌ترین IP جدید اروپا از زمان عرضۀ The Division محسوب می‌شود.

در اروپا، بازی جدید فرام سافتور روی PC بهترین فروش را تجربه کرده و 44 درصد از فروش کل، مربوط به این پلتفرم بوده است. 27 درصد فروش روی پلتفرم پلی استیشن 5، 16 درصد روی پلتفرم ایکس باکس و در نهایت 13 درصد از فروش به کنسول پلی استیشن 4 اختصاص داشته است.

به راحتی می‌توان گفت که Elden Ring بزرگ‌ترین بازی ماه فوریه بوده و در تقریباً تمامی مناطق اصلی رتبۀ اول را از آن خود کرده است. آلمان تنها ناحیه‌ای به شمار می‌رود که Elden Ring نتوانست لقب پرفروش‌ترین بازی را کسب کند و به جای آن، Pokémon Legends: Arceus در رتبۀ اول قرار گرفت.

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، عنوان Horizon Forbidden West دومین بازی بزرگ ماه فوریه است. با نادیده گرفتن سری Call of Duty، می‌توان گفت که Forbidden West بزرگ‌ترین بازی پلی استیشن 5 در لانچ بوده است. 59 درصد فروش این اثر مربوط به پلی استیشن 5 و مابقی آن مربوط پلی استیشن 4 می‌شود. باید یادآور این موضوع شویم که نسخه‌ی نسل هشتمی بازی ارزان‌تر بود در حالی که شامل آپگرید رایگان نیز می‌شد.

اگر فروش بازی‌ها تنها روی یک پلتفرم را مقایسه کنیم، Pokemon Legends: Arceus در مقام اول و نسخۀ PC بازی Elden Ring در مقام دوم قرار می‌گیرد. این در حالی است که آمار فروش دیجیتالی Pokemon در دست نیست.

جدول پرفروش‌ترین بازی‌‎های اروپا در ماه فوریه (مجموع فروش دیجیتالی و فیزیکی):

نام بازی رتبه‌
Elden Ring ۱
Horizon: Forbidden West ۲
Pokémon Legends: Arceus ۳
FIFA 22 ۴
Dying Light 2: Stay Human ۵
GTA 5 ۶
Total War: Warhammer III ۷
Mario Party Superstars ۸
XCOM 2 ۹
Mario Kart 8 Deluxe 10

همچنین، نینتندو سوییچ همچنان با اقتدار پرفروش‌ترین کنسول اروپا است. در این میان، به دنبال موجودی پایین کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس/اس و پلی استیشن 5، شاهد کاهش قابل توجهی در فروش این سخت‌افزارها بوده‌ایم. نکته‌ی قابل توجه این است که برای اولین بار کنسول ایکس باکس سری ایکس/اس در این منطقه توانسته پلی استیشن 5 را شکست دهد و فروش بیشتری را تجربه کند. در میان تجهیزات جانبی، دوال‌سنس، کنترلر پلی استیشن 5، رتبۀ اول را دارد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *