اخبار بازی

اسپنسر: ما می‌خواهیم فرنچایز Call of Duty را روی پلی استیشن نگه داریم

آقای فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت در توئیت اخیر خود اعلام کرد تیم ایکس باکس به قراردادهای پیشین میان اکتیویژن بلیزارد و سونی که مربوط به فرنچایز Call of Duty است، پایبند است و قصد دارد این مجموعه را همچنان برای کنسول‌های پلی استیشن عرضه کند. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای واران گیم، با واران گیم همراه باشید.

از زمان منتشر شدن اخبار مربوط به قرارداد میان کمپانی اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت مبنی بر خریده شدن ناشر بزرگ و توسط مایکروسافت و اضافه شدن آن به تیم ایکس باکس منتشر شده، موج عظیمی از بازخوردها، نظرات و تحلیل‌های گوناگون صنعت بازی‌های ویدیویی و رسانه‌های آن را دربر گرفته‌است. مسلما بخش مهمی از واکنش‌ها، سوالاتی هستند که درباره آینده اکتیویژن بلیزارد و آی‌پی‌های آن پرسیده می‌شود. تا چه میزان بازی‌های جدید این کمپانی انحصاری می‌شوند و مانند سایر بازی‌های فرست پارتی مایکروسافت برای کنسول‌های ایکس باکس و PC منتشر می‌شوند؟

مجموعه کال آو دیوتی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین آی‌پی‌ها (و شاید بزرگ‌ترین آی‌پی) اکتیویژن، هدف اصلی این پرسش‌ها است. این مجموعه شوتر اول شخص سال‌ها است که طی نسل‌های متمادی روی کنسول‌های پلی استیشن عرضه شده و بخش مهم و بزرگی از طرفداران آن، از کاربران کنسول‌های سونی هستند. پاسخ این پرسش که بالاخره فرنچایز Call of Duty انحصاری خواهد شد یا خیر را آقای فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت می‌دهد.

آقای اسپنسر در تازه‌ترین توئیت خود نوشت اخیرا و پس از قطعی شدن قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد، تماس‌هایی با سران سونی داشته و درباره آینده صنعت پس از این خرید با یکدیگر صحبت‌هایی داشته‌اند:

اخیرا با سران سونی صحبت کردم و به اطلاع آن‌ها رسانم که ما قصد داریم به تمامی قراردادهای پیشین که میان اکتیویژن بلیزارد و سونی عقد شده، پایبند باشیم و مجموعه کال آو دیوتی را روی پلی استیشن نگه داریم. سونی بخش مهمی از صنعت ما را شکل می‌دهد و ما برای رابطه دوستانه‌ای که با سونی داریم، ارزش زیادی قائل هستیم.

قرارداد در سال مالی ۲۰۲۳ نهایی می‌شود و احتمالا تا آن زمان پاسخ بسیاری از مسائل در هاله‌ای از ابهام باقی بماند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *