اخبار بازی

مایکروسافت بنا به مشکلات قانونی نمی‌توانند مجموعه Call of Duty را انحصاری کند

تحلیلگر ارشد موسسه DFC (سازمان توسعه مالی بین الملل ایالات متحده) معتقد است بنا به قوانین مبارزه با از بین بردن امکان رقابت در بازارها، مایکروسافت نمی‌تواند مجوز به انحصار درآوردن مجموعه Call of Duty را کسب کند. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای واران گیم، با واران گیم همراه باشید.

نزدیک به ۴۸ ساعت پیش مایکروسافت با خبر غیر منتظره خریدن کمپانی اکتیویژن بلیزارد، یکی از موفق‌ترین و بزرگ‌ترین ناشران و بازی سازان فعال در صنعت بازی‌های ویدیویی، طیف وسیطی از فعالان و مخاطبان را در شوک کامل فرو برد. ارزش این قرارداد ۶۸.۸ میلیارد دلار است که بنا بر گزارش‌های آقای بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد نزدیک به ۳۵۰ میلیون دلار از این قرارداد کسب خواهد کرد. مسلما یکی از بزرگ‌ترین پرسش‌ها برای بسیاری از مخاطبان این است که کدام یک از آی‌پی‌های متعدد اکتیویژن قرار است در انحصار پلتفرم‌های مایکروسافت قرار گیرد و Call of Duty به عنوان بزرگ‌ترین آی‌پی اکتیویژن بیش از همه مورد توجه این پرسش است.

آقای دیوید کول (David Cole)، رئیس موسسه DFC (سازمان توسعه مالی بین الملل ایالات متحده) و تحلیلگر ارشد این سازمان معتقد است بنا بر بخش‌ نامه‌های محکمی که برای مبارزه با ایحاد حس ناامنی و عدم اطمینان برای فعالیت در مارکت‌های مختلف وجود دارد، مایکروسافت به سختی می‌تواند مجوز انحصاری کردن مجموعه Call of Duty را کسب کند. آقای کول در مصاحبه‌ای با وبسایت GamesIndustry.biz اینگونه گفت:

مسئله اصلی اینجاست: آیا COD انحصاری می‌شود؟ به نظرم در حال حاضر غیر. اولا قوانین سختی برای از بین بردن امکان رقابت در بازارها وجود دارد و مایکروسافت به سختی بتواند با وجود این قوانین، مجوزهای لازم را کسب کند.

قوانین حمایت از رقابت منصفانه در بازارها در برابر اعمال و تصمیمات کمپانی‌هایی که به هر طریق قصد دارند، شرکت‌های رقیب با از بین بردن امکان رقابت از دور خارج کنند، می‌ایستد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *