اخبار بازی

سقوط 13 درصدی ارزش سهام سونی در پی اضافه شدن اکتیویژن به زیر مجموعه مایکروسافت

روز گذشته ارزش سهام شرکت سونی افت ۱۳ درصدی را تجربه کرد و در مجموع ارز کل سهام شرکت ژاپنی ۲۰ میلیارد دلار کاهش یافت. به عقیده بسیاری از تحلیلگران خبر قرارداد خریده شدن اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت نقش مهمی در این ریزش داشته‌است. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای واران گیم، باواران گیم همراه باشید.

پس از گذشت دو روز از خبر عظیم و غیر منتظره خریده شدن شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، هنوز بسیاری از اهالی صنعت بازی‌های ویدیویی در شوک هستند و بازخوردهای و تحلیل‌های مختلفی درباره این خبر که بدون شک یکی از مهم‌ترین اخبار دهه جاری است، در فضای مجازی منتشر می‌شود. مسلما یکی از معمول‌ترین واکنش‌ها، مربوط به طرفداران برند ایکس باکس هستند. مخاطبان مایکروسافت شوق و شادمانی فراوانی خود را در این باره بار‌ها ابراز کرده‌اند و از سوی دیگر بعضی از طرفداران پلتفرم‌های رقیب، از جمله سونی از انفعال این شرکت‌‌ها ناراضی هستند و باید منتظر نتایج آن نیز باشیم.

روز گذشته و تنها پس از گذشت ۲۴ ساعت از انتشار خبر قرارداد میان مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد، ارز سهام سونی با ریز ۱۳ درصدی، در مجموع بیش از ۲۰ میلیارد دلار کاهش یافت. دقیقا مشخص نیست علت این ریز مربوط به خبر بزرگ باشد یا خیر اما، به عقیده بسیاری از تحلیلگران خبر مایکروسافت روی شدت این ریزش موثر بوده‌است.

آقای فیل اسپنسر، رئیس برند گیمینگ مایکروسافت در مصاحبه‌ای پس از خبر خرید اکتیویژن، گفت آن‌ها به احتمال زیاد بخشی از آی‌پی‌ها و دارایی‌های معنوی این شرکت را به انحصار پلتفرم‌های خود درآورند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *