اخبار بازی

بخش گیمینگ مایکروسافت قصد دارد فعالیت‌های خود را به سمت فضای Metaverse ببرد

مدیرعامل شرکت مایکروسافت، آقای Satya Nadella اخیرا در مصاحبه‌ای از احتمال حضور و سرمایه گذاری بخش گیمینگ مایکروسافت روی جهان و فضای Metaverse سخن گفت. وی متعقد است بازی‌هایی هچون هیلو و ماینکرفت گزینه‌های مناسبی برای این برنامه هستند. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای واران گیم، با واران گیم همراه باشید.

مدتی است که جهان تکنولوژی و فناوری حواس خود را معطوف به مفهوم متاورس کرده‌است و مطمئنا تغییر نام شرکت فیس بوک به متاورس نیز متا نیز در این قضیه بی‌ثایر نبوده‌است. واضح است که شرکت‌های بزرگ و چندین ملیتی برای پیشتازی در خلق و ارائه تکنولوژی‌های نوین با یکدیگر رقابت می‌کنند و مایکروسافت نیز از این قاعده مستثنا نیست. آقای Satya Nadella، مدیرعامل استودیو اخیرا با وبسایت Bloomberg مصاحبه‌ای را انجام داده و در آن از احتمال حضور شرکت و بویژه بخش گیمینگ در این فضای نو سخن گفته‌است. آقای Nadella معقتد است بازی‌هایی همچون هیلو و Flight Simulator احتمال در آینده از متاورس‌های مخصوص خود بهره‌مند خواهند شد.

زمانی که بازی‌های چند نفره محوری همچون ماینکرفت می‌نگریم و آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهید، شاید بتوان گفت آن‌ها نیز به نوعی یک متاورس هستند. محیطی که در آن مخاطبان امکان گذراندن وقت با یکدیگر را دارند، با غربیه‌ها و آشنایان برخورد و تعامل دارند و امکان برقراری روابط اجتماعی برای آن‌ها فراهم است. آقای Nadella معتقد است با تکنولوژی‌هایی همچون واقعیت مجازی می‌توان ابعاد جدید و تازه‌ای را به جهان این بازی‌ها افزود.

شک نکنید بخش گیمینگ مایکروسافت در آینده این کار را خواهد کرد. بازی‎‌هایی مقل ماینکرفت و هیلو هم‌اکنون نیز به نوعی یک متاورس هستند. جهان‌های آن‌ها ۲D است ولی آیا می‌توان آن‌ها را ۳D نیز کرد؟ قطعا!

متاورس را می‌توان به مفهوم ادغام چندین فضای مختلف توضیف کرد که به صورت هم زمان در یک جهان از اینترنت وجود دارند و به نوعی توهم خلق شدن یک واقعیت کاملا مجزا از جهان واقعی را به کاربران القا می‌کنند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *