اخبار بازی

حقایقی جالب از ابرقهرمانان فیلم Eternals؛ قدرتمندتر از انتقام‌جویان!

فیلم جاودانگان (Eternals)؛ جدیدترین دستپخت کمپانی مارول است که قرار است آغازگر یک دنیای سینمایی جدید برای این کمپانی باشد. فیلمی که درباره گروهی از ابرقهرمانان نامیرا است که قدرتشان بسیار بیشتر از گروه انتقام‌جویان (The Avenger) است!

جاودانگان اکران جهانی خود را از روز جمعه آغاز خواهد کرد و مارول برای شروع موفق این فیلم و دنیای سینمایی جدید خود، یک کارگردان تاریخ‌ساز و یک بازیگر بزرگ و برنده اسکار را استخدام کرده است.

اما تیم بازیگری این فیلم، قرار است در چه نقش‌هایی بازی کنند؟ در این مطلب قصد داریم به صورت کوتاه، با ابرقهرمانان این فیلم آشنا شویم تا بتوانیم با آگاهی بیشتری به تماشای این فیلم ابرقهرمانی جدید بنشینیم.


شروع کمیک‌ها

اما قبل از بررسی شخصیت‌های این فیلم، بگذارید به شما درباره نحوه به وجود آمدن کمیک‌های این گروه، توضیح کوتاهی دهیم.

جک کربی (Jack Kirby)؛ نویسنده افسانه‌ای و فقید دنیای کمیک‌ها، در اوایل دهه هفتاد میلادی و در زمانی که از کمپانی مارول به کمپانی دی‌سی رفته بود، کمیکی با نام خدایان جدید (New Gods) را درباره گروهی از ابرقهرمانان با مضامین اساطیری نوشت.

این مجموعه کمیک، شروع موفقی نداشت و در نهایت و بدون آن‌که داستان آن به پایان برسد، به پایان راه رسید. کربی نیز مدتی بعد، مجددا به کمپانی مارول بازگشت و با چراغ سبز مارول، تصمیم گرفت تا آن دنیای خود را با مجموعه‌ای به نام آسمانی‌ها (The Celestials)، ادامه دهد.

با این حال، کمپانی مارول که می‌خواست به طرفداران این مجموعه کمیک خبر بازگشت آن را اعلام کند، نام این مجموعه را به بازگشت خدایان تغییر داد. اما این موضوع با توجه به آن‌که این اسم شباهت زیادی به کمیک‌های دی‌سی داشت، در نهایت رخ نداد و سرانجام نام جاودانگان برای این کمیک‌ها و گروه انتخاب شد.

نخستین نسخه از جاودانگان، در سال 1976 منتشر شد اما این مجموعه نیز موفقیت چندانی نداشت و خیلی زود، به پایان رسید. از آن زمان به بعد، چندین سری کمیک از این مجموعه منتشر شده که البته معمولا به موفقیت زیادی دست پیدا نکرده‌اند و مارول امیدوار است تا نسخه سینمایی این گروه، به موفقیت بیشتری دست یابد.

کمیک اِترنالز | جاودانگان | Eternals
تصویری از جلد چهارم کمیک اِترنالز که در سال 1976 منتشر شد …

جاودانگان از کجا آمده‌اند؟

اما نحوه به وجود آمدن این گروه چگونه بوده است؟ جاودانگان را نژادی به نام آسمانی‌ها خلق کرده‌اند. طبق کمیک‌های مارول، آسمانی‌ها نخستین نژاد عالم هستی می‌باشند و در به وجود آمدن دنیاها و نژادهای دیگر، نقش زیادی داشته‌اند. یکی از آن نژادها، جاودانگان هستند.

گروه آسمانی‌ها، حدود یک میلیون سال قبل به سیاره زمین آمده و روی انسان‌های باستانی، تحقیقات ژنتیکی انجام دادند و در حین این تغییرات ژنتیکی، دو نژاد دیگر که جاودانگان و منحرفین باشند، تشکیل شدند.

تاکنون در چندین اثر از مجموعه فیلم‌های مارول، به نژاد آسمانی‌ها اشاره شده است. برای مثال، در یکی از سکانس‌های فیلم نگهبانان کهکشان (Guardians Of The Galaxy)؛ مکانی به نام Knowhere نمایش داده می‌شود که این مکان، در واقع سر یک موجود است. این سر (عکس زیر)، متعلق به شخصی از نژاد آسمانی‌ها بوده است.

سر یکی از آسمانی‌ها. این نژاد، موجودات عظیم‌الجثه‌ای هستند …

آسمانی‌ها، گروه جاودانگان را مسئول مراقبت و نگهداری از زمین قرار دادند، هر چند به آن‌ها گفتند که اجازه دخالت در امورات انسان‌ها را نداشته و نمی‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. به دلایل این موضوعات اشاره نخواهیم کرد چرا که در فیلم جاودانگان به این موضوعات پرداخته خواهد شد.


جاودانگان و انسان‌ها

جدای از بحث قدرت‌های مافوق انسانی، تفاوت بزرگ جاودانگان با انسان‌ها، عمر بسیار طولانی‌تر آن‌ها نسبت به انسان‌ها می‌باشد. البته در کمیک‌های ابتدایی، این گروه نامیرا نبودند و تنها عمری بسیار طولانی داشتند و در ادامه این قابلیت به آن‌ها داده شد.

یکی از مشکلات گروه جاودانگان، کم بودن تعداد آن‌ها می‌باشد. مشکل آن‌جاست که فرزندی که از رابطه اعضای این گروه با انسان‌ها به دنیا می‌آید، همیشه یک انسان بوده است.

البته اعضای جاودانگان در اکثر عمر خود، ارتباط نزدیکی با انسان‌ها نداشته و تنها در بعضی مواقع و برای نجات جان انسان‌ها از دست گروه منحرفین، با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند.


منحرفین؛ دشمن خونی

بزرگ‌ترین دشمن گروه جاودانگان، گروهی به نام منحرفین (Deviants) می‌باشند که در حین تلاش آسمانی‌ها برای دستکاری کردن ژنتیک انسان‌های نخستین، ایجاد شدند و از همان زمان، با جاودانگان دشمن بودند.

منحرفین | Deviants
منحرفین؛ نسخه‌های بی کیفیت‌تر جاودانگان هستند!

در حالی‌که گروه جاودانگان دارای قدرت‌های ایزدگونه هستند و ظاهر زیبایی دارند، گروه منحرفین ظاهر بسیار زشتی داشته و اکثر آن‌ها در یک بخش از بدن خود، دچار جهش ژنتیکی شده‌اند. با این حال، این گروه در طی عمر طولانی خود، پیشرفت زیادی کرده است و دارای تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته‌ای می‌باشند.

اما حالا که با پیشینه گروه جاودانگان آشنا شدیم، می‌خواهیم با اعضای آن بیشتر آشنا شویم. لازم به ذکر است که این افراد، فرزندان گروه جاوانگان اصلی می‌باشند و همگی دارای قدرت‌های مشابه‌ای چون قدرت فیزیکی زیاد هستند و می‌توانند از انرژی‌های کیهانی استفاده کنند.


سرسی

جما چان (Gemma Chan) در فیلم جاودانگان در نقش سرسی به ایفای نقش پرداخته است. وی، نقش اول این فیلم محسوب می‌شود.

جما چان (Gemma Chan) | سرسی (Sersi)

سرسی (Sersi) یکی از متفاوت‌ترین افراد گروه جاودانگان محسوب می‌شود چرا که علاقه زیادی به انسان‌ها دارد و معتقد است که این گروه باید وقت خود را صرف محافظت از انسان‌ها کند.

قدرت اصلی سرسی، تغییر مولکول‌ها و اتم‌هاست. برای مثال، وی یک‌بار شخصیت کاپیتان آمریکا (Captain America) را برای انجام یک ماموریت، به یک نوجوان تبدیل کرد. پس از این اتفاق و برای مدتی، وی عضو گروه انتقام‌جویان بود. هیچ شخصی در دنیا، به اندازه سرسی توانایی تغییر خواص ماده را ندارد.

در این فیلم، سرسی دارای یک نامزد انسان است. نامزدی که کیت هرینگتون (Kit Harington)؛ بازیگر سریال بازی تاج‌وتخت (Game of Thrones) در نقش آن بازی کرده است. اما عشق قدیمی وی، یکی از اعضای جاودانگان می‌باشد که البته بازیگر نقش آن، یکی دیگر از بازیگران سریال بازی تاج‌وتخت است.


ایکاریس

ریچارد مدن (Richard Madden) در نقش ایکاریس در فیلم جاودانگان بازی کرده است.

ریچارد مدن (Richard Madden) |‌ ایکاریس (Ikaris)

ایکاریس (Ikaris)؛‌ رهبر گروه جاودانگان محسوب می‌شود. این‌که چرا وی رهبر است را به شما نخواهیم گفت چرا که ممکن است در فیلم به این موضوع اشاره شود. فقط بدانید که این اتفاق با رای گیری رخ نداده است!

ایکاریس دارای قدرت‌های زیادی چون پرواز کردن و البته شلیک لیزر از چشمانش است. به عبارت دیگر، ایکاریس دقیقا همان شخصیت سوپرمن (Superman) از دنیای دی‌سی است و تفاوت بزرگ این دو این است که ایکاریس شنل نمی‌پوشد! البته که مدیران مارول گفته‌اند که تلاش زیادی کرده‌اند تا این شخصیت در این فیلم، شبیه سوپرمن نباشد.

ایکاریس و سرسی، از هزاران سال قبل تاکنون، عاشق یکدیگر بوده‌اند اما بارها به خاطر تفاوت دیدگاه نسبت به انسان‌ها، از یکدیگر جدا شده‌اند. با این حال، این رابطه عاشقانه، سوژه اصلی این فیلم محسوب می‌شود. در واقع این فیلم نخستین ساخته مارول است که داستان اصلی آن، یک داستان عاشقانه است.


تینا

آنجلینا جولی (Angelina Jolie) در نخستین تجربه ژانر ابرقهرمانی خود، در نقش تینا در این فیلم به هنرنمایی پرداخته است.

آنجلینا جولی (Angelina Jolie) | تینا (Thena)

تینا (Thena) یکی از مهم‌ترین اعضای جاودانگان می‌باشد و کمپانی مارول وی را برترین مبارز دنیای سینمایی مارول می‌داند. وی می‌تواند با استفاده از انرژی کیهانی خود، هر نوع سلاحی را تولید و از آن استفاده کند.

با این حال، تینا یک مشکل بزرگ دارد و آن‌هم زوال عقل است. در واقع وی آن قدر عمر طولانی‌ای داشته است که به سختی فرق واقعیت و خاطرات خود را تشخیص می‌دهد و به همین دلیل، وی تحت نظر گیلگمش، اکنون در گوشه‌ای از دنیا و به دور از انسان‌ها زندگی می‌کند، چرا که ممکن است ناخواسته به آن‌ها صدمه وارد کند.


گیلگمش

ما دونگ-سئوک (Ma Dong-seok)؛ بازیگر کره‌ای، ایفاگر نقش گیلگمش بوده است.

ما دونگ-سئوک (Ma Dong-seok) | گیلگمش (Gilgamesh)

گیلگمش (Gilgamesh)، وظیفه مراقبت و تحت نظر داشتن تینا را بر عهده گرفته است. اما آرام کردن بهترین مبارز دنیا، کار راحتی نیست. با این حال گیلگمش از عهده این کار برمی‌آید چرا که وی با استفاده از انرژی خود، می‌تواند قدرت‌های فیزیکی خود را شدیدا افزایش دهد. قدرت‌ فیریکی‌ای که در حالت عادی نیز، فوق‌العاده زیاد است.

گیلگمش قدرتمندترین فرد در بین گروه جاودانگان می‌باشد. در واقع گفته می‌شود که گیلگمش یکی از قدرتمندترین ابرقهرمانان دنیای مارول محسوب می‌شود و قدرت وی، اندازه شخصیت‌هایی چون هالک (Hulk)، ثور (Thor) و کاپیتان مارول (Captain Marvel) است.


کینگو

کمیل نانجیانی (Kumail Nanjiani)؛ بازیگر پاکستانی، در نقش کینگو به ایفای نقش پرداخته است.

کمیل نانجیانی (Kumail Nanjiani) | کینگو (Kingo)

در حالی‌که سایر اعضای جاودانگان خود را مخفی کرده‌اند، کینگو (Kingo) به خودنمایی علاقه زیادی دارد و آن قدر عاشق شهرت است که به بزرگ‌ترین ستاره فیلم‌های اکشن بالیوود تبدیل شده است. در واقع، وی خود را تام کروز (Tom Cruise) سینمای هند می‌داند!

کینگو که توانایی زیادی در مبارزات و استفاده از شمشیر دارد، می‌تواند با تبدیل انرژی خود، از دستانش گلوله و موشک شلیک کند. البته کینگو که دوست دارد به مانند یک سامورایی مبارزه کند، یک قدرت مخفی دادن و آن قدرت، توانایی بالای وی در رقصیدن است!


اسپریت

لیا مک‌هیو (Lia McHugh) ایفاگر نقش اسپریت بوده است.

لیا مک‌هیو (Lia McHugh) | اسپریت (Sprite)

اسپریت (Sprite)؛ بیش از آن‌که یک ابرقهرمان باشد، یک ضدقهرمان است. وی به مانند سایر اعضای جاودانگان، حدودا 7000 ساله است اما برخلاف بقیه، بدن وی رشد نکرده و وی در بدن یک بچه 12 ساله گیر کرده است.

اسپریت توانایی زیادی در فریب افراد دارد. وی می‌تواند با استفاده از پرتوهای کیهانی، خیالاتی واهی در ذهن افراد ایجاد کند و از این شرایط به نفع خود و برای فریب دادن نفر مقابل خود، استفاده کند. اسپریت همچنین توانایی تغییر ذات مولکول‌ها را دارد و در بین اعضای جاودانگان، تنها سرسی در این مورد از وی تواناتر است.

لازم به ذکر است که جنسیت وی بارها دچار تغییر شده است اما در این فیلم، وی شخصیتی مونث می‌باشد.


ماکاری

ایفاگر نقش ماکاری، لورن ریدلاف (Lauren Ridloff) است.

لورن ریدلاف (Lauren Ridloff) | ماکاری (Makkari)

ماکاری (Makkari)؛ سریع‌ترین زن دنیا است. کسی که همیشه در حال شکستن دیوار صوتی است. اتفاقی که البته برای وی مهم نیست چرا که وی ناشنوا است.

در واقع این شخصیت، نخستین ابرقهرمان ناشنوا در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود. ریدلاف نیز ناشنوا است و بازی کردن یک بازیگر ناشنوا در یکی از نقش‌های اصلی نیز، یک اتفاق جدید برای دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود.

البته لازم است به این نکته اشاره کنیم که شخصیت ماکاری در کمیک‌ها، ناشنوا نیست. به علاوه، این شخصیت مذکر است و البته که رنگین پوست بودن این شخصیت نیز، مخصوص نسخه سینمایی وی است.

نکته جالب درباره این شخصیت این است که با توجه به سرعت بالا و عمر طولانی خود، ماکاری تمام گوشه و کنار دنیا را گشته است و جایی در این دنیا وجود ندارد که وی حداقل یک‌بار به آن سر نزده باشد.


فستوس

برایان تایری هنری (Brian Tyree Henry)، در نقش فَستوس به هنرنمایی در فیلم جاودانگان پرداخته است.

برایان تایری هنری (Brian Tyree Henry) | فستوس (Phastos)

فستوس (Phastos)؛ مخترع گروه جاودانگان محسوب می‌شود و اگر به مواد لازم دسترسی داشته باشد، می‌تواند هر نوع سلاح یا وسیله‌ای را اختراع کرده و آن را بسازد. البته اختراعات وی در طی هزاران سال اخیر، باعث پیشرفت بشریت نیز شده است.

تانوس (Thanos)؛ شخصیت منفی دو فیلم آخر انتقام‌جویان را که به یاد دارید؟ جالب است بدانید که در کمیک‌ها، فستوس برای مدتی با تانوس همکاری می‌کرده است و حتی باعث کشته شدن بسیاری از جاودانگان به دست تانوس شده است.

البته نکته جالب‌تر، احتمالا این باشد که تانوس؛ یک دورگه است که نیمی از وی از نژاد جاودانگان است و نیم دیگر وی نیز از نژاد منحرفین. تانوس توسط والدینی که از نژاد جاودانگان بودند بزرگ شد اما در نهایت به سمت و خوی شیطانی خود رفت تا به یکی از برترین شخصیت منفی‌های تاریخ کمیک‌ها تبدیل شود. به این موضوع، در قسمت آخر مجموعه انتقام‌جویان اشاره شده بود.


دروئیگ

در فیلم جاودانگان، بری کیوگن (Barry Keoghan) ایفاگر نقش دِروئیگ بوده است.

بری کیوگن (Barry Keoghan) | دروئیگ (Druig)

دروئیگ (Druig) قدرت کنترل ذهن انسان‌ها را دارد. وی در ابتدا علاقه زیادی به انسان‌ها داشت اما با مرور زمان و پس از تماشای رفتار انسان‌ها و جنگ‌های بی شمار آن‌ها با یکدیگر و عدم مسئولیت پذیری آن‌ها در قبال طبیعت، از انسان‌ها نا امید شد.

دروئیگ در ابتدا می‌خواست که با کنترل ذهن انسان‌ها، آن‌ها را مجبور کند تا رفتار مناسبی داشته باشند و فقط به کردار نیک بپردازند، اما اجازه این کار به وی داده نشد و وی از دهه 16 میلادی تاکنون، در جنگل‌های آمازون به سر می‌برد.


ایجک

سلما هایک (Salma Hayek) در این فیلم، به بازی در نقش اِیجَک پرداخته است.

سلما هایک (Salma Hayek) | ایجک (Ajak)

قبل از هر چیزی باید بگوییم که شخصیت ایجک (Ajak) نیز در کمیک‌ها مذکر است و برای این فیلم، جنسیت این شخصیت دچار تغییر شده است. در واقع مارول برای این فیلم، جنسیت دو شخصیت را تغییر داده است.

در فیلم جاودانگان، ایجک؛ پیشگو و رهبر معنوی گروه محسوب می‌شود. کسی که هوش زیادی دارد و اعضای این گروه برای انجام کارهای خود، با وی مشورت می‌کنند چرا که وی می‌تواند با آسمانی‌ها، ارتباط برقرار کند.

وی همچنین توانایی شفا بخشیدن افراد را دارد، هرچند از این قدرت تنها برای کمک کردن به اعضای جاودانگان استفاده می‌کند و برای نجات جان انسان‌ها از این قدرت استفاده نمی‌کند، چرا که نمی‌خواهد در سرنوشت آن‌ها دخالت کند.


لازم است اشاره کنیم که فیلم جاودانگان توسط کلویی ژائو (Chloé Zhao) کارگردانی شده است. ژائو امسال به نخستین کارگردان زن تاریخ تبدیل شد که برنده جایزه اسکار بهترین کارگردان سال می‌شود. وی برای ساخت فیلم سرزمین خانه‌به‌دوش‌ها (Nomadland)، این جایزه را کسب کرد.

در پایان، پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از تماشای فیلم جاودانگان، تریلر آن را مشاهده کنید:

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *