اخبار بازی

خرید کمپانی اکتیویژن بلیزارد باعث افزایش قیمت سرویس گیم‌پس نخواهد شد

کمپانی مایکروسافت در پاسخ به تحلیل‌های اخیر کارشناسان و ژورنالیست‌ها اظهار داشته است که خرید کمپانی اکتیویژن بلیزارد، باعث افزایش قیمت سرویس گیم‌پس نخواهد شد. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای بازی، با واران گیم همراه باشید.

شش سال پیش و در ۱ ژوئن سال ۲۰۱۷ بود که سرویس اشتراکی گیم‌پس برای کنسول‌های ایکس‌باکس و دو سال بعد برای کامپیوترهای شخصی ارائه شد. این سرویس همانند سرویس اشتراکی نتفلیکس برای استفاده از بازی‌ها عمل می‌کرد که در آن بازیکنان با پرداخت هزینه‌ای کم، به کتابخانه‌ای عظیم از بازی‌های انحصاری و غیرانحصاری ایکس‌باکس دسترسی می‌یافتند. این یکی از استراتژ‌ی‌های مهم ایکس‌باکس برای بقا در رقابت کنسول‌ها بود که توسط مدیرعامل کمپانی مایکروسافت یعنی Satya Nadella تایید شد.
ایکس‌باکس از زمان راه‌اندازی این سرویس، به دنبال توسعه‌ی هر چه بیشتر آن بوده است. از اضافه کردن بخش‌های مختلفی چون XCloud تا سرمایه‌گذاری‌های هنگفت برای ارائه‌ی محتوای فرست پارتی جذاب‌تر که درست پس از رویداد E3 2018 بود که استودیوهای فرست پارتی مختلفی خریداری یا ایجاد کرد. در حال حاضر استودیوهایی چون Playground Games،Undead Labs ،Compulsion Games ،Ninja Theory ،Obsidian ،inXile Entertainment ،Double Fine Productions ،Bethesda Game Studios ،Arkane Studios ،id Software MachineGames Roundhouse Studios ،Tango Gameworks ،ZeniMax Online Studios و Alpha Dog Games و یا حتی The Initiative و World’s Edge محتوای فرست پارتی خود را برای سرویس گیم‌پس نیز عرضه می‌کنند.

خرید کمپانی اکتیویژن بلیزارد باعث افزایش قیمت سرویس گیم‌پس نخواهد شد

اما نکته‌ی مهمی که پس از اعلام خرید کمپانی اکتیویژن بلیزارد برای بسیاری تبدیل به شبهه شد، این بود که شرکت مایکروسافت احتمالا پس از تکمیل این خرید با عرضه‌ی عناوین کمپانی مذکور، قیمت سرویس گیم‌پس را به طرز قابل توجهی افزایش خواهد داد. این گمان پس از حذف مدل ۱ دلاری آزمایشی همین سرویس تقویت شد و باعث شد تا اسناد ۲۵ صفحه‌ای دفاعیه‌ی شرکت مایکروسافت در مقابل نهاد FTC درباره‌ی این موضوع فاش شود. در این دفاعیه به طور رسمی اعلام شده که هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت این سرویس پس از تکمیل خرید وجود ندارد.

البته افزایش قیمت این سرویس در آینده به دلیل تغییر شرایط اقتصادی ناگزیر رخ خواهد داد، اما می‌توان تصور کرد که حداقل برای مدت قابل توجهی پس از خرید کمپانی مذکور، قیمت سرویس بدون تغییر باقی خواهد ماند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *