اخبار بازی

توافق مایکروسافت و نینتندو شامل همه بازی‌ های آینده اکتیویژن است

بر خلاف توافق حاصل شده میان سونی و مایکروسافت، توافق مایکروسافت و نینتندو شامل همه بازی‌ های آینده اکتیویژن است. مدت زمان این قرارداد نیز ده سال است و قرار است در این مدت همه IPهای اکتیویژن برای مخاطبان نینتندو نیز عرضه شود. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای بازی، با واران گیم همراه باشید.

از زمان اعلام خبر خریده شده کمپانی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، همواره سران ایکس باکس در تلاش بودند تا با جلب رضایت کمپانی‌های بزرگ روند ثبت این قرارداد را تسریع ببخشد. در همین راستا توافق نامه‌های با شرکت‌هایی مانند انویدیا و نینتندو امضا کرد تا آن‌ها دست از مخالفت علنی با ثبت این قرارداد بکشند. مایکروسافت به این شرکت‌ها تعهد داد که تا ده سال آینده تمامی نسخه‌های فرنچایز کال آو دیوتی را برای پلتفرم‌های در اختیار آن‌ها عرضه کند. البته قرارداد با هر شرکت تفاوت‌های ملموسی نیز دارد. به عنوان مثال توافق ایکس باکس با سونی صرفا محدود به فرنچایز کال آو دیوتی است و مایکروسافت هیچ تضمینی به عرضه سایر عناوین اکتیویژن به سونی نداده است. از سوی دیگر طرفداران نینتندو می‌توانند منتظر وسیع‌تر شدن عناوین تردپارتی روی پلتفرم محبوب خود باشند.

بر اساس اطلاعاتی که از آخرین مدارک فاش شده از جلسه دادگاه رسیدگی به شکایت کمیسیون تجارت دولت فدرال (Federal Trade Commission) از مایکروسافت، به دست آمده مایکروسافت به نینتندو تعهد داده تمامی بازی‌های آینده اکتیویژن بلیزارد روی کنسول‌های این شرکت عرضه شوند و این قرارداد تنها محدود به کال آو دیوتی نیست. توافق مایکروسافت و نینتندو در ماه فوریه شکل گرفته بود و از آن زمان سران ایکس باکس از تعهد خود به اجرای موافق این توافق سخن می‌گفتند. در متن این مدارک اشاره شده که بازی‌های کال آو دیوتی برای سوییچ و کنسول بعدی آن منتشر می‌شود که تحلیلگران مایکروسافت پیشبینی می‌کنند سال میلادی آینده روانه بازار شود.

آخرین مانع مایکروسافت برای ثبت قرارداد، موسسه CMA است که اعلام کرده نظر خود را درباره پیشنهاد مایکروسافت در تاریخ هفتم شهریور اعلام می‌کند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *