اخبار بازی

ساخت این پروژه بدون PS5 ممکن نبود

آقای هیروشی تاکای (Hiroshi Takai)، کارگردان بازی Final Fantasy 16 در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد بسیار تحت تاثیر سرعت بالای SSD پلی استیشن ۵ قرار گرفته و معتقد است ساخت بازی فاینال فانتزی ۱۶ بدون این سخت افزار قدرتمند ممکن نبود. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای بازی، با واران گیم همراه باشید.

زمان زیادی به انتشار بازی فاینال فانتزی ۱۶، یکی از بزرگ‌‎ترین و مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ باقی نمانده است. مدتی پیش روند ساخت این عنوان به پایان رسید و این بازی به اصطلاح گلد شد. حال که حجم مشغله تیم سازنده نسبتا کم‌تر شده، آقای هیروشی تاکای (Hiroshi Takai)، کارگردان بازی در مصاحبه‌ای با پلی استیشن بلاگ درباره روند توسعه این عنوان و فرصت‌هایی که به لطف سخت افزار PS5 برای آن‌ها ایجاد شده، صحبت کرد. آقای تاکای معتقد است انحصاری بودن بازی سبب شده جزئیات بیشتر و دقیق‌تری در بازی لحاظ شود.

کارگردان بازی Final Fantasy 16 در مصاحبه خود گفت:

دو ویژگی که بیش از باقی در هنگام ساخت بازی توجه مرا جلب کرد، ظرفیت بالای حافظه و سرعت SSD بود. من طی سال‌های فعالیتم با سخت‌ افزارها و پلتفرم‌های مختلفی کار کرده‌ام اما، هیچ کدام به خوبی PS5 نتوانستند یک تعادل مناسب بین توانمندی‌های سخت افزار و ظرفیت مموری برقرار کنند. درباره سرعت SSD هم باید بگویم هر بار که در حال تست گرفتن از بازی بودیم، ظرفیت آن مرا شگفت زده می‎‌کرد.

به گفته آقای تاکای محیط‌ها و چهره شخصیت‌های فاینال فانتزی ۱۶ جزئیات بی‌نظیری دارند و به لطف تکنولوژی نورپردازی PS5 توجه زیادی به این بخش شده است. باید در نظر داشت که این مصاحبه با وبسایت خبری اختصاصی پلی استیشن انجام شده و آقای تاکای سال‌ها است که مشغول همکاری با سونی است. با این احوال وی اولین بازیسازی نیست که سخت افزار PS5 را تحسین کرده است.

بازی فاینال فانتزی ۱۶ یک تیر ماه سال جاری (۲۲ام ژوئن) به صورت انحصاری برای PS5 عرضه می‌شود.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *