اخبار بازی

تاد هاوارد: انحصاری بودن Starfield تاثیر مثبت روی روند ساخت آن دارد

آقای تاد هاوارد (Todd Howard)، رئیس کمپانی بتسدا در اظهار نظر اخیر خود مدعی شده انحصاری بودن Starfield تاثیر مثبت روی روند ساخت آن دارد و سبب شده آن‌ها بتوانند تمرکز خود را صرف ارتقا جنبه‌های مختلف بازی کنند. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای بازی، با واران گیم همراه باشید.

بیش از یک سال است که کمپانی بتسدا به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های برند ایکس باکس مشغول فعالیت است و بالاخره قرار است از سال ۲۰۲۳ شاهد تاثیرات این خرید گران قیمت مایکروسافت باشیم. دو بازی بزرگ این کمپانی یعنی استارفیلد و ردفال قرار است سال میلادی آینده عرضه شوند و هر دو در انحصار پلتفرم‌های مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی خواهند بود. با توجه به اینکه طی دهه اخیر بازی‌های بتسدا موفقیت کم‌نظیری روی کنسول‌های پلی استیشن داشته‌اند، این تصمیم از سوی مایکروسافت کمی برای برخی عجیب بود. البته آقای تاد هاوارد معتقد است این مسئله نه تنها عجیب نیست، بلکه باعث تاثیر مثبت نیز شده‌است.

اخیرا رئیس کمپانی بتسدا مهمان پادکست Lex Fridman بوده‌است و در جریان این پادکست درباره انحصاری بودن Starfield و پیامدهای آن صحبت کرده‌است. به گفته آقای تاد هاوارد ساخت بازی‌های انحصاری برای برند ایکس باکس موضوع تازه‌ای نیست و آن‌ها پیشتر تجربه ساخت Morrowind و Oblivion را دارند. با در نظر گرفتن این نکته که انحصاری بودن این بای سبب شده تیم سازنده بتواند تمرکز خود را معطوف به ارتقا جنبه‌های مختلف بازی کند و زمانی را صرف پورت بازی روی پلتفرم‌های دیگر نکند و از سوی دیگر مهندسین ایکس باکس نیز در بخش فنی تیم سازنده را یاری کرده‌اند که در صورت اینکه استارفیلد انحصاری نبود، این امر محقق نمی‌شد.

استارفیلد نیمه اول سال ۲۰۲۳ برای Xbox Series X/S و PC منتشر می‌شود.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *