اخبار بازی

بتسدا: دیسک بازی Starfield در نسخه فیزیکی وجود دارد

پس از اینکه کمپانی بتسدا اعلام کرد خبری از وجود دیسک بازی Starfield در نسخه فیزیکی نیست و این نسخه تنها شامل یک کد برای دانلود بازی می‌شود. طرفداران بازخوردهای منفی و خشم خود را نسبت به این تصمیم ابراز داشتند. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای بازی، با واران گیم همراه باشید.

روز گذشته کمپانی بتسدا با انتشار یک خبر اعلام کرد که آن‌ها هم به تبعیت از عناوینی همچون آلن ویک ۲، قصد ندارند بازی استارفیلد را روی دیسک منتشر کنند و نسخه فیزیکی این عنوان تنها شامل باکس آرت و یک کد برای دانلود بازی است. این تصمیم در ابتدا چندان غیر منتظره به نظر نمی‌رسد. بویژه با توجه به رویه‌ای که طی چند سال اخیر در صنعت بازی‌های ویدیویی شکل گرفته و سهم فروش دیجیتالی سال به سال بیشتر می‌شود. این مسئله به لطف عرضه سرویس‌های اشتراکی و تخفیفاتی که صاحبان پلتفرم‌ها در فروشگاه‌های دیجیتالی خود اعمال می‌کنند، قوت بیشتری گرفته است. البته مخاطبان مایکروسافت ظاهرا نظر دیگری دارند. از زمان اعلام رسمی تصمیم بتسدا، بازخوردهای منفی زیادی در سراسر دنیا نسبت به این تصمیم نشر شده است.

ظاهرا ناشر و سازندگان نیز این بازخوردها را دریافت کرده‌اند. بتسدا ساعاتی پیش با انتشار بیانیه‌ای اقدام به عقب نشینی کرد. در متن این بیانیه‌ای آمده است که تنها نسخه استاندارد روی ایکس باکس سری ایکس/اس شامل دیسک بازی Starfield است و خریداران نسخه PC همچنان تنها به یک کد برای دانلود بازی دسترسی پیدا خواهند کرد. تمامی افرادی که نسخه استاندارد را پیش خرید کنند، به اسکین پک «Old Mars» دسترسی پیدا خواهند کرد.

بازی استارفیلد در تاریخ پانزدهم شهریور (ششم سپتامبر) برای پلتفرم‌های ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود. این بازی همچنین از روز ابتدای عرضه راهی سرویس گیم پس می‌شود و مشترکین این سرویس می‌توانند بازی را به رایگان تجربه کنند. خریداران نسخه پریمیوم ۵ روز زودتر می‌توانند بازی را تجربه کنند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *