سونی این هفته در GDC دموی هدست واقعیت مجازی آینده خود، یعنی PlayStation VR2 را به برخی توسعهدهندگان ارائه داد.
چت فالیسک (Chet Faliszek)، نویسندهای که قبلاً در Valve (ولو) روی Half-Life، Portal و عناوین Left 4 Dead کار میکرد، توسط یوشیدا (Shuhei Yoshida) و گرگ رایس (Greg Rice) از پلیاستیشن، نسخهای نمایشی از فناوری جدید این شرکت را دریافت کرد. فالیسک در مورد این تجربه گفت:
امروز یک تجربه واقعیت مجازی از بازیهای PSVR2 را داشتم. شما میدانید وقتی که برمیگردید، دنیا چه احساس متفاوتی دارد؟
در حالی که مشخص نیست نسخه نمایشی از چه چیزی تشکیل شده بود، ارائه GDC با عنوان «ساخت بازیهای نسل بعدی برای PSVR2» اواخر روز پنجشنبه برگزار شد. در ماه ژانویه، سونی مشخصات PlayStation VR2 و اولین بازی آن، Horizon Call of the Mountain را معرفی کرد. این عنوان توسط گوریلا گیمز (Guerrilla Games) با همکاری استودیوی جدید پلی استیشن فایراسپرایت (PlayStation Firesprite) ساخته شده است. یک ماه بعد، سازنده پلتفرم اولین تصاویر از هدست و کنترلرهای جدید PSVR2 را منتشر کرد.
این هدست که تاریخ انتشار مشخصی ندارد، دارای طراحی الهام گرفته از کنسول PS5 و ویژگیهای جدیدی مانند صفحه تنظیم لنز است، بنابراین کاربران میتوانند فاصله لنز بین چشمان خود را تنظیم کنند.
هیداکی نیشینو (Hideaki Nishino) از سونی توضیح داد:
متوجه خواهید شد که هدست PSVR2 شکلی شبیه به کنترلر PSVR2 Sense دارد و ظاهری مشابهای به خود میگیرد. هدست شکل دایرهای و 360 درجهای را نشان میدهد که بازیکنان هنگام ورود به دنیای واقعیت مجازی، آن را احساس می کنند؛ بنابراین این شکل به خوبی جهان اطراف را به تصویر میکشد.
نیشینو گفت که سونی آزمایشهای گستردهای را برای اطمینان از احساس راحتی برای اندازههای مختلف سر انجام داده است.