اخبار بازی

تکنولوژی FSR 2.0 راهی ایکس‌ باکس می‌شود

شرکت AMD به‌تازگی تایید کرده است که فناوری جدید FSR 2.0 به‌زودی در دسترس توسعه‌دهندگان کیت‌های توسعه‌ی ایکس باکس قرار خواهد گرفت.

در ژوئن سال گذشته تایید شد که FSR با کیت‌های توسعه ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سری ایکس/اس به صورت Preview برای توسعه‌دهندگان در دسترس قرار می‌گیرد. اکنون AMD تایید کرده است فناوری FSR 2.0 که اخیراً معرفی شده است، راهی ایکس‌باکس خواهد شد. هنوز هیچ‌گونه تاریخ دقیقی برای استفاده‌ی توسعه‌دهندگان از FSR در کنسول‌های ایکس‌باکس اعلام نشده است، اما AMD می‌گوید این تکنولوژی به طور کامل از ایکس‌باکس پشتیبانی می‌کند.

مدتی می‌شود که شرکت AMD فناوری Supersampling خود FidelityFX Super Resolution (یا FSR) را به عنوان رقیبی برای قابلیت DLSS اختصاصی انویدیا معرفی کرده است. در طول یک سال گذشته، پشتیبانی گسترده‌‌ای از این قابلیت در بسیاری از بازی‌های PC شده است. همچنین تایید شده است که نسخه‌ی PC عناوین Deathloop و Forspoken جزو اولین بازی‌هایی به شمار می‌روند که از فناوری FSR 2.0 پشتیبانی خواهند کرد.

در ماه‌های اخیر، توسعه‌دهندگان زیادی در مورد نحوه‌ی پشتیبانی از Super Resolution در پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس/اس از نظر توسعه‌ی بازی‌ها، عملکرد آن‌ها، قسمت بصری و موارد دیگر صحبت کرده‌اند. بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که چگونه توسعه‌دهندگان از این قابلیت در کنسول‌ها استفاده خواهند کرد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *