اخبار بازی

مصرف‌کنندگان پلی‌ استیشن 5 را به ایکس‌ باکس سری ایکس/اس ترجیح می‌دهند

گزارش و نظرسنجی جدید مرکز تحقیقاتی DFC Intelligence نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان همچنان کنسول پلی‌ استیشن 5 را به ایکس‌باکس سری ایکس/اس ترجیح می‌دهند.

DFC Intelligence یک نظرسنجی را در ماه‌های اکتبر و نوامبر انجام داده است که نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان بیشتر به سمت کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و نینتندو سوییچ تمایل دارند. با این حال، در این نظرسنجی از لحاظ سرویس‌های آنلاین و کتابخانه‌ی گیمینگ، امتیاز بالاتری برای ایکس‌باکس سری ایکس/اس نسبت به پلی‌استیشن 5 داده‌ شده است.

قسمتی از گزارش مرکز تحقیقاتی DFC Intelligence به شرح زیر است:

با توجه به این که در بیشتر جنبه‌ها مصرف‌کنندگان سیستم‌های دو کنسول را تقریباً مشابه هم ارزیابی می‌کنند، نتایج تا حدودی شگفت‌آور بوده است. مزیت اصلی پلی‌استیشن 5 گرافیک و قدرت بالاتر و در مقابل کتابخانه و سرویس‌های آنلاین نیز جزو مزیت ایکس‌باکس سری ایکس/اس بوده‌اند.

طبق نظرسنجی جدید، 54 درصد از مصرف‌کنندگانی که هنوز ایکس‌باکس سری ایکس را خریداری نکرده‌اند، گفته‌اند که احتمالاً این کنسول را نخواهند خرید. همچنین در مقابل، 34 درصد از مصرف‌کنندگان نیز قصد خرید کنسول نسل جدید سونی، پلی‌استیشن 5، را ندارند. زمانی که این سوال از میان افرادی که کنسول ایکس‌باکس سری ایکس را ندارند پرسیده شد، 26 درصد این افراد به احتمال خرید ایکس‌باکس سری ایکس و همچنین 42 درصد نیز به احتمال خرید پلی‌استیشن 5 اشاره کردند.

از طرف دیگر، در این نظرسنجی به کنسول نینتندو سوییچ نیز اشاره شده است. طبق این نظرسنجی، 60 درصد مصرف‌کنندگان صاحب این کنسول هیبریدی هستند و 27 درصد افرادی که هنوز نینتندو سوییچ ندارند، اعلام کردند که قصد دارند تا در آینده آن را بخرند.

DFC Intelligence در ادامه می‌گوید بزرگ‌ترین مشکلی که مایکروسافت در ایکس‌باکس با آن مواجه می‌شود، تمایل کم افراد برای سرویس‌های آنلاین است. سرویس‌های آنلاین، واقعیت مجازی و یک سیستم با ظاهر جذاب پایین‌ترین ویژگی در بین مصرف‌کنندگان به شمار می‌رود.

در این نظرسنجی به عناوین مورد علاقه‌ و انتظار گیمرها نیز اشاره شد. به نظر می‌رسد مصرف‌کنندگان بیشتر به بازی‌های God of War: Ragnarok و The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 علاقه دارند و منتظر عرضه‌ی آن‌ها هستند. طبق این نظرسنجی، بازی Forza Horizon 5 رتبه‌ای مشابه با عنوان Gran Turismo 7 را داشته است. همچنین مصرف‌کنندگان نیز به بازی‌های Horizon Forbidden West و Halo Infinite علاقه‌ی مشابهی داشتند.

این نظرسنجی جدید نکات جالبی را ارائه می‌دهد. اگرچه واقعاً نمی‌توان به طور 100 درصد آن را به عنوان یک نظرسنجی کلی در نظر گرفت، زیرا این نظرسنجی‌ها معمولاً در مقیاس کوچک هستند. DFC Intelligence پیش از عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهم اشاره کرده بود که انتظار دارد پلی‌استیشن 5 عملکرد بهتری را نسبت به ایکس‌باکس سری ایکس داشته باشد.

نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را به اشتراک بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *