اخبار بازی

بازی Alan Wake 2 زیباترین اثر ساخته شده توسط رمدی خواهد بود

سم لیک، کارگردان بازی Alan Wake 2، باور دارد که این عنوان از نظر کیفیت بصری و گرافیکی، مرزها را فراتر می‌برد و سقف جدیدی را برای استودیوی رمدی به وجود می‌آورد.

برای سالیان متمادی استودیوی رمدی با موتورگرافیکی نورث‌لایت (Northlight) بازی‌های خود را توسعه داده است. حالا بازی Alan Wake 2 نیز توسط نسخه‌ی بهبود یافته و پیشرفته‌تر این انجین مراحل ساخت را سپری می‌کند. سم لیک (Sam Lake)، خالق سری Alan Wake، در مصاحبه‌ای با IGN حول موضوع کیفیت بصری و گرافیکی بازی جدید گفت:

عنوان Alan Wake 2 با فاصله، زیبا‌ترین بازی در تاریخ استودیوی رمدی خواهد بود.

وبسایت IGN در ابتدای مصاحبه‌‍ این سوال را مطرح کرد که آیا همکاری با اپیک گیمز (Epic Games) و همچنین نشر بازی توسط این شرکت باعث شده است که این عنوان توسط آنریل انجین 5 (Unreal Engine 5) توسعه یابد. در پاسخ، لیک توضیح داد که تیم او با استفاده از موتور گرافیکی نورث‌لایت بازی بعدی Alan Wake را توسعه می‌دهد، چرا که تجربه‌ی بهره‌گیری از یک تکنولوژی، نقش مهمی را در پروسه‌ی ساخت ایفا می‌کند. او در این مورد چنین توضیح داد:

[Alan Wake 2] با استفاده از نورث‌لایت ساخته می‌شود. ما احساس می‌کنیم که به طور ویژه در رابطه با چنین پروژه‌هایی، اتمسفر و اعمال استایل‌های خاص بیش از پیش اهمیت دارند. ما به خوبی با تکنولوژی نورث‌لایت آشنایی داریم و به همین خاطر می‌توانیم روی جنبه‌های مختلفی تمرکز کنیم.

موتورگرافیکی نورث‌لایت برای پیش بردن و گسترش المان‌های روایی و قصه‌گویی طراحی شده است. به عبارت دیگر، این انجین دقیقاََ در راستای عناوینی که رمدی قصد توسعه‌ی آن‌ها را دارد، خود را مطرح می‌کند. از نقاط قوت این موتورگرافیکی می‌توان به واقع‌گرایی سینماتیک، شخصیت‌های شبیه به واقعیت، تخریب‌پذیری فیزیکی در سطح وسیع و موارد مختلف دیگر اشاره کرد. در کنار Alan Wake 2، رمدی با استفاده از نورث‌لایت بخش داستانی بازی CrossfireX را نیز توسعه می‌دهد.

Alan Wake 2 در سال 2023 برای ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن 5 و PC عرضه خواهد شد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *