اخبار بازی

تهیه‌کنندگان GTA و سران الکترونیک آرتس به NFT باور دارند

توسعه دهندگان GTA و سران الکترونیک آرتس (Electronic Arts) نظرات خود را در مورد متاورس، NFT و فناوری بلاک‌چین (Blockchain) ارائه کردند.

رئیس تیک تو (Take-Two)، شرکت مادر GTA، نظرات خود را درباره‌ی دو مورد از پر سر و صداترین موضوعات فعلی در عرصه‌ی فناوری یعنی متاورس و NFT، به اشتراک گذاشته است. استراوس زلنیک (Strauss Zelnick) در صحبت با GI.biz گفت که متاورس در حال حاضر نیز وجود دارد و GTA Online نمونه‌ی خوبی از آن است. او افزود که به NFTها و اینکه چگونه آن‌ها می‌توانند اوضاع را در دنیای بازی متزلزل کنند، “باور زیادی” دارد. اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیرعامل الکترونیک آرتس، نیز اخیراً به موضوع NFT پرداخته است. زلنیک درباره‌ی دنیای متاورس که تردیدهای در مورد آن دارد، گفت:

من باور نمی‌کنم که صبح از خواب بیدار شوید، به یک اتاق اختصاصی بروید، روی یک صندلی اختصاصی بنشینید، هدست بگذارید و مطلقاً هر کاری را که در حال حاضر در دنیا انجام می‌دهید را در خانه انجام دهید. من فکر می‌کنم همه‌ی ما در زمان پاندمی متوجه شدیم که در حالت عادی نیز زمان زیادی را صرف انجام این کار می‌کنیم.

زلنیک افزود که تیک تو در حال حاضر نیز دارای چندین متاورس را در بازی‌هایی مانند GTA Online، Red Dead Online و NBA 2K است، که در آن پلیرها می‌توانند وارد قلمروهای فانتزی شده و به یک شخص متفاوت تبدیل شوند. او ادامه داد:

اگر یک شرکت در عرصه‌ی متاورس وجود داشته باشد که درآمد و ارزش واقعی ایجاد کند، ما هستیم. احتمالاً در حال حاضر ما اولین شرکتی هستیم که این کار را انجام داده است.

اما در مورد NFTها یا توکن‌های غیر قابل تعویض، زلنیک بسیار خوش بین است. چنان که وی درباره‌ی این تکنولوژی گفت:

اگر به کالاهای فیزیکی کلکسیونی اعتقاد دارید، نمی‌دانم چگونه به کالاهای دیجیتال کلکسیونی اعتقاد ندارید. مجوز بلاک چین، که معنای واقعی NFT است، یکی از راه‌ها برای تأیید این واقعیت است که یک چیز منحصر به فرد، واقعا نادر است.

NFTها، از آنجایی که با بلاک چین مرتبط هستند و برخی از آن‌ها با قیمت بالایی فروش رفته‌اند، از نظر برخی، صرفا فرصت دیگری برای سرمایه‌گذاری در بازاری است که افرادی فکر می‌کنند ارزش آن افزایش خواهد یافت. اما باید به یاد داشته باشند که ارزش هر چیزی فقط بالا نمی‌رود و نقطه‌ی افت نیز دارد.

البته زلنیک در خوش بینی خود به NFT تنها نیست. چنان که اندرو ویلسون اخیراً در جریان فراخوان درآمد الکترونیک آرتس درباره‌ی این موضوع صحبت کرد و گفت که NFTها می‌توانند راه دیگری برای “افزودن ارزش” به بازی‌های این شرکت باشند. او اظهار کرد:

من فکر می‌کنم که هنوز برای صحبت درباره‌ی بازی برای کسب درآمد (P2E) یا NFT، واقعاً خیلی زود است و در برخی سطوح، هیجان زیاد از حدی در مورد آن‌ها وجود دارد. البته من معتقدم که NFT بخش مهمی از آینده‌ی صنعت ما خواهد بود. اما هنوز زود است که بفهمیم این اهمیت چگونه افزوده خواهد شد.

آنچه که ما در مورد جمع آوری یک مجموعه می‌دانیم این است که محتوای جمع آوری شده‌ی کاربردی، برای یک کلکسیونر بسیار ارزشمندتر از بقیه‌ی محتوا است. من فکر می‌کنم که محتوای دیجیتالی قابل جمع آوری، در زمینه‌ی بازی‌هایی که ما ایجاد می‌کنیم و خدمات زنده‌ای که ارائه می دهیم، نقش بسیار مهمی را بازی خواهد کرد. هنوز زود است که بگوییم، اما به عقیده‌ی من، ما در این عرصه در موقعیت بسیار خوبی قرار داریم و باید از ما انتظار داشته باشید که با خلاقیت بیشتری در مورد آن فکر کنیم.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا NFT و متاورس آینده‌ای جدید را برای صنعت گیمینگ رقم خواهند زد؟

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *