اخبار بازی

جیم رایان از پاسخ اکتیویژن بلیزارد به اتهامات انتقاد می‌کند

جیم رایان (Jim Ryan)، مدیر عامل پلی‌استیشن، می‌گوید که اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) به اتهامات علیه بابی کوتیک (Bobby Kotick)، پاسخ درستی نداده است.

رایان معتقد است که اکتیویژن بلیزارد به اظهارات موجود در مقاله‌ی دیروز وال استریت ژورنال به درستی پاسخ نداده است. لازم به ذکر است که در این مقاله آورده شده که بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، نه تنها از سوءرفتار جنسی در شرکت اطلاع داشته و آن را مخفی کرده، بلکه خود او نیز زنان و کارمندان را مورد اذیت قرار داده است.

این بیانیه‌ی رایان از طریق ایمیلی به کارمندان پلی‌استیشن ارائه شد که توسط بلومبرگ بررسی و تأیید شده است. گفته می‌شود که اظهارات موجود در گزارش وال استریت ژورنال رایان را “ناامید و گیج” کرده‌اند و او و تیم رهبری‌اش در پلی‌استیشن معتقدند که اکتیویژن “به اندازه‌ی کافی به تبعیض و آزار و اذیت رسیدگی نکرده است.”

در این ایمیل، رایان همچنین فاش کرد که آن‌ها بلافاصله پس از انتشار مقاله با اکتیویژن تماس گرفتند تا نگرانی عمیق خود را ابراز کنند و بپرسند که چگونه قصد دارند به ادعاهای مطرح شده در مقاله رسیدگی کنند.

از اوایل دوران پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن و اکتیویژن همکاری نزدیک خود را حفظ کرده‌اند و پلی‌استیشن اغلب برای بازی‌های اکتیویژن، محتوای انحصاری کنسول‌های خود مانند حالت‌های اضافی، بسته‌های آرایشی، افزایش XP و اولویت‌های بازاریابی را دریافت می‌کند. مشخص نیست که رایان و بقیه‌ی رهبران پلی‌استیشن چگونه می‌خواهند به وضعیت جاری اکتیویژن بلیزارد، که در اوایل سال جاری و زمانی که کالیفرنیا شکایتی مبنی بر وجود محل کار تبعیض‌آمیز و ناامن ارائه کرد، علنی شد، رسیدگی کنند.

در ماه‌های پس از شکایت، اکتیویژن بلیزارد تلاش کرده است تا توجه را به تلاش‌های خود برای رفع مشکلات فرهنگی در شرکت جلب کند، اما گزارش دیروز وال استریت ژورنال تصویری بد را از رهبری ناشر ارائه داده که ظاهرا آگاه‌تر از آن چیزی است که نشان می‌دهد. پس از گزارش وال استریت ژورنال، هیئت مدیره‌ی اکتیویژن بلیزارد (که اتفاقاً خود بابی کوتیک در آن حضور دارد) از کوتیک حمایت کرد و گفت که اکتیویژن بلیزارد می‌تواند تحت رهبری او گام‌هایی را به سوی تغییر بردارد. اکنون درصد کمی از سرمایه گذاران به همراه تعدادی از کارمندان اکتیویژن بلیزارد که دیروز پس از انتشار این گزارش از کار خارج شدند، خواستار استعفای کوتیک شده‌اند.

حالا با انتقاد رهبر پلی‌استیشن از نحوه‌ی مدیریت اکتیویژن بلیزارد در مواجه با گزارش‌ها و اتهامات، فشار وارده بر این ناشر افزایش می‌یابد تا اقدامات شدیدتری را به عنوان پاسخی مستقیم انجام دهد. در هر صورت باید دید که این موضوع چگونه بر روابط کاری پلی‌استیشن و اکتیویژن بلیزارد تأثیر خواهد گذاشت و آیا سخنان رایان به عمل تبدیل خواهند شد یا خیر.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *