اخبار بازی

شرکت کپکام طی یک سال آینده چند بازی بزرگ عرضه خواهد کرد

با توجه به پیش‌بینی‌های مالی اخیر کپکام، این شرکت قصد دارد تا فروردین ۱۴۰۲ (آوریل 2023) چندین بازی بزرگ را عرضه کرده و به آمار فروش 37 میلیون نسخه‌ای دست بیابد.

شرکت کپکام (Capcom) در گزارش درآمد سه ماهه‌ی اخیر خود چنین بیان کرده است که قصد دارد تا چندین عنوان جدید و مهم را در سال مالی 2022-23 (از آوریل 2022 تا مارس 2023) عرضه کند. در نتیجه، این شرکت انتظار فعالیت قابل توجه‌ای از نظر انتشار بازی‌ها و طبعاً دستیابی به آمار فروش بیشتر در این دوره دارد.

شرکت کپکام چنین بیان می‌کند که در حال حاضر قصد دارد تا مجموعاً تعداد 45 واحد SKU از بازی‌های ویدیویی را در طول این دوره‌ی زمانی عرضه کند. شایان ذکر است که هر واحد SKU، شامل هر بازی در هر پلتفرم به صورت مجزا می‌شود. برای مثال، عنوانی چند پلتفرمی که روی 5 دستگاه مختلف منتشر می‌شود، با 5 واحد SKU تعریف خواهد شد. این عدد در سال مالی گذشته برای شرکت کپکام معادل 24 واحد SKU بود.

شرکت کپکام چنین انتظار دارد که از این 45 واحد SKU جدید، در مجموع به میزان 37 میلیون نسخه فروخته شود، این موضوع در حالی رخ می‌دهد که این عدد در سال گذشته 32.6 میلیون واحد بوده است. از این 37 میلیون نسخه، پیش‌بینی می‌شود که 10 میلیون متعلق به آیپی‌های جدید و 27 میلیون به عناوین با سابقه باشد.

آمار فروش عناوین قدیمی و با سابقه‌ی شرکت کپکام همواره طی دوره‌های زمانی طولانی از ثبات بالایی برخوردار بوده است و از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دو مجموعه‌ی Resident Evil و Monster Hunter اشاره کرد. در نتیجه، پیش‌بینی فروش بالای نسخه‌های جدید این مجموعه‌ها طی سال جاری مالی چندان غافلگیرکننده نیست. این موضوع را می‌توان به عرضه‌ی بازی Monster Hunter Rise: Sunbreak و بسته‌ی الحاقی جدید بازی Resident Evil Village در آینده‌ای نزدیک افزود.

اما در مورد عناوین احتمالی که شرکت کپکام انتشار آن‌ها را در سال جاری مالی در نظر دارد، می‌توان به فهرستی از جمله عناوین معرفی شده و گزارش شده اشاره کرد. از جمله عناوین معرفی شده‌ی شرکت کپکام می‌توان به Capcom Fighting Collection و نسخه‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس بازی‌های Resident Evil 2 و 3 به همراه Resident Evil 7 اشاره کرد. علاوه بر این، بازی‌های Resident Evil Re:Verse و Capcom Arcade 2nd Stadium نیز احتمالاً در این دوره‌ی زمانی عرضه خواهند شد.

علاوه بر این، بازی Street Fighter 6 نیز به طور رسمی معرفی شده است، اما تاریخ انتشاری برای آن در دسترس نیست. همچنین، دو بازی Exoprimal و Pragmata همچنان برای عرضه در سال 2023 در نظر گرفته شده‌اند و احتمالاً آن‌ها نیز تا پیش از فرارسیدن ماه آوریل سال 2023 عرضه خواهند شد تا در این فهرست قرار بگیرند.

فراتر از اطلاعات رسمی، پیش‌تر شاهد شایعاتی مبنی بر توسعه‌ی نسخه‌ی ریمیک بازی Resident Evil 4 و عنوان Dragon’s Dogma 2 بوده‌ایم که فعلاً به صورت رسمی مورد تایید قرار نگرفته‌اند. با توجه به برگزاری رویداد Summer Game Fest در کمتر از یک ماه دیگر، باید دید که آیا کپکام قصد دارد از بازی‌های بزرگ خود در این رویداد رونمایی کند یا خیر.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *