اخبار بازی

آمار فروش فیزیکی بازی Final Fantasy 16 حدودا %4 افت داشته است

به گزارش موسسه Gfk آمار فروش فیزیکی بازی Final Fantasy 16 در انگلستان در مقایسه با بازی فاینال فانتزی ۱۵ در مدت مشابه، حدودا %۷۴ افت داشته است. البته این بازی همچنان بهتر از عناوینی همچون دیابلو ۴ و دد آیلند ۲ عمل کرده است. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای بازی، با واران گیم همراه باشید.

هفته گذشته یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ میلادی یعنی فاینال فانتزی ۱۶ روانه بازار شد و به نظر می‌رسد بازخوردهای مخاطبان از این عنوان به شدت مثبت بوده و اسکوئر انیکس در جلب رضایت مخاطبان و منتقدان بسیار موفق عمل کرده است. قطعا اصلی‌ترین پرسش برای ناشر این است که عملکرد تجاری بازی چگونه بوده و فروش آن در چه حدی است. فعلا برای پاسخ این پرسش کمی زود است اما، در قیاس با نسخه‌های پیشین فاینال فانتزی، به نظر می‌رسد نسخه جدید حداقل از حیث فروش فیزیکی پیشتاز نیست.

به گزارش موسسه Gfk آمار فروش فیزیکی بازی Final Fantasy 16 در انگلستان در مقایسه با بازی فاینال فانتزی ۱۵ در مدت مشابه، حدودا %۷۴ افت داشته است. البته نمی‌توان تنها این آمار را به صورت ایزوله بررسی کرد. قطعا بزرگ‌ترین نکته‌ای که باید مد نظر داشت این است که در مقایسه با سال ۲۰۱۶ که فاینال فانتزی ۱۵ عرضه شد، فروش دیجیتالی سهم وسیع‌تری را در بازار به خود اختصاص داده است که این بدان معناست که فعلا نمی‌توان بازی Final Fantasy 16 را ضعیف‌تر تلقی کنیم. نباید فراموش کرد که این بازی به صورت انحصاری روی پلی استیشن ۵ منتشر شده، در حالی که نسخه پانزدهم یک بازی چند پلتفرمه بود.

به گزارش آقای کریستوفر درینگ (Christopher Dring) از رسانه GamesIndustry فاینال فانتزی ۱۶ در هفته اول عرضه فروش بهتری را مقایسه با بازی‌های دیابلو ۴ و دد آیلند ۲ تجربه کرده است. هر دو عنوان عملکرد بسیار خوبی از جیث فروش فیزیکی و دیجیتالی داشتند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *