اخبار بازی

موانع بیشتر برای خرید کمپانی اکتیویژنن بلیزارد وجود دارد

اکنون پس از رد خرید کمپانی اکتیویژن‌بلیزارد توسط شرکت مایکروسافت از سوی نهاد‌های نظارتی بریتانیا، شرط دیگری برای شروع به روند معامله نیز اعلام شده است. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای بازی، با واران گیم همراه باشید.

نهاد رقابت و بازار بریتانیا می‌گوید که این دو کمپانی قبل از اینکه برای خریداری و معامله‌ی با یکدیگر تمایل پیدا کنند، باید از این نهاد اجازه‌ی لازم را می‌گرفتند. مجموعه‌ی مایکروسافت پس از مسدود شدن خرید کمپانی اکتیویژن‌بلیزارد اکنون با موانع دیگری روبرو شده است. سازمان رقابت و بازار محدودیت‌های دیگری را اضافه کرده است و در طی یک دستورالعمل موقت نحوه‌ی اضافه شدن این اقدامات و محدودیت‌ها را «به منظور جلوگیری از اقدامات پیشگیرانه» شرح داده است.

بر اساس این محدودیت‌های جدید، اگر هر یک از شرکت‌ها در استودیو‌های توسعه‌دهنده‌ی دیگری قصد سرمایه‌گذاری داشته باشند یا قصد خرید سهام شرکتی که در آن صاحب سهام هستند را داشته باشند، باید پیش از آن رضایت لازم را از نهاد CMA اخذ کرده باشند.

در هفته ی اخیر دولت بریتانیا از آنچه که «مقررات هوشمندانه‌تر» نامیده می‌شود، رونمایی کرد. دولت بریتانیا می گوید که «این مقررات جدید با هدف کاهش تشریفات اداری برای کسب‌وکار‌ها و ایجاد فضایی رقابتی ایجاد شده است. دولت بریتانیا با استفاده از آزادی هایی که پس از برگزیت به دست آورده است، تشریفات غیرضروری و موانع نظارتی را حذف خواهد کرد و البته تضمین می‌کند که این قوانین و مقررات برای کسب‌وکارهای بریتانیا متناسب است و تاثیرات گسترده‌تری بر مصرف‌کنندگان، نوآوری، رقابت میان کسب‌و‌کارها و همچنین هزینه های مستقیم دارد.»

با وجود مستقیما اینکه به دو کمپانی مایکروسافت و اکتیویژن‌بلیزارد در این قانون اشاره نشده است، اما این قوانین ساده‌شده‌ی جدید می‌تواند خبر خوبی برای این دو کمپانی باشد، اگرچه تاثیر آن بر این معامله مشخص نیست.

کمپانی مایکروسافت همچنان به تجدیدنظر این رای توسط نهاد نظارتی بریتانیا امیدوار است، چرا که پس از این تصمیم CMA، شروع به استخدام وکلای قانونی در سطح بالا کرد که اخیرا وکیلی را که سابقا وکالت ملکه الیزابت دوم، بوریس جانسون [نخست‌وزیر سابق] و پرنسس دایانا را برعهده داشته بود، به تیم حقوقی خود اضافه کرده است.

در مناطق دیگر، اتحادیه اروپا سال گذشته یک هشدار ضدانحصار منتشر کرد و کمیسیون تجارت فدرال آمریکا نیز یک شکایت حقوقی صادر کرده است. همچنین Alden Abbott مشاور کل سابق FTC در مورد تصمیم نهاد CMA اظهار کرده بود که این نهاد تمام حقایق را در نظر نگرفته است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *