اخبار بازی

آتاری حق ساخت بیش از 100 بازی کلاسیک را خرید

در یک اقدام کم سابقه شرکت آتاری حق ساخت بازی های کلاسیک شناخته شده‌ای همچون Hardball ،Bubsy و F-14 Air Combat را از سازندگان و ناشران این عناوین خرید. ظاهرا لیست کامل شامل بیش از صد بازی است. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای بازی، با واران گیم همراه باشید.

در دوران بازی‌های رترو و زمانی که صنعت گیم یک صنعت بسیار نوپا بود و به زعم بسیاری محکوم به شکست بود، شرکت آتاری با نوآوری‌هایی که خلق بازی‌های آرکید و همچنین تولید کنسول‌های خانگی و دستی به خرج داد، نقش بسزایی در پیشرفت و شکوفایی صنعت بازی‌های ویدیویی داشت و برای مخاطبان بزرگ‌تر خاطره‌های بی‌شماری ساخت. حال و پس از گشت قریب به سه دهه از آن دوران، ظاهرا شرکت آمریکایی بار دیگر به سراغ بازی‌های کلاسیک و نوستالژی برود یا حداقل از پتانسیل آن‌ها در آینده استفاده کند.

سخنگوی شرکت با انتشار بیانیه‌ای در یوروگیمر اعلام کرد آن‌ها توانسته‌اند حق ساخت بیش از ۱۰۰ بازی قدیمی که مربوط به دهه هشتاد و نود میلادی هستند را به دست آورند. ظاهرا تصاحب حق ساخت بازی های کلاسیک به عنوان بخشی از قرارداد عقد شده میان آتاری و شرکت‌هایی همچون Infogrames ،Micropose و Accolade به آتاری تعلق گرفته است. لیست کامل بازی‌ها هنوز منتشر نشده است اما، ظاهرا این لیست شامل عناوینی همچون F-117A ،۱۹۴۲: Pacific Air War ،Hardball ،Demolition Racer ،Bubsy و F-14 Air Combat می‌شود.

آتاری مدتی است مشغول خرید استودیوهای بازیسازی است و اخیرا استودیو Nightdive را به مالکیت خود درآورده است. این استودیو اکنون مشغول ساخت نسخه ریمیک بازی سیستم شاک است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *