اخبار بازی

پلی‌استیشن ۵ پرفروش ترین سخت افزار بازی های ویدیویی آمریکا در ماه جولای شد

مت پیسکاتلا (Mat Piscatella)، تحلیلگر ارشد گروه NPD (شرکت آمریکایی و تحقیقاتی بازار)، همراه با معرفی پرفروش‌ترین بازی‌های ایالات متحده برای جولای ۲۰۲۲، اطلاعات فروش کنسول‌ها را نیز به اشتراک گذاشت. پلی‌استیشن ۵ در صدر هزینه‌های سخت افزاری در ماه و سال تا به امروز بوده است. با این حال، نینتندو سوییچ بیشترین فروش را در مدت مشابه داشته است.

فروش دلاری کنسول‌های PS5 و Xbox Series X/S نسبت به سال گذشته شاهد رشد دو رقمی بوده است. پلی‌استیشن ۵ از نظر تعداد واحد فروش رفته، در رتبه دوم قرار گرفت. در حالی که Xbox Series X/S در رتبه دوم فروش دلاری قرار دارد. عرضه پلی‌استیشن ۵ در هفته‌های اخیر بهبود یافته است و علیرغم اینکه نمی‌دانیم چقدر دوام خواهد آورد، پیسکاتلا گفت: «در مجموع نشانه‌های خوبی وجود دارد».

به صورت کلی، فروش دلاری کنسول‌های بازی‌ ویدیویی به ۳۶۲ میلیون دلار رسید که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است. هزینه‌های سالانه نیز تا به امروز به ۲.۵ میلیارد دلار رسیده است که ۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته است. مجموع فروش سخت افزار، نرم افزار و لوازم جانبی، در جولای ۲۰۲۲ به ۴.۱۸ میلیارد دلار رسید که این رقم، ۹ درصد کمتر از جولای سال ۲۰۲۰ است.

مخارج سالانه تا به امروز با کاهش ۱۰ درصدی به ۳۰.۵ میلیارد دلار رسید. و پیسکاتلا خاطرنشان کرد که سود حاصل از اشتراک‌ها برای جبران کاهش «سایر بخش‌های محتوا» کافی نیست.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *