اخبار بازی

معرفی 15 بازی کو آپ مورد انتظار سال 2022 و فراتر از آن

در ادامه‌ی سال 2022 و حتی در سال‌های آتی، عناوین کو آپ فراوانی منتشر می‌شوند که این موضوع بازگشت دوباره‌ی این ژانر به روزهای روشنش را به ما نوید می‌دهند.

بازی‌های ویدیویی از همان روزهای ابتدایی خلقتش همواره در تلاش بوده است تا بین افراد مختلف یک ارتباط ایجاد کند و هیچ چیزی بهتر از بازی‌های کو-آپ در انجام این امر موفق عمل نکرده است. اما در حالی که محبوبیت این ژانر و کم لطفی توسعه‌دهندگان به این ژانر در سال‌های اخیر به شکل چشمگیری کاهش یافته بود، مدتی است که همواره شاهد انتشار عناوین کو-آپ هستیم و این روند نیز در آینده با قوت خود ادامه خواهد یافت. در ادامه به معرفی 15 بازی کو-آپ جدید و عناوین کو-آپ مورد انتظار سال 2022 خواهیم پرداخت.

Tiny Tina’s Wonderlands

Tiny Tina's Wonderlands

به عنوان یکی از دو آتیشه‌ترین طرفداران مجموعه‌ی Borderlands، نسخه‌ی فرعی جدید این مجموعه یعنی Tiny Tina’s Wonderlands برای من یکی از مورد انتظارترین عناوین سال جاری میلادی قلمداد می‌شد و خوشبختانه این بازی توانست از هر نظر موفق عمل کند. در مجموع، اگر از طرفداران عناوین لوتر-شوتر با درون مایه‌ی طنز هستید و با مجموعه‌ی Borderlands آشنایی دارید، بدون هیچ تردیدی به همراه دو تن از دوستان خود به سراغ تجربه‌ی این بازی بروید.

بازی Tiny Tina’s Wonderlands هم اکنون در دسترس دارندگان کنسول‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس و پلتفرم رایانه‌های شخصی قرار دارد.

Gotham Knights

شهر گاتهام پس از دست دادن نماد خود یعنی بتمن قرار است تا با شوالیه‌های دیگری میزبان حوادث و اتفاقات مختلفی باشد. در واقع، بازی Gotham Knights با میزبانی از شخصیت‌های رابین، نایت وینگ، بت‌گرل و رد هود گیمرها را دعوت به نجات گاتهامی کند که به مرز فروپاشی به دست محفل جغدها رسیده است. البته، به گفته‌ی استودیوی سازنده‌ی این بازی، تجربه‌ی Gotham Knights به صورت انفرادی نیز میسر است، اما به طور کلی بازی برای تجربه به صورت کو-آپ طراحی شده است.

بازی Gotham Knights در تاریخ ۳ آبان ۱۴۰۱ (25 اکتبر 2022) برای کنسول‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

Suicide Squad: Kill the Justice League

Suicide Squad: Kill The Justice League

جدیدترین ساخته‌ی استودیوی تحسین شده‌ی راکستدی (Rocksteady) یعنی Suicide Squad: Kill the Justice League در حال توسعه قرار دارد و در آینده‌ای نه چندان دور قرار است تا گیمرها را در نقش برخی از معروف‌ترین ضدقهرمانان کمیک‌های DC به ماموریت نجات متروپلیس بفرستد. با توجه به اطلاعات منتشر شده، می‌توان تا چهار نفر به تجربه‌ی این بازی پرداخت و شخصیت‌های هارلی کوئین، ددشات، کینگ شارک و کاپیتان بومرنگ را کنترل کرد که هر کدام از قدرت‌های متفاوت و متعاقباً نقش‌های متفاوتی برخوردار خواهند بود.

بازی Suicide Squad: Kill the Justice League در ابتدا قرار بود در سال 2022 عرضه شود، اما اخیراً تا سال 2023 تاخیر خورد. این بازی برای کنسول‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس و پلتفرم رایانه‌های شخصی در حال توسعه قرار دارد.

Redfall

بازی جدید Redfall

بازی Redfall به عنوان جدیدترین بازی استودیوی آرکین (Arkane) برای اولین بار در رویداد E3 سال گذشته معرفی شد و نظر بسیاری از علاقه‌مندان را به خود جلب کرد. کیفیت این بازی با توجه به شهرت استودیوی سازنده‌اش و توانایی این استودیو در خلق گیم‌پلی نوآورانه و خلاقانه تا حدودی اثبات شده است و از هم اکنون می‌توان Redfall را به عنوان یک بازی مورد انتظار قلمداد نمود. طبق گفته‌ی استودیوی سازنده، گیمرها در این بازی با همکاری یکدیگر و استفاده از قدرت‌های ماوراء‌طبیعه باید شهر آلوده به خون‌آشام Redfall را پاکسازی کنند.

بازی Redfall در تابستان سال جاری میلادی یعنی 2022 برای کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد و از زمان عرضه در دسترس مشترکین سرویس گیم پس قرار خواهد گرفت.

Evil Dead: The Game

Evil Dead: The Game

بازی بعدی استودیوی سِیبِر اینتراکتیو (Saber Interactive) با نام Evil Dead: The Game قصد دارد تا گیمرها در نقش شخصیت‌های محبوب مجموعه‌ی Evil Dead از جمله Ash Willaims ،Kelly Maxwell و Pablo Simon Bolivar قرار دهد. در این بازی می‌توان برای زنده‌ ماندن و بقا در میان انبوهی از زامبی‌ها با سایر گیمرها در قالب یک تیم همکاری نمود و حتی به تجربه‌ی حالت PvP پرداخت. علاوه بر این، این بازی میزبان سلاح های نمادین این مجموعه از جمله اره برقی شخصیت Ash است.

بازی Evil Dead: The Game در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ (13 می 2022) برای کنسول‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

Lego Star Wars: The Skywalker Saga

بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga که مدت‌ها از آن به عنوان بازی مورد انتظار استودیوی ترولرز تیل (Traveler Tales) یاد می‌شد، بالاخره عرضه شد و مورد استقبال منتقدین و گیمرها نیز قرار گرفت. این بازی که به عنوان جاه‌طلبانه‌ترین بازی LEGO شناخته می‌شود، با میزبانی از 9 فیلم سینمایی مجموعه‌ی جنگ ستارگان یا به بیان صحیح‌تر جنگ‌های ستاره‌ای دارای بخش داستانی و کمپین بسیار طولانی‌ای است و از محتوای بسیار زیادی از جمله بیش از 300 شخصیت نیز میزبانی می‌کند. البته، تجربه‌ی این بازی به صورت کو-آپ تنها به صورت محلی میسر است و این قابلیت به صورت آنلاین در این بازی وجود ندارد.

بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga هم اکنون در دسترس دارندگان کنسول‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس، نینتندو سوییچ و پلتفرم رایانه‌های شخصی قرار دارد.

Skull and Bones

بازی Skull and Bones مدت‌ها است که در حال توسعه است و همواره اخبار ضد و نقیضی از پروژه‌ی ساخت آن به گوش می‌رسد. پیش‌تر شایعاتی از جمله لغو پروژه‌ی ساخت این بازی به دلیل تغییر چشم‌انداز یوبیسافت از ساخت عناوین داستان محور به سرویس محور به گوش می‌رسید، اما اخیراً اخبار امیدوار کننده‌ای از روند ساخت آن منتشر شده است. در مجموع، چنین به نظر می‌رسد که یوبیسافت (Ubisoft) حداقل پروژه‌ی ساخت این بازی را به صورت کامل به انتها خواهد رسانید.

به هر ترتیب، بازی Skull and Bones عنوانی لوتر با محوریت دزدان دریایی، دریانوردی و کشتی‌رانی خواهد بود و تاحدودی می‌توان آن را شبیه به عنوان Sea of Thieves نامید. گیم‌پلی این بازی نیز بر اساس حالت کو-آپ و PvP و نبردهای دریایی طراح شده است است.

متاسفانه هیچ پلتفرم مقصد و یا تاریخ انتشاری برای بازی Skull and Bones اعلام نشده است.

Warhammer 40k Darktide 

بازی Warhammer 40k Darktide با پس‌زمینه‌ای از سیاره‌ی Atoma Prime، گیمرها را در نقش نگهبانان امپراتوری موظف به مقاوت در برابر نفوذ آشوب و هرج و مرج می‌کند. گیم‌پلی این بازی حول محور نبرد با انبوهی از دشمنان به وسیله‌ی سلاح‌های دوربرد و حملات شلوغ و وحشیانه می‌چرخد که اگر همانند نسخه‌های پیشین مجموعه‌ی خود عمل کند، می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد.

بازی Warhammer 40k Darktide طی دو ماه آتی برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

Sons of the Forest

به دنبال موفقیت بازی The Forest، استودیوی سازنده‌ی این عنوان به فکر ساخت یک بازی فوق‌العاده‌ی دیگر با محویت بقا افتادند و قصد دارند تا جاه‌طلبی‌های خود را با Sons of the Forest تکمیل کنند. در این بازی باید از مهارت‌های خود برای کرفت کردن آیتم‌های مختلف بهره ببرید و به هدف اصلی خود یعنی بقا در یک کابوس جهنمی برسید. البته، نیازی نیست که در این مسیر خوفناک تنها باشید و این بازی از حالت چند نفره‌ی کو-آپ بهره می‌برد.

بازی Sons of the Forest در سال جاری میلادی برای پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

Palworld

همان‌طور که از نام و ظاهر این بازی مشخص است، بازی آتی استودیوی پاکت‌پیر (Pocketpair) با نام Palworld به عنوان یک بازی مشابه به عناوین Pokemon توسعه می‌یابد و در آن می‌توان به همراه دوستان در یک محیط سندباکس و وسیع به انجام چالش‌ها و ماموریت‌های مختلف پرداخت. علاوه بر این، مکانیک‌های کرفتینگ و المان‌های بقا در این بازی وجود دارند تا آن را بیش از پیش امیدوارکننده جلوه دهند.

بازی Palworld در سال جاری میلادی برای پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

The Day Before

تریلرها و نمایش‌های بازی The Day Before مدت‌ها است که از ذهن علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی پاک نشده‌اند و میزان واقع گرایی و کیفیت بالای بصری این بازی چیزی بود که نام توسعه‌دهندش یعنی استودیوی فنتستیک (FNTASTIC) را سر زبان‌ها انداخت. از قرار معلوم، بازی The Day Before ترکیبی از دو بازی The Division و The Last of Us خواهد بود و در آن انبوهی از گیمرها با دشمنان مخوف مبارزه خواهند کرد. همچنین، در مسیر انجام ماموریت‌هایتان با تعداد زیادی از گیمرهای دیگر ملاقات خواهید کرد و انتخاب بین دشمنی یا دوستی با آن‌ها نیز کاملاً در اختیار شما قرار دارد.

بازی The Day Before در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ (21 ژوئن 2022) برای پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

Techtonica

بازی Techtonica عنوانی با محوریت ساخت و ساز در سیارات بی‌گانه است و در آن گروهی از گیمرها باید محیط‌های اطراف خود را کاوش کنند، منابع مورد نیاز خود را بیابند، ابزارها و فناوری‌هایی با پیچیدگی‌های فزاینده‌ای بسازند و روند گیم‌پلی بازی را پیش بگیرند. طبق گفته‌ی استودیوی سازنده‌ی بازی Techtonica، این بازی دارای سطوح تخریب‌پذیر فراوانی است و این موضوع در گیم‌پلی بازی نقشی اساسی ایفا می‌کند.

بازی Techtonica در آینده‌ای نزدیک برای پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

Overwatch 2

بازی صاحب‌نام استودیوی بلیزارد انترتینمنت (Blizzard Entertainment) یعنی Overwatch به لطف مجموعه‌ای از شخصیت‌ها که همگی از ظاهر و قدرت‌های مختلفی بهره می‌برند بالاتر از عناوینی نظیر The Uncharted 4: A Thief’s End موفق به دریافت جایزه‌ی بهترین بازی سال شد و امروزه بیش از هر زمان دیگری نزدیک به تاریخ انتشار قسمت دوم آن هستیم. البته، بازی Overwatch 2 قرار است تا با در اختیار قرار دادن یک بخش کمپین داستانی از ویژگی کو-آپ بهره ببرد و در فهرست ما جای بگیرد.

بازی Overwatch 2 احتمالاً در آینده‌ای نه چندان دور در دسترس دارندگان کنسول‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس و پلتفرم رایانه‌های شخصی قرار خواهد گرفت.

Saints Row

Saints Row

شهر غرق در آفتاب سانتو ایلسو (Santo Ileso) به زودی میزبان نسخه‌ی ریبوت مجموعه‌ی Saints Row خواهد بود. البته، علی‌رغم تمامی حرف و حدیث‌ها و جبهه‌گیری برخی از افراد در قبال سیاست‌های اتخاذ شده برای این بازی، شرکت دیپ سیلور (Deep Silver) به عنوان ناشر ریبوت Saints Row به شدت از استودیوی توسعه‌دهنده‌ی آن حمایت می‌کند و به این بازی امیدوار است. با استناد به ویدیوهای منتشر شده، با یکی از عناوین کو-آپ خلاقانه روبرو هستیم که گیمرها را در محیطی کاملاً باز و آزاد برای انجام ماموریت‌ها و چالش‌های مختلف فرا می‌خواند.

بازی Saints Row در تاریخ ۱ شهریور ۱۴۰۱ (23 آگوست 2022) در دسترس دارندگان کنسول‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس و پلتفرم رایانه‌های شخصی قرار خواهد گرفت.

The Division: Heartlands

The Division: Heartlands

شاید بتوان بازی The Division: Heartlands را به یک هندوانه‌ی دربسته تشبیه کرد که حتی اگر کیفیتی نزدیک به The Division 2 را ارائه کند، می‌تواند مورد استقبال خیل عظیمی از گیمرها قرار بگیرد و رایگان بودن آن نیز می‌تواند این امر را تسریع ببخشد. داستان این بازی در جهان مجموعه‌ی The Division رخ می‌دهد و گیمرها در آن باید با همکاری یکدیگر به مقابله با انواع تهدیدها و دشمنان بپردازند. در مجموع، این بازی نیز عنوانی لوتر-شوتر خواهد بود که با تکیه به المان‌های کو-آپ می‌تواند لحظات بسیار سرگرم‌کننده‌ای برای مخاطبانش خلق کند.

بازی The Division: Heartlands در حال حاضر برای عرضه در سال مالی 2022 برنامه‌ریزی شده و به صورت رایگان در دسترس دارندگان کنسول‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس و پلتفرم رایانه‌های شخصی قرار خواهد گرفت.


عناوین ذکر شده، بازی‌های کو-آپ مورد انتظاری هستند که عمدتاً تا پایان سال جاری میلادی و یا در اوایل سال 2023 عرضه خواهند شد. به نظر شما کدام بازی می‌توانست در این فهرست جای بگیرد؟

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *