بازی Elden Ring حدود دو ماه است که منتشر شده است و همه میدانند که بازی نسبتا دشواری است. حالا آمار جالبی از میزان پلاتینیومهای بازی اعلام شده است.
بازی اکشن و RPG ذکر شده به دلیل طراحی جهان باز، عموما دسترسپذیرتر از بازیهای میازاکی (Myazaki) است. اما همانطور که تحلیلهای برجسته سامی بارکر (Sammy Barker) به شما میگوید، آخرین بازی فرامسافتور (From Software) از زیر پا گذاشتن شما ابایی ندارد. بنابراین، دانستن اینکه 7.9 درصد از بازیکنان Elden Ring قفل تروفی پلاتینیوم را باز کردهاند، کمی شوکه کننده است. در نگاه اول، ممکن است فکر کنید که 7.9٪ آنقدرها هم عدد چشمگیری به نظر نمیرسد، اما این رقم عموما در بازیهای پرفروش مشاهده میشود. برای مقایسه، در اینجا آمارهای پلاتینیوم سایر عناوین اکشن، به ترتیب نزولی آورده شده است:
Ghost of Tsushima – 13.6%
Elden Ring – 7.9%
Bloodborne – 6.5%
Dark Souls III – 5.3%
God of War (2018) – 4.7%
Assassin’s Creed Valhalla – 2.4%
با توجه به طولانی بودن Elden Ring و سختی ذکر شده، دیوانهوار است که فکر کنیم درصد تروفی پلاتینیوم آن بیشتر از عناوینی مانند God of War است. مسلما، بازی دوم برای مدت طولانیتری در دسترس بوده است، اما تفاوت هنوز هم تعجب آور است. شاید نرخ بالای پلاتینیوم به این خاطر است که بازی شما را مجبور به جستجو و کسب آیتمهای مخفی نمیکند و بیشتر تروفیهای بازی مربوط به شکست دادن باسها است. این باعث می شود مطالعه جالبی در این خصوص انجام شود.