اخبار بازی

اسلج‌همردر حال توسعه‌ی بازی جدیدی از Call of Duty است

با استناد به گفته‌ی نشریه‌ی شوکر، استودیوی اسلج‌همر گیمز طی یک تصمیم بزرگ و عجیب، توسعه‌ی نسخه‌ی جدیدی از مجموعه‌ی Call of Duty آغاز کرده است.

پس از رسمی شدن خبر خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، طرفداران مجموعه‌ی Call of Duty چنین گمانه‌زنی می‌کردند که استودیوی اسلج‌همر گیمز (Sledgehammer Games) به عنوان توسعه‌دهنده‌ی بازی Call of Duty: Vanguard و برخی از استودیوهای دیگر این ناشر ممکن است توسعه‌ی نسخه‌ی بعدی Call of Duty را به جای کار روی بازی‌های دیگر کنار بگذارند. اگرچه، طبق اخبار منتشر شده توسط نشریه‌ی شوکر، این موضوع به تحقق نپیوسته است.

به گفته این منبع، استودیوی اسلج‌همر گیمز مراحل پیش تولید عنوان بعدی خود برای مجموعه‌ی Call of Duty را آغاز کرده است. اما جزئیات بازی به دلیل نامشخص بودن وضعیت محصول نهایی هنوز ارائه نشده است. همچنین، یکی از داستان‌نویسان مطرح در حوزه‌ی بازی‌های ویدیوی به نام سم مگز (Sam Maggs) نیز چنین و داستان نویس Call of Duty Vanguard پیش‌تر ادعا کرده بود که بازی‌های جدید این استودیو می‌توانند دنباله‌هایی برای بازی Call of Duty: Vanguard باشند.

وی در رویداد کامیک‌کان نیویورک در سال 2021 (طی مصاحبه با VGC) گفت:

ما دو داستان دیگر داریم که واقعاً می‌خواهیم با این شخصیت‌ها تعریف کنیم. البته، جاه‌طلبی‌های استودیوی اسلج‌همر گیمز برای ساخت دنباله‌ها ممکن است به نتیجه نرسد، زیرا Call of Duty: Vanguard نتوانست انتظارات Activision را برآورده کند.

از طرفی دیگر، نشریه‌ی بلومبرگ نیز پیش‌تر گزارش داده بود که هیچ عنوانی از مجموعه‌ی Call of Duty در سال 2023 عرضه نخواهد شد و این تصمیم به دنبال عملکرد ضعیف Call of Duty: Vanguard اتخاذ شده است. با این حال، خبر منتشر شده توسط بلومبرگ این موضوع که عرضه‌ی بازی‌های Call of Duty به طور موقت از روال انتشار سالانه فاصله می‌گیرد یا خیر را تایید یا تکذیب نمی‌کند. همچنین، حتی اگر چنین برنامه‌هایی وجود داشته باشد، پس از نهایی شدن خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت می‌توان شاهد لغو شدن آن‌ها بود.

پس از گزارش بلومبرگ، سخنگوی شرکت اکتیویژن گفت:

ما مجموعه‌ای هیجان‌انگیز از تجربیات پریمیوم و رایگان Call of Duty برای امسال، سال آینده و سال‌های بعد از آن داریم. گزارش‌هایی که خلاف این موضوع را مطرح می‌کنند، نادرست هستند. ما مشتاقانه منتظر اشتراک‌گذاری جزئیات بیشتر در زمان مناسب هستیم.

این صحبت‌ها احتمالاً به دو پروژه‌ی رایگان از مجموعه بازی‌های Call of Duty که در حال توسعه هستند اشاره دارد. Call of Duty: Warzone Mobile یکی از این پروژه‌ها قلمداد می‌شود که در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد و بازی Warzone 2 نیز دیگر عنوان رایگانی است که در سال 2023 منتشر می‌شود.

اما برای پر کردن خلاء عدم انتشار یک بازی پریمیوم از مجموعه‌ی Call of Duty در سال 2023، به نظر می‌رسد که اکتیویژن در حال برنامه‌ریزی برای انتشار سومین پروژه‌ی خود Call of Duty در این بازه‌ی زمانی دو ساله است. البته، تاکنون هیچ جزئیاتی در مورد این پروژه به طور رسمی ارائه نشده است، اما می‌توان انتظار داشت که با یک عنوان مستقل از مجموعه‌ی Call of Duty نظیر یک بازی زامبی‌محور باشیم که پیش‌تر صحبت‌هایی در مورد شروع روند پیش‌تولید آن شنیده شده بود. این بازی می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای طرفداران بخش‌های زامبی بازی‌های Call of Duty باشد.

از طرف دیگر، عنوان بعدی استودیوی اسلج‌همر گیمز نیز می‌تواند همان بازی‌ای لقب بگیرد که قرار است با یک سال فاصله و پس از عنوان تحت توسعه‌ی استودیوی تری‌آرک (Treyarch) عرضه شود. این تئوری مبتنی بر این است که به این استودیو تا سال 2025 فرصت داده شده تا پروژه بعدی خود برای مجموعه‌ی Call of Duty را تکمیل کند. البته، ساخت بازی فرآیندی تاحدودی غیر قابل پیش‌بینی است و ممکن است که تاریخ انتشار عنوان تحت توسعه‌ی تری‌آرک که احتمالاً در سال 2024 عرضه خواهد شد، به سادگی تغییر پیدا کند. اما در نهایت، این خبر می‌تواند قلم باطلی روی فرضیه‌ی عدم انتشار سالانه‌ی بازی جدیدی از مجموعه‌ی Call of Duty بکشد.

علاوه بر این، برخی از برنامه‌های استودیوهای مختلف به صورت عمومی مطرح می‌شوند و می‌توان از آن‌ها نتیجه‌گیری‌هایی را به عمل آورد. برای مثال، به‌نظر می‌رسد که اسلج‌همر گیمز به‌جای از دست دادن نیروهای خود حتی در حال افزایش تعداد کارمندانش است. این استودیو در سال گذشته 21 درصد افزایش تعداد نیرو داشته است و این عدد برای شش ماه گذشته نیز عدد 7 درصد را نشان می‌دهد.

همچنین، به نظر نمی‌رسد که این استودیو قصد داشته باشد تا سرعت استخدام نیروهای جدید خود را نیز کاهش دهد، زیرا بیش از 60 آگهی شغلی جدید برای این استودیو در چهار بخش استرالیا، کانادا، ایالات متحده و بریتانیا در دسترس قرار گرفته است. استودیوی اسلج‌همر گیمز اکنون تقریباً 500 کارمند دارد و از این نظر با دو استودیوی اصلی دیگر سازنده‌ی بازی‌های Call of Duty یعنی تری‌آرک و اینفینیتی وارد برابری می‌کند.

با توجه به این که انتظار می‌رود ادغام اکتیویژن بلیزارد و ایکس باکس تا تابستان 2023 نهایی شود، هیچ کس نمی‌تواند با قطعیت در مورد آینده‌ی Call of Duty اظهار نظر کند. در واقع، تمامی برنامه‌‌های امروز این شرکت می‌توانند آنی تغییر پیدا کنند. از طرف دیگر، انتشار یک بازی جدید از مجموعه‌ی Call of Duty در سال جاری قطعی خواهد بود. این بازی دنباله‌ی Call of Duty: Modern Warfare 2019 خواهد بود که توسط استودیوی اینفینیتی وارد (Infinity Ward) توسعه می‌یابد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *