اخبار بازی

بازی Gran Turismo 7 پایین‌ترین یوزراسکور در بین عناوین سونی را کسب کرد

جدیدترین بازی استودیوهای سونی یعنی Gran Turismo 7 به دلیل پرداخت‌های درون برنامه‌ای خود، در وبسایت متاکریتیک توسط کاربران به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

با گذشت مدت زمانی حدود دو هفته از انتشار بازی جدید مجموعه‌ی Gran Turismo یعنی Gran Turismo 7، این بازی توسط کاربران وبسایت متاکریتیک به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. نمره‌ی در نظر گرفته شده توسط کاربران این وبسایت (یوزراسکور) به این بازی اکنون عدد بسیار پایین و ضعیف 2.5 از 10 را نشان می‌دهد و این بازی از این نظر در تاریخ 27 ساله‌ی وبسایت متاکریتیک در بین عناوین شرکت سونی در پایین‌ترین رتبه قرار دارد.

بازی Gran Turismo 7 در این رده‌بندی پایین‌تر از عناوینی نظیر World of Warriors با نمره‌ی 2.9، نسخه‌ی پلی استیشن بازی NBA 10 با نمره‌ی 3.0، نسخه‌ی PSP بازی The Inside با نمره‌ی 3.0 و بازی Cool Boarders 2001 با نمره‌ی 3.3 قرار دارد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که عناوین مذکور تنها تعداد انگشت‌شماری از نقدها توسط کاربران را به خود اختصاص داده‌اند و در طرف مقابل، تاکنون بیش از 3600 بررسی توسط کاربران وبسایت متاکریتیک برای بازی Gran Turismo 7 ثبت شده است.

علی‌رغم این امتیاز پایین، بازی Gran Turismo 7 در کنسول پلی استیشن 5 موفق به کسب امتیاز عالی 87 از سوی منتقدین شده است و با توجه به آفلاین بودن فروشگاه این بازی در زمان پیش از عرضه‌ی رسمی، به نظر می‌رسد که منتقدین از دخیل کردن پرداخت‌های درون برنامه‌ای عجیب آن در نمره‌ی نهایی غافل شده بودند.

لازم به ذکر است که اکثریت قریب به اتفاق نظرات کاربران برای بازی Gran Turismo 7 از تاریخ 17 مارس یا پس از آن منتشر شده است. در این زمان استودیوی پولیفونی دیجیتال (Polyphony Digital) طی اقدام بحث‌برانگیزی یک پچ جدید که پرداخت‌های درون برنامه‌ای را به بازی اضافه می‌کرد را منتشر کرد و این امر موجب شد که بدست آوردن ماشین‌های جدید بدون پرداخت پول بسیار دشوار شود. حتی پیش از انتشار آخرین پچ این بازی، وبسایت VGC گزارش داده بود که قیمت برخی از خودروهای Gran Turismo 7 در صورت خرید با پول واقعی حدود هشت برابر بیشتر از قیمت درنظر گرفته‌شده برای آن‌ها در بازی Gran Turismo Sport هستند.

از آن گذشته، سرورهای بازی GT7 حدود دو روز اخیر به مدت بیش از 24 ساعت از دسترس خارج شد و با توجه به این که این بازی در حالت آفلاین محتوای خاصی ندارد، عملاً تجربه‌ی آن غیر ممکن بود. اکنون، یک تحلیل جدید توسط طرفداران این بازی منتشر شد که نشان می‌دهد کسب credits در بازی GT7 نسبت به نسخه‌های قبلی خود به مراتب طولانی‌تر و طاقت‌فرسا تر است. طبق تجزیه و تحلیل آن‌ها، گیمرها باید 20 ساعت به صورت گرایند به تجربه‌ی بازی بپردازند تا بتوانند یکی از خودروهای گران قیمت را خریداری کنند.

متاسفانه، ترکیب پرداخت‌های درون برنامه‌ای سنگین و اهدای credits به صورت آهسته در این بازی باعث شده است تا کاربران و به خصوص طرفداران دیرینه‌ی این مجموعه هجمه‌های بسیار تندی را روانه‌ی این بازی و استودیوی پولیفونی دیجیتال کنند.

جالب است بدانید که یکی از مجریان برجسته و شناخته شده‌ی فعال در حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی با انتشار توییتی “میزان زمان مورد نیاز برای کسب credits در GT7 را احمقانه خواند و این اقدام پولیفونی دیجیتال را محکوم کرد”. همچنین، این توییت چند هزار مرتبه توسط گیمرها از جمله بازیکنان حرفه‌ای Gran Turismo بازتوییت و لایک شد.

برای مثال، والریو گالو (Valerio Gallo) به عنوان قهرمان جهان در ورزش‌های الکترونیکی مجموعه‌ی GT، طی توییتی این بازی را “شبیه‌ساز استخراج پول از کارت اعتباری” لقب داد. یکی دیگر از گیمرهای قدیمی این مجموعه نظر خود را به این صورت در مورد وضعیت این بازی نوشت که:

ثبت نمره‌ی 0 برای این بازی برایم دردناک است، این بازی احساس فوق‌العاده‌ای به من می‌دهد و کنترل خودروها و گرافیک آن به همراه محتوایش عالی هستند. اما ریزتراکنش‌ها… 38 دلار برای خرید یک فورد GT؟

رئیس استودیوی پولیفونی یعنی کازونوری یاماگوچی (Kazunori Yamauchi) نیز در بیانیه‌ای در روز جمعه به جنجال‌های به وجود آمده پیرامون تراکنش‌های خرد و پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی GT7 ادعا کرد که این وضعیت در نهایت با انتشار محتوای بیشتر برای بازی حل خواهد شد. وی چنین گفت که:

مایلم گیمرها از اتومبیل‌ها و مسابقات زیادی که حتی بدون ریزتراکنش‌ها در اختیار آن‌ها قرار دارد لذت ببرند. در عین حال، قیمت‌گذاری خودروها عنصر مهمی است که ارزش و کمیاب بودن آن‌ها را نشان می‌دهد. بنابراین فکر می‌کنم ارتباط آن با قیمت‌های واقعی جهانی آن‌ها باید حفظ شود.

من می‌خواهم GT7 را به بازی‌ای تبدیل کنم که در آن بتوانید از ماشین‌های مختلف به روش‌های مختلف لذت ببرید و در صورت امکان، سعی کنم از خلق شدن موقعیتی که بازیکن مجبور است به طور مکانیکی وقایع خاص را بارها و بارها تکرار کند، اجتناب کنم.

ما به مرور برنامه‌های خود برای به‌روزرسانی و انتشار محتوای اضافی از جمله رویدادها و ویژگی‌های اضافی را به شما اطلاع خواهیم داد. برای من دردناک است که در حال حاضر نمی توانم جزئیات مربوط به این موضوع را توضیح دهم، اما ما قصد داریم به اصلاح GT7 ادامه دهیم تا هر چه بیشتر بازیکنان بتوانند از بازی لذت ببرند.

واقعاً قدردان خواهیم بود که همه بتوانند رشد Gran Turismo 7 را از منظر بلندمدت تماشا کنند.

بازی Gran Turismo 7 هم اکنون از طریق کنسول پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 در دسترس قرار دارد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *