اخبار بازی

استودیوی سازنده Ori تحت تاثیر فرهنگ کاری ظالمانه اداره می‌شود

گزارش جدید منتشر شده نشان می‌دهد که مون استودیوز (Moon Studios)، سازنده‌ی سری Ori، با مشکلات مختلفی در فرهنگ کاری خود مواجه است.

سری بازی‌های Ori بدون شک جزو بهترین عناوینی به شمار می‌روند که توسط مایکروسافت منتشر شدند. از هنگامی که مون استودیوز همکاری خود را با مایکروسافت قطع و با شرکت پرایوت دیویژن (Private Division) برای انتشار بازی بعدی خود اعلام همکاری کرد، به نظر می‌رسید دلایل مختلفی برای این جدایی وجود دارد.

طبق گزارش جدید دین تاکاهاشی (Dean Takahashi) از Gamesbeat، علی‌رغم آن که مون استودیوز در ظاهر به آزاد بودن شرایط خود می‌بالید، اما این استودیو ظاهراً اغلب مکانی «ظالمانه» برای کار بوده است. ساختار این استودیو تا حدودی منحصر به فرد است و تقریباً همه‌ی کارمندان آن پیمانکاران از راه دور و بنیان‌گذاران این استودیو توماس مالر (Thomas Mahler) و گنادی کورول (Gennadiy Korol) هستند که ساختار “یک دست” را تبلیغ می‌کنند. متأسفانه، به گفته تعدادی از کارمندان سابق، ساختار یک دست واقعاً در مورد مالر و کورول صدق نمی‌کرد و آن‌ها کنترل دقیقی بر هر کاری که در استودیو انجام می‌شد، اعمال می‌کردند.

کارمندان مون استودیوز به یاد می‌آورند که در طول جلسات تیم، افرادی را به عنوان «احمق‌های لعنتی» مورد انتقاد قرار می‌دهند و کار اغلب به‌عنوان لفظ «چرند» رد می‌شود. شوخی‌های توهین‌آمیز، نژادپرستانه و جنسیتی نیز در طول جلسات عادی بوده است و مشاجره‌هایی نیز بین خود مالر و کورول وجود داشت. در حالی که بنیان‌گذاران استودیو کمال‌گرا بودند، اغلب در ارائه بازخورد مفید خوب نبودند که این امر منجر به از دست دادن بهره‌وری و بحران می‌شد. برخی افراد این بحران را بدترین وضعیت شغلی خود توصیف می‌کنند و هفته‌های کاری ۷ روزه ماه‌ها طول می‌کشید. این محیط منجر به گردش مالی سنگین در استودیو شد؛ اگرچه مون استودیوز حدود 80 کارمند را برای آخرین پروژه‌ی خود استخدام کرده است.

به گفته یکی از کارمندان ناشناس، مایکروسافت نسبت به اتفاقاتی که در مون استودیوز می‌گذشت، آگاه بوده است. جف گراب (Jeff Grubb) در جدیدترین پادکست GamesBeat Decides اشاره کرد که مشکلات فرهنگ کاری در استودیوی سازنده‌ی Ori منجر به جدایی آن از مایکروسافت شده است.

پروژه‌ی بعدی مون استودیوز اثری در سبک اکشن نقش‌آفرینی است که شرکت پرایوت دیویژن وظیفه‌ی انتشار آن را برعهده دارد. طبق گزارش GamesBeat، این بازی مضمون تیره‌تر و خشن‌تری نسبت به عناوین قبلی مون استودیوز خواهد داشت.

Gramy k
author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *