اخبار بازی

عنوان Elden Ring پرفروش‌ترین بازی سال 2022 در آمریکا است

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان آماری NPD، در حال حاضر عنوان محبوب Elden Ring پرفروش‌ترین بازی سال 2022 در آمریکا است.

به طور کلی، جزئیات حاکی از آن هستند که فروش بازی‌های ویدیویی در آمریکا نسبت به همین دوره در سال گذشته کاهشی 6 درصدی را به خود دیده است. این کاهش قابل توجه، حول مجموع فروش لوازم جانبی گیمینگ، بازی‌های ویدیویی و کنسول‌ها صورت گرفته است. احتمالاً کم‌رنگ‌تر شدن قرنطینه و کاهش شدت نگرانی‌ها پیرامون شیوع ویروس کرونا عاملی مهم در بروز این امر باشد.

نینتندو سوییچ پرفروش‌ترین کنسول ماه فوریه بوده است، در حالی که ایکس باکس سری ایکس/اس در رتبه‌ی دوم قرار می‌گیرد. در این میان، پلی استیشن 5 بیشترین درآمد دلاری را کسب کرده و نینتندو سوییچ در بازه‌ای مشابه بیشترین تعداد را به فروش رسانده است.

بازی‌‌های ویدیویی

اگر از مبحث سخت‌افزار گذر کنیم، به محتویات و بازی‌های ویدیویی می‌رسیم. طبق آمار منتشر شده از سوی سازمان NPD، بازی Elden Ring نه تنها در آمریکا پرفروش‌ترین بازی سال 2022 تا به کنون محسوب می‌شود، بلکه با نادیده گرفتن Call of Duty: Vanguard، این بازی در 12 ماه اخیر، بهترین ماه لانچ را نسبت به تمامی آثار منتشر شده‌ی دیگر تجربه کرده است. تمامی شواهد حاکی از آن هستند که بازی Elden Ring موفق‌ترین اثر در تاریخ فرام سافتور (From Software) است. این عنوان در منطقه‌ی بریتانیا نیز عملکرد بی‌نظیری را از خود به نمایش گذاشت و با نادیده گرفتن دو سری FIFA و Call of Duty، بزرگ‌ترین لانچ از زمان Red Dead Redemption 2 را از آن خود کرد. همچنین، Elden Ring در حال حاضر رتبه‌ی ششم بیشترین اوج تعداد پلیر همزمان روی پلتفرم استیم را در اختیار دارد.

اگرچه در تمامی مناطق بازی Elden Ring رتبه‌ی اول را از آن خود کرده است، اما در جدول مخصوص به عناوین پلی استیشن در آمریکا و در ماه فوریه، پس از Horizon: Forbidden West در رتبه‌ی دوم قرار می‌گیرد. رقابت بین این دو عنوان روی پلی استیشن تنگاتنگ بوده و باید به این نکته توجه داشته باشید که Horizon: Forbidden West یک هفته‌ زودتر در دسترس قرار گرفته است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *