اخبار بازی

بازی Elden Ring در صدر پرفروش‌ترین‌های انگلستان در ماه فوریه

اگرچه کنسول نینتندو سوییچ و Elden Ring در اوج به سر می‌برند، اما به طور کلی بازار انگلستان با کاهش فروش مواجه شده است.

در ماه فوریه‌ سال 2022 حدود 2.4 میلیون بازی به صورت دیجیتالی و فیزیکی، 93,000 کنسول بازی و 600,000 وسیله‌ی جانبی گیمینگ در انگلستان به فروش رفته است. ما در این ماه شاهد عرضه‌ی بازی‌های مهمی بودیم که تقاضای بالایی برای آن‌ها وجود داشت. با این وجود، فروش محتوا به نسبت همین دوره در سال گذشته با 14 درصد کاهش روبه‌رو شده است.

1.46 میلیون از بازی‌های فروش رفته دیجیتالی بوده‌اند که کاهش 17 درصدی نسبت به دوره‌ی مشابه در سال گذشته مشهود است. فروش فیزیکی نیز به رقم 900,000 واحد دست پیدا کرد که کاهش 9 درصدی به وضوح خود را نمایان می‌سازد.

به راحتی می‌توان گفت که بزرگ‌ترین عرضه در ماه گذشته، بازی Elden Ring از سوی باندای نامکو (Bandai Namco) و فرام‌سافتور (From Sofwtare) بوده است. طبق آمار در دسترس قرار گرفته، این عنوان لانچ گسترده‌ای را تجربه کرده و پس از عرضه‌ی The Division در سال 2016، در دسته‌ی عناوین جدید، سریع‌ترین فروش را دارد. Horizon: Forbidden West، بازی انحصاری پلی استیشن، در رتبه‌ی دوم قرار دارد و دومین اثر پرفروش ماه فوریه بوده است. مشخصاً، با افزایش فروش کنسول پلی استیشن 5، شاهد بالا رفتن فروش این عنوان نیز خواهیم بود.

بازی Dying Light 2: Stay Human در رتبه‌ی ششم قرار دارد، اما باید متذکر شویم که برای این اثر اطلاعات دیجیتالی در دسترس نیست و تنها آمار فیزیکی لحاظ شده است. بنابراین، احتمالاً با احتساب فروش دیجیتالی، رتبه‌ی این عنوان بالاتر برود.

جدول پرفروش‌ترین بازی‌های انگلستان در ماه فوریه را در ادامه مطالعه می‌کنید:

نام بازی رتبه‌
Elden Ring ۱
Horizon: Forbidden West ۲
FIFA 22 ۳
Pokémon Legends: Arceus ۴
GTA 5 ۵
Dying Light 2: Stay Human ۶
Total War: Warhammer III ۷
Call of Duty: Vanguard ۸
Red Dead Redemption 2 ۹
NBA 2K22 10
آمار فروش دیجیتالی برای Dying Light 2 و Pokemon Legends: Arceus در دسترس نیست

فروش کنسول‌ها

فوریه‌ی 2022 ماه خوبی برای کنسول‌ها نبود و دلیل اصلی آن را می‌توان کمبود ادامه‌دار پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در بازار دانست. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی GfK، در ماه گذشته 93,000 کنسول به فروش رسید که 24 درصد کمتر از ژانویه‌ی 2021 است. هر سه پلتفرم با کاهش میزان فروش همراه بودند و تنها فروش ایکس باکس سری اس و ایکس به نسبت فوریه‌ی 2021 افزایش داشته است.

با وجود این که شاهد کاهش 30 درصدی فروش نینتندو سوییچ هستیم، اما این کنسول همچنان پرفروش‌ترین دستگاه بازی ماه فوریه در انگلستان بوده است. همچینن گزارش‌ها حاکی از آن هستند که دسترسی به کنسول پلی استیشن 5 همچنان بسیار سخت است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *