اخبار بازی

سال 2021 بیش از 60 میلیارد دلار هزینه صرف خرید کنسول، بازی و سرویس‌ اشتراکی شده‌است

به گزارش موسسه Ampere Analysis مخاطبان طی سال میلادی گذشته بیش از ۶۰ میلیارد دلار، هزینه صرف خرید کنسول‌، بازی و سرویس‌های اشتراکی مرتبط کرده‌اند. ظاهرا کمبود کنسول‌های نسل نهم مانع از رشد بیشتر این آمار شده‌است. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای واران گیم، با واران گیم همراه باشید.

عی رغم اینکه بیش از سه ماه از آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی می‌گذرد و طی همین سه ماه آمارهای جال توجه و تحسین برانگیزی از میزان فروش بازی‌های مختلف و سرویس‌های اشتراکی در سطح اینترنت منتشر شده‌است اما، هنوز ابعاد مختلفی از عملکرد مخاطبان در سال میلادی گذشته مورد بررسی قرار نگرفته‌است. آمار و ارقامی که بدون شک می‌توانند دید بهتری از وضعیت فعلی صنعت بازی‌های ویدیویی و گرایشات مخاطبان به دست می‌دهد. اخیرا موسسه تحلیلی Ampere Analysis آمار و ارقام جالبی را درباره هزینه‌های صرف شده در صنعت بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۲۱ منتشر کرده‌است. بنا بر این آمار ظاهرا این صنعت یکی از پول ساز‌ترین‌ها بوده‌است و طی یک سال گذشته بیش از ۶۰ میلیارد دلار درآمد زایی داشته‌است.

آقای Piers Harding-Rolls، تحلیلگر ارشد این موسسه می‌گوید مطابق انتظارات این مبلغ یک رکورد در حوزه بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود و تا کنون سابقه ثبت چنین آماری وجود نداشته‌است. بنابرتحلیل تحلیلگر Ampere Analysis کمبود کنسول‌های PS5 و Xbox Series X/S در بازار مانع از رشد بیشتر این آمار شده و در غیر این صورت آماری به مراتب فراتر از ۶۰ میلیارد دلار به ثبت می‌رسید. از سوی دیگر رشد تعداد مشترکین سرویس‌هایی مانند ایکس باکس گیم پس نقش بسزایی در میزان درآمد کلی صنعت بازی‌های ویدیویی داشته‌است.

مخاطبان نزدیک به یک درصد کم‌تر از سال ۲۰۲۰ هزینه صرف تهیه آیتم‌های درون برنامه‌ای نظیر اسکین‌ها کرده‌اند و به طور کل پرداخت‌های درون برنامه‌ای با افت آماری مواجه شده‌اند. خریدهای فیزیکی حدود ۳۰ درصد خریدهای دیجیتالی بوده‌اند و درآمد سرویس‌های اشتراکی نیز در مقایسه با سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۲۰ درصد رشده داشته‌است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *