اخبار بازی

دوازده مزیت بزرگ Horizon Forbidden West نسبت به Zero Dawn

بازی Horizon Forbidden West سرانجام عرضه شد و در مقام مقایسه با Horizon Zero Dawn شاهد قرارگیری چندین و چند مزیت و ویژگی جدید در آن هستیم.

بازی Horizon Forbidden West را می‌توان یک دنباله‌ی به تمام معنا برای نسخه‌ی اول این مجموعه یعنی Horizon Zero Dawn نامید که نه تنها از نظر داستانی، بلکه از نظر کیفیت بصری و ویژگی‌های جدید نیز غنی‌تر از گذشته به نظر می‌رسد.

در نگارش این مقاله، ما سعی داشتیم تا به مواردی که محتوای بازی را فاش می‌کنند اشاره نکنیم، بنابراین به چندین و چند ویژگی شگفت‌انگیز که در مقاطع پایانی بازی در اختیارتان قرار خواهند گرفت اشاره‌ای نخواهیم کرد. در ادامه با مروری بر برترین تغییرات و مزیت‌های بازی Horizon Forbidden West نسبت به Horizon Zero Dawn همراه ما باشید.

تله‌های عمودی

ماشینی که در یک تله‌ی شوک الکتریسیته‌ی عمودی گرفتار شده است.

چندین تله‌ی جدید به Forbidden West اضافه شده‌اند که جالب‌ترینِ آن‌ها تله‌های عمودی هستند. در حقیقت، برنامه‌ریزی و استراتژی از نیازمندی‌های اصلی هسته‌ی گیم‌پلی بازی‌های Horizon محسوب می‌شوند و استفاده از تله‌های کاربردی می‌تواند نقش مهمی در روند تجربه‌ی آن داشته باشد. تا پیش از این، ماشین‌های پرنده به راحتی قادر بودند تا از تله‌های شما فرار کنند، اما با افزوده شدن تله‌های عمودی (Vertical Traps) به Horizon Forbidden West به راحتی می‌توانید این ماشین‌های چالش‌برانگیز را زمین‌گیر کنید.

قابلیت تغییر زمان در چرخه‌ی روز و شب

با تغییر چرخه‌ی روز و شب می‌توانید نماهای بی‌نظیری از جهان بازی را مشاهده کنید.

در Zero Dawn هیچ راهی برای تسریع زمان در چرخه‌ی روز و شب وجود نداشت. خوشبختانه این ویژگی به Horizon Forbidden West افزوده شده است و به شما این امکان را می‌دهد تا در یکی از پناهگاه‌های پراکنده در سراسر جهان بازی، استراحت کنید. بنابراین، اگر شما هم همانند ما به کاوش جهان بازی در روشنی روز علاقه‌مند هستید، می‌توانید از این ویژگی بهره‌ی فراوانی ببرید. البته، با استفاده از این ویژگی نمی‌توان ساعت دقیقی را مشخص نمود، اما می‌توان از بین بازه‌های زمانی صبح، ظهر، عصر و شب یکی را انتخاب کرد.

فضای نامحدود Inventory

دیگر لازم نیست نگران نبود فضای خالی در Inventory خود باشید.

از آنجا که شخصاً شیفته‌ی نسخه‌ی اول این مجموعه هستم، به خوبی می‌توانم اهمیت برخی از این مزیت‌ها را درک کنم. یکی از ویژگی‌هایی که احتمالاً بارها از فقدان آن در Zero Dawn ضربه خورده‌اید، فضای محدود Inventory است که البته این موضوع به دلیل وابستگی نه‌چندان زیاد بازی اول به لوت، به تجربه‌ی بازی لطمه‌ی بزرگی وارد نمی‌کند. خوشبختانه استودیوی گوریلا گیمز (Guerilla Games) با افزودن ویژگی جدیدی به بازی دوم، باعث شده است تا فضای Inventory نامحدودی داشته باشید و بتوانید آیتم‌های اضافی خود را به Stashهای مختلفی که در شهرها یا پایگاه‌های گوناگون وجود دارند انتقال دهید.

افزوده‌شدن Stash به بازی

Stashها در برخی از مکان‌های خاص برای مدیریت بهتر آیتم‌ها در دسترس شما قرار خواهند داشت.

همان‌طور که اشاره شد، افزوده شدن Stashها به Horizon Forbidden West باعث می‌شوند تا یکی از بزرگ‌ترین محدودیت‌های Zero Dawn یعنی کمبود فضا در Inventory تحت شعاع قرار بگیرد. این Stashها با توجه به تعدد بسیار بالای اسلحه‌ها، زره‌ها، آیتم‌های مورد نیاز برای ساخت و ساز (Crafting) و بازیابی خط سلامتی (Healing) بسیار کاربردی هستند.

پلتفرمینگ

برخلاف Zero Dawn، این بازی تمرکز بیشتری روی پلتفرمینگ دارد.

پلتفرمینگ به وضوح در بازی Zero Dawn جایگاه خاصی نداشت و تنها در مواردی بسیار محدود اجازه‌ی بالا رفتن از مکان‌های مختلف را داشتیم. البته، Horizon Forbidden West نیز در این زمینه اصلاً و ابداً به سطح عناوینی نظیر Assassin’s Creed نمی‌رسد، اما پیشرفت چشمگیری نسبت به نسخه‌ی اول خود داشته است.

ویژگی‌های جدید نیزه‌ی اِیلوی

البته که نیزه‌ی ایلوی در Zero Dawn یک اسلحه‌ی تزئینی نبود، اما در Forbidden West به مراتب کاربردی‌تر و مفیدتر از گذشته است. یکی از بزرگترین ویژگی‌های اضافه شده به این نیزه این است که اکنون می‌توانید آن را شارژ کنید تا یک حمله‌ی قدرتمند به نام Resonator Blast انجام دهید. پس از لو رفتن موقعیت شما توسط دشمنان، رنگ این نیزه از بنفش به آبی تغییر پیدا می‌کند و در این زمان می‌توانید ضربات سنگین‌تری به دشمنان ماشینی یا انسانی خود وارد کنید.

کومبوهای جدید

شارژ کردن نیزه نیز به لطف وجود کومبوهای جدید در این بازی به مراتب ساده‌تر شده است. همچنین، با مراجعه به درخت مهارت بازی، می‌توانید به چندین Perk مختص به مبارزه‌های نزدیک دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را آزاد کنید. برای مثال، یکی از این ویژگی‌ها می‌تواند دفاع دشمن را درهم بشکند و دیگری نیز می‌تواند چندین دشمن را در آنِ واحد مورد هدف قرار دهد.

ویژگی Valor Surges

در Zero Dawn شاهد وجود چهار شاخه در درخت مهارت بودیم و در بازی Horizon Forbidden West این عدد به شش رسیده است. هرکدام از این شاخه‌ها یک ویژگی جدید به نام Valor Surges را در خود جای داده‌اند. عملکرد این ویژگی به شخصیت ایلوی قدرتی مشابه به حالت Limit Break بازی Final Fantasy را می‌دهد. البته، هر یک از Valor Surgeها برای هدف خاصی استفاده می‌شوند و ممکن است در مواردی برای فرار از مهلکه و در مواردی برای چیره شدن روی تعداد زیادی از دشمنان مورد استفاده قرار بگیرند.

گلایدر Shieldwing

Horizon Forbidden West

از آنجا که Horizon Forbidden West به مراتب بیش از Zero Dawn روی هوا در جریان است و مرتباً باید به ارتفاع‌ها صعود کنید، وجود یک گلایدر به نام Shieldwing می‌تواند یک ویژگی بسیار کاربردی برای گیمرها لقب بگیرد. گلایدر Shieldwing اساساً در هر ارتفاعی قابل استفاده است و محدودیتی در مدت زمان استفاده از آن نیز وجود ندارد. اگر از علاقه‌مندان آخرین بازی از مجموعه‌ی The Legend of Zelda هستید، به خوبی به این ویژگی مسلط خواهید شد.

Pullcaster

Horizon Forbidden West

در اوایل بازی مجبور به ساخت یک Pullcaster هستید که از لحاظ فنی شباهت زیادی به Hook Shot دارد. از Pullcaster می‌توان در سراسر جهان Forbidden West برای کاوش و حل پازل‌های پلتفرمر، تخریب دیوارها و جابجایی اشیاء استفاده نمود. مهمترین ویژگی و کاربرداصلی این وسیله کمک به ایلوی برای رسیدن به مکان‌های صعب‌العبور است.

شنا زیر سطح آب

Horizon Forbidden West

قابلیت شنا در Zero Dawn نیز وجود داشت، اما نمی‌توانستید به زیر سطح آب دسترسی داشته باشید. در بازی Forbidden West مناطق قابل کاوشی در زیر سطح آب وجود دارند که می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. البته، در اوایل بازی نمی‌توان برای مدت زیادی زیر سطح آب باقی ماند، اما به مرور زمان، به دستگاهی دسترسی پیدا خواهید کرد که این اجازه را به شما می‌دهد.

اسکن سریع‌تر دشمنان

دستگاه Focus در Zero Dawn بخش‌های خاصی از دشمنان ماشینی را به شما نشان می‌داد که البته این موضوع نیازمند چرخاندن دوربین به سمت نقاط مختلف آن ماشین بود. در Forbidden West تنها کافی است یک دشمن را اسکن کرده و با یکی از دکمه‌های D-pad نقاط ضعف آن‌ها را علامت‌گذاری کنید تا حتی پس از خاموش کردن Focus همچنان دید کافی نسبت به آن نواحی داشته باشید.


بازی Horizon Forbidden West هم اکنون در دسترس دارندگان کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 قرار دارد.

Sina Morganاتزیو آدیتوره
author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *