اخبار بازی

منتظر تماس ایکس باکس درباره‌ی بازی Scalebound هستیم

رئیس استودیوی پلاتینیوم‌گیمز در آخرین مصاحبه‌ی خود اعلام کرد که منتظر تماس ایکس باکس و فیل اسپنسر برای مذاکره درباره‌ی بازی Scalebound است.

بازی سابقاً مورد انتظار و اکشن نقش‌آفرینی استودیوی مطرح خالق مجموعه‌ی NieR یعنی پلاتینیوم‌گیمز (PlatinumGames) در ابتدا به عنوان یک بازی انحصاری ایکس باکس معرفی شد و قرار بود که در سال 2017 در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد. متاسفانه، این پروژه ظاهراً با کارشکنی‌های این استودیو که منجر به خراب شدن رابطه‌ی بین مایکروسافت و پلاتینیوم‌گیمز شد به سرانجام خوشی نرسید و حتی با وجود این که بازی وارد فازهای نهایی توسعه‌ی خود شده بود، تصمیم استودیوی پلاتینیوم گیمز منجر به لغو کامل پروژه شد.

به عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان، استقبال کم گیمرها از کنسول‌های ایکس باکس وان یکی از مهم‌ترین دلایل بی‌تفاوت بودن استودیوی پلاتینیوم‌گیمز به این بازی بود، اما با توجه به اخبار خوب و مثبتی از ایکس باکس که مدتی است دائماً به گوش می‌رسد، مدیر عامل و نائب رئیس این استودیو در مصاحبه‌ی اخیر خود در قبال Scalebound تغییر موضع داده‌اند.

آتسوشی اینابا (Atsushi Inaba) به عنوان مدیر عامل پلاتینیوم‌گیمز و هیدکی کامیا (Hideki Kamiya) به نائب رئیس این استودیو در یک مصاحبه‌ی جدید با نشریه‌ی IGN Japan در جواب به این سوال که “آیا مایل به بازگرداندن پروژه‌های لغو شده‌ی خود هستند یا خیر؟” اعلام کردند که منتظر تماس فیل اسپنسر و مایکروسافت در این باره است.

آتسوشی اینابا گفت:

کامیا همیشه می‌خواست پروژه‌ی Scalebound احیا شود. بنابراین ما میخواهیم در این رابطه با مایکروسافت مذاکره کنیم.

کامیا که پیش‌تر مدیر پروژه‌ی Scalebound بود نیز اضافه کرد:

ما کارهای زیادی روی بازی انجام دادیم و در حالت تعلیق باقی‌ماندن این پروژه توسط مایکروسافت هیچ فایده‌ای ندارد، بنابراین مایل هستیم که در مورد آن کارهایی انجام دهیم. فیل! بیا با هم انجامش بدیم!

ایکس باکس و پلاتینیوم‌گیمز پیش‌تر توضیحاتی درباره‌ی اتفاقات پیرامون بازی Scalebound ارائه داده‌ بودند، اما در نهایت هیدکی کامیا بود که مسئولیت لغو پروژه را بر عهده گرفت. وی چند ماه پیش طی یک برنامه‌ی ویدیویی چنین اظهار داشت که:

من از کودکی عاشق دنیای فانتزی بودم و همیشه می‌خواستم چیزی با محوریت آن بسازم. همیشه به دنیایی با حضور یک مرد جوان که به همراه یک اژدها با دشمنان می‌جنگد فکر کردم. با این حال، این یک چالش بزرگ برای پلاتینیوم‌گیمز بود.

ما در محیطی کار می‌کردیم که به آن عادت نداشتیم. ما در حال توسعه‌ی بازی روی موتور آنریل بودیم و دانش لازم برای ساخت یک بازی با ویژگی‌های آنلاین را نداشتیم.

موانعی که باید بر آن‌ها غلبه می‌کردیم بسیار بزرگ بودند. ما به اندازه‌ی کافی تجربه نداشتیم و نتوانستیم از آن موانع عبور کنیم که در نهایت منجر به آن اتفاق شد.

من بابت گیمرهایی که مشتاقانه منتظر این بازی بودند متاسفم و علاوه بر این، این برخورد ما با مایکروسافت نیز که به ما به عنوان یک شریک تجاری اعتماد کرده بود نیز باعث تاسف من شد. من به عنوان سازنده‌ی بازی و به عنوان عضوی از پلاتینیوم‌گیمز عذرخواهی می‌کنم.

در سال 2019 اینابا در مصاحبه‌ای با VGC گفت که تماشای خشمی که گیمرها به سمت مایکروسافت روانه می‌کردند آسان نبود. وی افزود: «هر دو طرف شکست خوردند، اما ما همه کارهایی را که ما به‌عنوان توسعه‌دهنده باید انجام می‌دادیم، ندادیم».

از زمان لغو پروژه‌ی Scalebound، آقای اینابا به عنوان مدیر عامل استودیوی پلاتینیوم‌گیمز برگزیده شد. وی در مصاحبه‌ی دیگری گفت که مایل است تا روی پروژه‌های بزرگتر و با ریسک بیشتر کار کند. پس از گمانه‌زنی‌ها در سال 2020 مبنی بر اینکه پروژه‌ی Scalebound ممکن است دوباره به حالت توسعه بازگردد، فیل اسپنسر (Phil Spencer) مدیر عامل ایکس باکس این شایعات را رد کرد و توضیح داد که این پروژه قطعاً مختومه است و اضافه کرد که هیچ خصومتی از مایکروسافت نسبت به پلاتینیوم‌گیمز وجود ندارد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *