اخبار بازی

بازی Returnal در بین عناوین کمتر به پایان رسیده سال 2021

طبق لیست منتشر شده از وبسایت HowLongtoBeat، بازی Returnal در بین بازی‌‌های کمتر به پایان رسیده حضور دارد و اکثر مخاطبین پیش از رسیدن به پایان تسلیم شده‌اند.

در لیست مذکور، عنوان Returnal در رده‌ی ششم قرار گرفته است. لازم به ذکر است که سه عنوان نخست این فهرست، بازی‌های‌ Twelve Minutes ، Loop Hero و The Ascent هستند. با توجه به وجود نقد‌ها و بازخورد‌های مثبت، حضور این بازی در این لیست غافل‌گیر کننده به نظر می‌رسد. اما با توجه به سبک و سیاق این بازی به عنوان یک اثر Rouge-Like و طولانی بودن هر “Run” این بازی، حضور این عنوان در این لیست نیز منطقی جلوه می‌کند. لازم به ذکر است که این عنوان در روز عرضه از وجود باگ‌ها و مشکلات فنی مختلفی رنج می‌برد که این عنوان را برای برخی از کاربران غیر قابل تجربه کرده بودند.

علاوه بر ماهیت این اثر به عنوان یک بازی Rouge-like، سختی و دشواری آن نیز عامل تاثیر گذاری محسوب می‌شود. عنوان Returnal در مقایسه با دیگر آثار استودیوی هاوس مارک (Housemarque) مانند Nex Machina، بسیار دشوار بوده و این موضوع باعث شد که بسیاری از مخاطبین عامه پسند از تجربه و به پایان رساندن این بازی پرهیز کنند.

با توجه به نظرات افرادی همانند جوزف فارس (Josef Fares)، خالق آثار A Way Out ،Brothers: A Tale of Two Sons و اثر موفق It Takes Two، به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان بازی‌های ویدیوئی نیز به آمار “به پایان رسیدن بازی‌ها” نیز اهمیت زیادی می‌دهند. جوزف فارس در باره‌ی این موضوع اظهار داشت:

ارزش تکرار در بازی‌های مختلف موضوعی است که برای ما اهمیت بسیاری دارد و اکثر مخاطبین و منتقدین در این مورد صحبت می‌کنند، اما چند نفر از این افراد واقعا بازی را به پایان می‌رسانند که نگران ارزش تکرار آن هستند؟ بر اساس آمار بسیاری از مخاطبین موفق به پایان رساندن عناوین مختلف نمی‌شوند و بهتر است که بیشتر نگران این موضوع باشیم.

بر اساس دیگر آمار موجود در وبسایت HowLongtoBeat، بازی Resident Evil Village در بین عناوین بیشتر به پایان رسیده مقام اول را به دست آورده است. در ادامه‌ می‌توانید فهرست مذکور را مشاهده کنید.

Returnal
author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *