اخبار بازی

بازی ها چطور مهارت های افراد را بهبود می دهند؟

“بازی های ویدیویی می‌توانند رانندگی شما را بهتر کنند”. این جمله‌ شاید بازی‌هایی مانند گرن توریسمو و فورزا را یادآور شوند. بدون شک کاربران می‌توانند با انجام این بازی‌ها، به ویژه با استفاده از فرمان و پدال‌، با بسیاری از مکانیک‌های رانندگی آشنا شوند.

اما آیا این بازی‌ها بهترین نمونه برای کمک به ارتقای توانایی رانندگی هستند؟ تحقیقات نشان داده‌اند که بازی‌های ژانر اکشن اول شخص مانند Call of Duty تاثیرات مثبت بسیار بیشتری را نسبت به بازی‌های ریسینگ روی توانایی رانندگی افراد دارند.

یکی از واضح‌ترین اثرات مثبت بازی‌های ویدیویی که مکرراً به آن اشاره شده است، افزایش قدرت تصمیم‌گیری در لحظه است. این نکته در بسیاری از بحث‌های مربوط به اثرات مثبت و منفی بازی‌های ویدیویی مورد اشاره قرار می‌گیرد.

مطالب مرتبط:

بازی‌های ویدیویی از دوران جوی‌استیک‌های تک‌دکمه‌ای آتاری ۲۶۰۰ فاصله‌ی زیادی گرفته‌اند و حالا کاربران از کنترلرهای مجهز به آنالوگ‌ استیک‌های دوگانه و دکمه‌های متعدد استفاده می‌کنند.

از آن‌جایی که اکثر گیمرها روزانه ساعاتی از زندگی خود را با کنسول‌های بازی و کنترلرها می‌گذرانند، کارکردن با مکانیزم‌های بعضاً دشوار این کنترلرها به امری ساده و عادی برای آن‌ها تبدیل شده و هماهنگی بین چشم و دست آن‌ها نیز به حد مناسبی رسیده است. اما آیا این هماهنگی ناشی از بازی‌های ویدیویی بوده و یا به عوامل محیطی بستگی دارد؟ با ما با پاسخ این سوال همراه باشید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *