اخبار بازی

جزئیات به‌روزرسانی کریسمس Dota 2 منتشر شد

بنابر سنت هر ساله، ولو (Valve) به مناسبت تعطیلات کریسمس به‌روزرسانی جدیدی با ویژگی‌های زیبا و جذاب برای Dota 2 منتشر کرده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

در این به‌روزرسانی برخلاف رویه‌ی گذشته هیچ تغییری در تعادل کلی ایتم‌ها و قهرمان‌های بازی ایجاد نشده است، بلکه شاهد حالت Co-op چهار نفره جدید، پشتیبانی کامل از کنترلر و تغییرات اساسی بر روی Mirana (یکی از قهرمان‌هایی بازی) هستیم.

همچنین در این اپدیت تعداد زیادی اشیاء زینتی (cosmetics) گنجانده شده است، البته برای بهره مند شدن از این اشیاء نیاز است بتل‌پس بازی که به دو حالت پایه با قیمت 7.49 دلار و پیشرفته به قیمت 41.99 دلار موجود است، خریداری کنید.

در ادامه نگاهی دقیق‌تر به این موارد می‌اندازیم.

حالت جدید 4 نفره

حالت چهار نفره‌ی جدید، Continuum Vault نام دارد که در مورد پیدایش آن، بازی اینگونه نقل می‌کند: Aghanim با جادویی به اشتباه جهان‌های موازی ایجاد می‌کند که یکی از این جهان‌ها Continuum Vault نام دارد. این حالت برای تمام گیمرها قابل دسترس است و پلیرها می‌توانند به تجربه‌ی این حالت به دو صورت گروهی و یا انفرادی بپردازند.

در این حالت جدید پلیرها تنها اجازه‌ی انتخاب از بین 14 قهرمان بازی را دارند و مابقی قهرمان‌ها از طریق پیشروی در درخت پیشرفت بازی موسوم به ماتریکس Aghanim’s Blessings آزاد می‌شوند.

Dota 2

از دیگر ویژگی‌های این ماتریکس می‌توان به متفاوت بودن آن برای هر پلیر بسته به قهرمان انتخابی خود اشاره کرد که پلیرها با پیشرفت در آن می‌توانند علاوه بر آزاد سازی قهرمان جدید به کسب قدرت‌های دائمی برای قهرمان انتخابی خود بپردازند.

به نظر می‌رسد ایده‌ی این حالت از Diablo الهام گرفته شده است جایی که پلیر می‌توانست به تجربه‌ی چندباره‌ی بازی بپردازد و هر بار با قدرتی متفاوت و خصوصیاتی جدید آن را بازی کند و اساساً تجربه‌ی جدیدی خلق کند چیزی که دقیقا مناسب تعطیلات کریسمسی است.

اما نگرانی اصلی در میان جامعه گیمرها (هم free to play و هم افراد دارای بتل‌پس) این است که برخی از این ویژگی‌های موجود در به‌روزرسانی جدید در پشت سطوح بسیار بالای بتل‌پس قفل شده است که اگر دارای تجربه‌ی قبلی از بازی باشید می‌دانید بسیار سخت بالا می‌رود.

تغییرات مربوط به شخصیت Mirana

این یکی از آن تغییراتی است که در همان وحله‌ی اول پلیر متوجه مقدار تلاش و زمان صرف شده تیم توسعه دهنده‌ی بازی بر روی این به‌روزرسانی می‌شود.

در این به‌روزرسانی Mirana (یکی از قهرمان‌های بازی) به طور کامل دچار تغییر شده است که این تغییرات شامل طراحی ظاهری تازه برای شخصیت، انیمشن‌های جدید و ضبط 800 خط جمله‌ی جدید برای صدای کارکتر می‌شود.

پشتیبانی از کنترلر

در نهایت یک شگفتی خوشایند این به‌روزرسانی، اضافه شدن پشتیبانی از کنترلر است. در گذشته Dota 2 تنها از کنترل مخصوص شرکت ولو موسوم به Steam Controller پشتیبانی می‌کرد اما اکنون می‌توان این بازی را با هر دسته‌ی سازگار با استیم تجربه کرد.

به گفته‌ی سازندگان بازی: “این یک ویژگی آزمایشی است که هنوز در حال تکامل است، بنابراین ما دوست داریم بازخورد شما را بشنویم تا به وسیله‌ی آن به تغییراتی که ایجاد می‌کنیم بهبود بخشیم.”

در این بیانیه همچنین آمده است:

“برای افرادی که می‌خواهند با روش‌ کلاسیک به تجربه‌ی بازی بپردازند اصلا نگران نباشند، پلیرها همیشه می‌توانند در حین بازی بین کنترلر یا موس و کیبورد جابه‌جا شوند.”

شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد این به‌روزرسانی به صفحه‌ی رسمی ولو مراجعه فرمایید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *