اخبار بازی

چرا بسته‌ی الحاقی جدید Assassin’s Creed Valhalla یک بازی مستقل نیست؟

بسته‌ی الحاقی جدید Assassin’s Creed به میزان 35 ساعت گیم‌پلی دارد، اما به عنوان بسته‌ی الحاقی بازی Valhalla معرفی شده است؛ دلیل چنین رویکردی چیست؟

فرنچایز Assassin’s Creed یکی از سری عناوین با سابقه و محبوب کمپانی یوبیسافت (Ubisoft) است که در بازه‌ی زمانی سال 2009 تا سال 2015 به صورت سالیانه منتشر می‌شد، اما پس از سال 2015 یوبیسافت تصمیم گرفت رویکردی متفاوت را در مورد این سری پیش بگیرد و سه عنوان اخیر این فرنچایز با فاصله‌ی زمانی بیشتری منتشر شدند. یوبیسافت با عرضه‌ی بسته‌های الحاقی داستانی و اضافه کردن آیتم‌ها و ویژگی‌های جدید به پشتیبانی طولانی مدت از دو عنوان Odyssey و Valhalla پرداخت.

حالا یوبیسافت قصد دارد با عرضه‌ی بسته‌ی الحاقی Dawn of Ragnarok، سی و پنج ساعت محتوای داستانی جدید به عنوان Valhalla اضافه کند. با توجه به این حجم از محتوا، بسته‌ی الحاقی Dawn of Ragnarok را می‌توان طولانی‌ترین بسته‌ی الحاقی منتشر شده برای عنوان Assassin’s Creed Valhalla حساب کرد. این بسته‌ی الحاقی داستان یکی از اجداد Eivor، یعنی Havi را روایت می‌کند. با توجه به این نکته ممکن است از خود بپرسید: چرا بسته‌ی الحاقی Dawn of Ragnarok به عنوان یک بازی مستقل از Valhalla منتشر نشده است؟

پیش از این یوبیسافت با استفاده از چنین سوژه‌های داستانی دست به خلق بازی‌های مستقل زده است. به عنوان مثال شخصیت اصلی بازی Assassin’s Creed V: Black Flag یعنی Edward Kenway یکی از اجداد Connor Kenway در نسخه‌ی سوم بود و داستان مستقل خود را داشت. یکی از توسعه دهندگان استودیوی Ubisoft Montreal یعنی خوزه آرایزا (Jose Araiza) در واکنش به این سوال گفت:

صادقانه بگویم، پیش از شروع ساخت این بسته‌ی الحاقی همین سوال را از خودمان پرسیدیم.

با توجه به اظهارات آرایزا، به نظر می‌رسد که یوبیسافت سیاست حال حاضر خود را در قبال انتشار بسته‌های الحاقی مختلف برای عناوین Assassin’s Creed، از پارک‌های تفریحی الهام گرفته است. هر بسته‌ی الحاقی محتوای مستقل و منحصر به خود را به مخاطبین ارائه می‌دهد در حالی که خود قسمتی از یک بازی بزرگتر است.

این سیاسیت برای تیم ما بهترین راه برای ارائه‌ی محتوای داستانی به صورت منسجم به نظر می‌آمد. هدف اصلی تیم ما این بود که دسترسی مخاطبین ما به تمام محتوای Assassin’s Creed Valhalla ساده‌تر باشد و آن‌ها بتوانند همانند یک پارک تفریحی در دنیای Valhalla این محتوا را تجربه کنند. ما به مخاطبین خود اجازه می‌دهیم که با ترتیب دلخواه خود به ماجراجویی در هر کدام از قلمرو‌های انگلستان، ایرلند، فرانسه و حالا در Svartalfheim بپردازند.

لازم به ذکر است که توسعه دهندگان این عنوان در استودیوی Ubisoft Montreal قصد دارند همانند بسته‌های الحاقی سال اول که بر روی شخصیت Eivor تمرکز داشتند، به بررسی جنبه‌های مختلف شخصیت Havi بپردازند. که به عنوان یک ISU در بدن Eivor تناسخ پیدا کرده است.

اولین بسته‌های الحاقی منتشر شده برای Valhalla به زندگی وایکینگ‌ها پرداخت و ما Eivor را در شرایط مختلف به تصویر کشیدیم، حال با ساخت بسته‌ی الحاقی Dawn of Ragnarok قصد داریم پیش زمینه‌ی داستانی Havi یا Odin را ارائه داده و کمی بیشتر به جنبه‌های اسطوره‌ای بپردازیم. ما به مخاطبین خود اجازه می‌دهیم با ترتیبی که خودشان می‌خواهند به تجربه‌ی بسته‌های الحاقی مختلف بپردازند اما داستان‌ آن‌ها را به گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که به یک دیگر مرتبط باشند. از آن‌ جایی که اسطوره‌های نورس اهمیت زیادی در زندگی وایکینگ‌ها داشتند، ما تصمیم گرفتیم Dawn of Ragnarok را به عنوان بسته‌ی الحاقی Valhalla منتشر کنیم.

بسته‌ی الحاقی Dawn of Ragnarok در تاریخ 19 اسفند (10 مارچ) منتشر خواهد شد و پیش از آن در تاریخ 23 اسفند (14 دسامبر) شاهد کراس اور بین دو عنوان Valhalla و Odyssey خواهیم بود. در این کراس اور دو شخصیت Eivor و Kassandra ملاقات می‌کنند. لازم به ذکر است که ماموریت‌های این بسته‌ی الحاقی رایگان خواهند بود.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *