اخبار بازی

دانشمندی تونسته تا به موش‌ها بازی Doom II را آموزش دهد

دانشمند مجارستانی که توانسته به موش‌ها بازی Doom II آموزش دهد، برای کسب درآمد، به دنبال استریم نتایج تحقیقات خود در پلتفرم توییچ (Twitch) است.

ویکتور توث (Viktor Tóth)، نورون شناس مجارستانی، یک سیستم VR برای جوندگان ساخته و به موش‌ها یاد داده که با استفاده از آن، راهروهای بازی Doom II را بدون هیچگونه کمکی طی کنند. هدف پروژه‌ی توث این است که وسیله‌ای VR خلق کند تا به جوندگان یاد بدهد، در یک محیط سه بعدی طراحی شده حرکت کنند، بدون این که به آموزش دیگری نیاز باشد.

در جریان مصاحبه‌ای با Futurism، توث اعلام کرد که دوست دارد تا گیم‌پلی موش‌هایش را در توییچ به نمایش بگذارد و از این طریق، سرمایه مورد نیاز پروژه‌اش را به دست آورد.

ویکتور توث گفت:

باور دارم که استریم در توییچ، راه درستی برای کسب درآمد از چنین پروژه‌هایی است. تنها مسئله این خواهد بود که هر موش تا چه زمانی می‌تواند فعالیت کند.

موشی به نام رومئو داشتم که یک بار، ۱۵ دقیقه‌ی تمام روی این دستگاه حرکت کرد که عالی بود. بسیار جالب و عجیب بود که آن موش، در این مدت طولانی نه خسته شد و نه توقف کرد. در نتیجه این اتفاق باور دارم که اگر حس کنجکاوی موش‌ها تحریک شود، بدون توقف و به مدت طولانیی بازی خواهند کرد.

اگر بتوانم به نقطه‌ای برسم که موش‌ها ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بازی کنند، گزینه‌ی استریم در توییچ منطقی خواهد شد.

توث همچنین خبر داد که به دنبال انجام تحقیقات بیشتر است و ایده‌ی یاد دادن نسخه‌ی سه بعدی بازی Pac-Man به موش‌ها را دوست دارد، اما به نظر بسیار دشوار خواهد بود.

آقای ویکتور توث پیرامون این قضیه ادامه داد:

از نظر رفتاری این عمل منطقی به نظر خواهد رسید. موش‌ها علاقه‌ای به حمله ندارند و در طبیعت از خطرات فرار می‌کنند. در نتیجه یک بازی سه بعدی Pac-Man به نظر گزینه‌ی خوبی خواهد بود.

با توجه به ساختار سیستم حال حاضر، این بازی قابل آموزش نیست و اثر Doom II که یک عنوان شوتر اول شخص است، بسیار راحت‌تر و منطقی‌تر است.

در نهایت نیز دیدن این که موش‌ها به اطراف بدوند و به دشمنان خود شلیک کنند، جذاب‌تر است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *