اخبار بازی

فیل اسپنسر اهمیتی به جنگ‌های کنسولی نمی‌دهد

فیل اسپنسر در صحبت‌های اخیر خود گفت که ایکس‌باکس درگیر نبرد با سازندگان کنسول‌های رقیب نیست و ترجیح می‌دهد روی نحوه‌ی رشد صنعت بازی تمرکز کند.

فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس ایکس‌باکس، اخیراً مصاحبه‌ای را با جدیدترین شماره‌ی مجله‌ی Edge انجام داده است. در قسمتی از این مصاحبه، از او پرسیده شد که آیا ایکس‌باکس همچنان درگیر جنگ‌های کنسولی سنتی است یا خیر. همچنین از وی پرسیده شد که سرویس‌هایی مانند Game Pass و xCloud چگونه چشم‌انداز این صنعت را تغییر می‌دهند.

آقای فیل اسپنسر در پاسخ به این سوالات گفت:

من هیچ‌گونه انرژی‌ای برای این موضوع (جنگ‌های کنسولی) صرف نمی‌کنم و به این فکر نیستم که چگونه دیگر پلتفرم‌های بازی را کوچک‌تر کنم تا ایکس‌باکس بزرگ‌تر شود. من بیشتر به رشد بازی‌ها علاقه‌مند هستم.

به همین دلیل است که ما روی مواردی مانند کراس‌پلی و Cross-Save تمرکز می‌کنیم. به این سناریوها فکر می‌کنم که چرا من و شما نمی‌توانیم با هم بازی کنیم، و این نباید به خاطر کنسولی که خریده‌اید در مقابل کنسولی که من خریدم، باشد.

این امر به رشد صنعت بازی کمک نمی‌کند؛ هنگامی موانع مصنوعی بر روی آن چیزها ایجاد کنیم. آیا این بدان معناست که ما داریم کاری متفاوت از بقیه افراد انجام می‌دهیم؟ باید از آن‌ها بپرسید. اما من می‌گویم هدف این نیست که شخص دیگری کوچک‌تر شود تا ما بزرگ‌تر شویم.

فیل اسپنسر پیش‌تر اشاره کرده بود که مایکروسافت شرکت‌های آمازون و گوگل را به عنوان رقبای اصلی خود در تجارت بازی می‌بیند. او در مصاحبه با وب‌سایت Protocol ادعا کرد که رقبای سنتی ایکس‌باکس یعنی نینتندو و پلی‌استیشن برای رقابت در تبدیل شدن به جریان اصلی بازی از طریق فضای ابری آماده نشده‌اند. اسپنسر تاکنون چندین بار در مورد تمایل خود برای در دسترس قرار دادن بازی‌ها و سرویس‌های ایکس‌باکس در درستگاه‌های مختلف صحبت کرده است. وی همچنین در صحبت‌های اخیر خود اظهار داشت که تیم فعلی ایکس‌باکس استودیوی بانجی (Bungie) را از دست نمی‌داد.

نظر شما در خصوص صحبت‌های فیل اسپنسر چیست؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را به اشتراک بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *