اخبار بازی

معامله‌ی دو سر برد؛ 30 بازی برتر موجود در ایکس باکس گیم پس

سرویس گیم پس (Xbox Game Pass) همچنان یکی از با ارزش‌ترین‌ها در دنیای بازی است و به لطف آن، مشترکین این سرویس از مجموعه‌ی عظیمی از بازی‌ها برخوردار هستند.

با پرداخت ماهیانه 15 دلار و خرید اشتراک التیمیت (Ultimate) این سرویس، شما می‌توانید به بیش از 350 بازی در ایکس‌باکس سری ایکس/اس، ایکس‌باکس وان و همچنین بیش از 200 عنوان روی رایانه‌های شخصی دسترسی داشته باشید. گیم پس التیمیت همچنین با سرویس لایو گلد (Xbox Live Gold) عرضه می‌شود، بنابراین می‌توانید هم به صورت چندنفره و آنلاین با دوستان خود بازی کنید و هم هر ماه بازی‌های رایگان بیشتری را دریافت کنید. علاوه بر این، EA Play و سرویس استریم ایکس‌کلاود (xCloud) نیز همراه با این سرویس هستند.

اگر اضافه شدن هر بازی فرست پارتی مایکروسافت در روز عرضه به گیم پس را نیز در نظر بگیریم، خرید اشتراک این سرویس بسیار منطقی به نظر می‌رسد. البته با توجه به تعداد زیاد عناوین موجود در گیم پس برای انتخاب و تعداد ساعات محدود در روز، انتخاب اینکه چه بازی‌ای را در این سرویس تجربه کنید، می‌تواند چالش برانگیز باشد. در همین راستا، برای کمک به شما در پیمایش این مجموعه‌‌ی شلوغ، 30 بازی برتر موجود در گیم پس را که می‌توانید در حال حاضر بازی کنید، گردآوری کرده‌ایم.

برای شفاف سازی، ممکن است بازی‌های بسیار بهتری نسبت به مواردی که در زیر لیست کرده‌ایم در گیم پس وجود داشته باشند. بنابراین توجه داشته باشید که این‌ها فقط بازی‌هایی هستند که فکر می‌کنیم هر دارنده‌ی ایکس‌باکس باید تجربه کند.

انتخاب‌های زیر به ترتیب حروف الفبا مرتب شده‌اند و بیشتر سعی بر این بوده که بازی‌ها از ژانرهای مختلف انتخاب شوند.

A Plague Tale: Innocence

بازی

A Plague Tale: Innocence یکی از تاثیرگذارترین روایت‌هایی است که می‌توان تجربه کرد. این بازی که در طول جنگ صد ساله جریان دارد، داستان Amicia و برادر کوچکترش Hugo را روایت می‌کند. این دو در طول بازی سعی می‌کنند از دست سربازان Inquistion که خانه‌شان را ویران کرده‌اند، فرار کنند. گیم‌پلی A Plague Tale به پازل‌های هوشمندانه‌ای وابسته است که تجربه‌ی بازی را به اندازه تماشای داستان آن جذاب نگه می‌دارد. این بازی به سادگی یک جواهر فوق العاده و دست کم گرفته شده است که همه‎‌ی مشترکین گیم پس باید آن را تجربه کنند.

Batman: Arkham Knight

راک‌استدی (Rocksteady) با ساخت سری Arkham، به ایده‌ی ساخت بازی‌های ابرقهرمانانه جان دوباره‌ای بخشید و با ساخت نسخه‌ی نهایی آن یعنی Arkham Knight یک پایان فوق العاده را برای قهرمان سیاه پوش دنیای DC رقم زد. فداکاری‌های بتمن، سکانس‌های تعقیب و گریز کوبنده در Batmobile و خط داستانی متمرکز بر ارواح از گذشته، همه و همه ما را با یک بازی بی‌نظیر مواجه کرده‌اند که تجربه‌اش لازم است.

Bug Fables: The Everlasting Sapling

ممکن است نینتندو Paper Mario داشته باشد، اما در ایکس‌باکس، بازی تحسین برانگیز Bug Fables: The Everlasting Sapling وجود دارد که سه قهرمان را در تلاش برای یافتن شهرت، ثروت و جاودانگی نشان می‌دهد. بازی Bug Fables رنگارنگ، جذاب و لذت بخش است.

Celeste

طرفداران عناوین پلتفرمر باید Celeste را در اولویت خود بگذارند چرا که این بازی حاوی برخی از بهترین سکانس‌های ژانر ساید اسکرولینگ در سال‌های اخیر است. پلتفرمینگ در این عنوان ساده شروع می‌شود و به تدریج سخت‌تر می‌شود، اما همواره به پرش‌های به موقع و فکر کردن به آینده متکی است. Celeste علاوه بر اینکه یک پلتفرمر فوق‌العاده است، داستان جسورانه‌ای را در مورد زنی جوان که با شیاطین درون خود روبرو می‌شود، روایت می‌کند. Celeste یکی از بهترین روایت‌هایی که از سلامت روانی در بازی‌ها دیده‌ایم را ارائه می‌کند.

Control

رمدی (Remedy) استودیویی است که طراحی اتمسفر و داستان سرایی را با گیم‌پلی اکشن سنگین ترکیب می‌کند و Control نمونه‌ی بارز این موضوع است. این عنوان حالا به لطف ارتقای نسل فعلی بهتر از همیشه به نظر می‌رسد. در این بازی با یک اتمسفر و فضای جذاب سر و کار دارید و همچنین با عناصر شکستن دیوار چهارم که به دنبال کنترل روایت هستند، رو به رو می‌شوید.

Destiny 2

Destiny 2 یک گزینه‌ی جذاب برای مشترکین گیم پس است، حتی اگر قبلاً آن را بازی می‌کردید و حالا آن را کنار گذاشته‌اید. کل محتوای این عنوان از جمله جدیدترین بسته‌ی الحاقی آن یعنی Beyond Light، در این سرویس در دسترس هستند. از آنجایی که بانجی (Bungie) قصد دارد تا سال 2022 از Destiny 2 پشتیبانی کند، مطمئناً برای شروع یا بازگشت به Destiny 2 دیر نیست. این MMO علمی تخیلی از زمانی که در سال 2017 عرضه شد، محبوب مانده و به لطف توسعه‌های متعدد به تکامل و بهبود خود ادامه داده است.

Doom Eternal

بزرگ‌تر، جسورانه‌تر و وحشیانه‌تر از همیشه؛ اید سافتویر (Id Software) با این بهبودها باعث به وجد آمدن همه‌ی افرادی شد که Doom Eternal را تجربه کردند. اکشن خالص از ابتدا تا انتها و بی امان، گیم‌پلی سریع، نبردهای نفس‌گیر و موسیقی‌های هیجان‌انگیز، Doom Eternal را به یکی از بهترین شوترهای نسل هشتم تبدیل می‌کند.

Dragon Quest 11: Echoes of an Elusive Age

Dragon Quest 11 یکی از بهترین نسخه‌های سری Dragon Quest است. این بازی یک JRPG سنتی با نبردهای نوبتی و داستان حماسی نجات جهان است. با این که Dragon Quest 11 لزوماً ریسک بزرگی را متحمل نمی‌شود، یک شاهکار در ژانریست که تقریباً مانند گذشته رایج نیست و این به تنهایی بازی Dragon Quest 11 را به یک بازی فوق العاده برای کسانی تبدیل می‌کند که مشتاق تجربه‌ی JRPG مشابه بازی‌های اواخر دهه‌ی 90 و اوایل دهه‌ی 2000 هستند. Dragon Quest 11 با طراحی هنری رنگارنگ، گیم‌پلی نوبتی درخشان و دنیای بزرگی که شخصیت‌های جالبی در آن زندگی می‌کنند، بسیار لذت بخش است.

Gears Tactics

یکی از جدیدترین انحصاری‌های مایکروسافت، Gears Tactics، فضا و اتمسفر فرنچایز Gears of War را به صورت هوشمندانه‌ای در یک بازی تاکتیکی اعمال می‌کند. با وجود اینکه Gears Tactics در یک ژانر کاملاً متفاوت است، به لطف مکانیک صدا و طراحی مراحل عالی، همچنان مانند یک افزوده‌ی طبیعی به آن فرنچایز نمادین به نظر می‌رسد. بسیاری از سیستم‌ها و ویژگی‌های گیم‌پلی قابل توجه Gears of War در چرخش تاکتیکی از بالا به پایین در این ژانر اقتباس شده‌اند. Gears Tactics با یک سیستم پیشرفت مناسب، برخوردهای تاکتیکی عمیق اما قابل دسترس و تعدادی باس‌فایت عالی، تبدیل به تجربه‌ای شده است که نمی‌توان آن را از دست داد.

Hades

شاهکار استودیوی سوپرجاینت (Supergiant) با اکشن جذاب، داستان سرایی عالی و طراحی خلاقانه سرانجام امسال به ایکس‌باکس آمد و اگر اشتراک گیم پس دارید، Hades یکی از آن بازی‌هایی است که تجربه‌اش در هر کنسولی هم توصیه می‌شود و هم لازم است. این عنوان روگ‌لایت که از بازگرداندن شما به پایین‌ترین سطوح عالم اموات در هنگام شکست لذت می‌برد، مانند سفری باشکوه در سراسر جهان پس از مرگ است.

Halo: The Master Chief Collection

اگر قبلاً فرنچایز Halo را بازی نکرده‌اید، مجموعه‌ی Halo: The Master Chief بهترین مکان برای شروع است. مجموعه‌ی MCC با شش بازی Halo همراه است که شامل بازسازی‌‌های دو نسخه‌ی اصلی و اولیه می‌شود. Halo دارای یکی از بهترین کمپین‌های تک نفره در این ژانر و همچنین بخش چند نفره‌ی آنلاین بسیار قویست، که طی سال‌ها اصلاح شده و کاملا بهبود یافته است. Halo: The Master Chief Collection بهترین راه را برای تجربه‌ی یکی از مشهورترین شوترهای اول شخص تاریخ ارائه می‌دهد.

Hollow Knight: Voidheart edition

دلربا و کاملاً جذاب، Hollow Knight یکی از بهترین مترویدوانیاهایی است که تا کنون ساخته شده است. ماجراجویی این بازی با یک شوالیه‌ی بی نام آغاز می‌شود که دنیای هزارتویی معروف به Hallownest را کشف می‌کند. با سبک هنری فوق‌العاده و تنوع باورنکردنی در محیط‌ها، دنیای گسترده‌ی Hollow Knight لذتی همیشگی برای کاوش دارد. Hollow Knight واقعاً در یک ژانر نسبتاً شلوغ، برجسته است. اگر هنوز در Hallownest قدم نگذاشته‌اید، اکنون زمان خوبی برای کشتن تعدادی حشره قبل از تجربه‌ی دنباله‌ی این بازی یعنی Hollow Knight: Silksong است.

Knockout City

در Knockout City باید مهارت‌های خود را در بازی Dodgeball یا همان وسطی خودمان به رخ بکشید. در این بازی هر رویارویی‌ای می‌تواند منجر به یک رقابت تنش‌آمیز شود تا ببینیم چه کسی واکنش‌های سریع‌تری دارد. به طور کلی بازیابی توپ و برگرداندن آن به فرستنده، مکانیک گیم‌پلی هیجان‌انگیز و پرتنش در سطوح مختلف بازی، باعث پیدایش یک تجربه‌ی لذت بخش در Knockout City می‌شوند.

MLB The Show 21

پس از گذراندن چند سال در سنگر سونی، MLB The Show بالاخره به ایکس‌باکس بازگشته است. هر چیزی که احتمالاً می‌توانید از لیگ اصلی بخواهید در این بازی در دسترس است. از فهرست به‌روز شده‌ی ورزشکاران گرفته تا شبیه‌سازی دقیق این ورزش و در نهایت رسیدن به یک هوم‌ران بی‌نقص، همه و همه در MLB The Show 21 قابل مشاهده هستند.

Monster Hunter World

فرنچایز Monster Hunter قبل از اینکه با Monster Hunter World به یک سری محبوب تبدیل شود، بازاری ویژه در آمریکای شمالی داشت. Monster Hunter World همزمان با پیروی از ریشه‌های سری یعنی کشتن هیولاهای عظیم، از نظر طراحی نقشه و مبارزه پیشرفت‌های بزرگی را انجام داده است. در این بازی اکثریت ماموریت‌های شما را می‌توان یک باس‌فایت در نظر گرفت و به دلیل ماهیت پویای دشمنانی که با آن‌ها روبرو می‌شوید، World همواره تازگی دارد. به طور کلی Monster Hunter World یک بازی ارزشمند با گزینه‌های زیاد شخصی‌سازی و سبک‌های بازی فراوان است.

Nier: Automata – Become as Gods edition

داستان سرایی یوکو تارو (Yoko Taro) با مبارزات اکشن درخشان پلاتینیوم گیمز (Platinum Games)، ترکیبی فوق العاده را برای موفقیت Nier: Automata تشکیل داده‌اند. نسخه‌ی قبلی این سری داستان قانع‌کننده‌ای را ارائه می‌کرد، اما بخش مبارزات آن ناخوشایند و درهم‌تنیده بود. Automata این مشکل را برطرف می‌کند و مبارزات هیجان انگیزی را ارائه می‌دهد که روان و جذاب هستند. البته نقطه‌ی عطف این بازی داستان آن است که ساختاری غیر متعارف با شگفتی‌های فراوان دارد.

سری Ori

Ori and the Blind Forest و دنباله‌ی آن Ori and the Will of the Wisps دو تا از بهترین پلتفرمرهای موجود در ایکس‌باکس هستند. هر دو بازی دارای تصاویر بصری خیره کننده‌ای هستند و داستان‌های هیجان انگیزی را روایت می‌کنند که از اتمسفر و شخصیت‌های خوب ترسیم شده است. این دو از نظر اتمسفر و احساس مشابه هستند، البته Will of the Wisps بیشتر اکشن محور است، در حالی که Blind Forest عمدتاً بر روی پلتفرمینگ و اکتشاف تمرکز دارد. برای لذت بردن از داستان بی‌نظیر این سری پیشنهاد می‌شود که آن‌ها را به ترتیب بازی کنید.

Overcooked 2

اگر می‌خواهید مهارت‌های ارتباطی خود را با عزیزان و دوستانتان آزمایش کنید، Overcooked 2 یک شبیه‌ساز آشپزی هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده با کنترل‌های ساده است که آن را به یک گزینه‌ی عالی برای گیمرهای کژوال تبدیل می‌کند. در بازی Overcooked 2، هدف این است که در یک بازه زمانی کوتاه، انواع غذاها را با هم‌تیمی‌های خود آماده کنید. با توجه به چیدمان‌های پویای آشپزخانه و طراحی هوشمندانه‌ای که کار تیمی را ارتقا می‌دهد، Overcooked 2 بر ارتباط مستمر با سرآشپزان دیگر تکیه دارد.

Pillars of Eternity 2: Deadfire

اولین نسخه‌ی سری Pillars of Eternity یک RPG کلاسیک و مهیج با تغییراتی مدرن بود و دنباله‌ی آن یعنی Deadfire با بهبود فرمول قبلی تقریباً از هر نظر از نسخه‌ی اصلی پیشی می‌گیرد. این ساخته‌ی آبسیدین (Obsidian) یک بازی سرگرم‌کننده است که با نوشته‌های غنی و گیم‌پلی آسان‌تر برای تازه ‌واردان به این ژانر، پر شده است.

Psychonauts 2

به جرات می‌توان گفت که هیچ بازی‌ای مانند Psychonauts 2 در بازار وجود ندارد؛ زیرا بازگشت استودیوی دابل فاین (Double Fine) به دنیای کالت-کلاسیک Razputin Aquato و آژانس برقراری آرامش روانی، تجربه‌ای بی‌نظیر از یک طراحی تخیلی و خلاقانه را رقم می‌زند. Psychonauts 2 با کاوش در ذهن چندین شخصیت و شیرجه‌ی عمیق به روان آن‌ها، لحظاتی گاه احساسی و گاه خنده دار را به همراه دارد که تجربه و لذت بردن از آن‌ها خالی از لطف نیست.

Resident Evil 7

Resident Evil 7 یک نوآوری کامل برای فرنچایز Resident Evil و بازگشتی فوق‌العاده وحشتناک و هیجان‌انگیز به ریشه‌های سبک وحشت بقا است. در این بازی در نقش Ethan Winters که در یک عمارت فرسوده با خانواده‌ای از هیولاهای تقریبا غیرقابل کشتن گیر کرده است، ظاهر می‌شوید و باید برای زنده ماندن و رسیدن به هدف خود تلاش کنید. Resident Evil 7 که به نوعی تم سنتی Resident Evil را با ایده‌های مدرن‌تر ترکیب می‌کند، یکی از بازی‌هایی است که تجربه‌ی آن چه برای علاقه‌مندان به این سبک و چه برای گیمرهای دیگر الزامی است.

Slay the Spire

Slay the Spire سبک کارتی را با سیستم‌های روگ‌لایک ترکیب می‌کند تا یکی از بهترین عناوین مستقل سال‌های اخیر را ایجاد کند. در طول سفر خود به Spire، در مقابل هیولاها قرار می‌گیرید، گنج‌ها را کشف می‌کنید و دسته‌ی کارت‌های خود را گسترش می‌دهید. نبرد مبتنی بر کارت Slay the Spire آسان است اما برای موفقیت نیاز به آزمون و خطا دارد. در حالی که هر بار که می‌میرید باید از ابتدا شروع کنید، به تدریج کارت‌های جدیدی به دست می‌آورید که به شما کمک می‌کنند دفعه‌ی بعد بیشتر پیشرفت کنید. این بازی مانند یک لوپ مجذوب کننده است که باعث می‌شود قبل از کنار گذاشتن کنترلر، بخواهید «یک بار دیگر» آن را امتحان کنید.

Spiritfarer

Spiritfarer یک پلتفرمر و شبیه ساز مدیریت منابع با داستانی قدرتمند است. شما در نقش Stella بازی می‌کنید، زنی که تبدیل به Spiritfarer می‌شود، فردی که مسئول همراهی ارواح به زندگی پس از مرگ است. در طول کمپین طولانی Spiritfarer، شما کشتی را مدیریت و گسترش می‌دهید تا به کسانی که رفته‌اند کمک کنید تا با واقعیت جدید خود روبه‌رو شوند. Spiritfarer یک بازی صمیمانه پر از شخصیت‌های جالب است و بر اهمیت مراقبت از دیگران تمرکز دارد. این عنوان دارای یک سبک هنری زرق و برق دار، مکانیک پلتفرمینگ قوی، و مدیریت منابع لذت بخش است که مستقیماً با مضامین روایت آن مرتبط هستند.

Sunset Overdrive

گیم پس

قبل از اینکه اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) به عنوان تولید کننده‌ی قابل اعتماد بازی‌های مرد عنکبوتی برای شرکت سونی، نامی برای خود دست و پا کند، با ساخت بازی تخیلی و وحشیانه‌ی Sunset Overdrive اسم خود را بر زبان‌ها انداخته بود. نگرش ناب، خلاقیت افسارگسیخته و آخرالزمان زامبی‌ها که توسط یک نوشیدنی انرژی زا به وجود آمده، بسیار لذت بخش‌تر از آن چیزی بود که انتظار می‌رفت. Sunset Overdrive که سرشار از انرژی پانک راک و هیجان است، هنوز هم یک بازی عالی برای هر فردیست که از پنهان شدن و کاور گرفتن پشت جعبه‌های اطراف خود خسته شده است.

Tetris Effect Connected

Tetris واقعاً نیازی به معرفی ندارد و مسلماً یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های تمام دوران است، البته هر نسخه‌ای از Tetris عالی نبوده است. با این حال، Tetris Effect Connected از Tetris کلاسیک استفاده کرده و دوباره آن را روشن و زنده می‌کند. Tetris Effect به زیبایی موسیقی و جلوه‌های ویژه را با فرمول Tetris ترکیب می‌کند. موسیقی متن هیپنوتیک این بازی متشکل از آهنگ‌های جاز، الکترونیک و پیانو است که رنگ تترومینوها را تغییر داده و به حرکات شما واکنش نشان می‌دهند. همچنین نسخه‌ی جدید «Connected» حالت‌های کوآپ و رقابتی جدید را اضافه می‌کند که این بازی پازل فوق‌العاده را تکمیل می‌کنند.

Titanfall 2

اولین بازی سری Titanfall از رسپاون اینترتینمنت (Respawn Entertainment) زمینه را برای یک بازی چندنفره‌ی بسیار لذت‌بخش درباره‌ی مقابله‌ی انسان‌ها در برابر جنگنده‌های مکانیکی عظیم فراهم کرد و اولین و متأسفانه تنها دنباله‌ی آن، این ایده‌ها را به یک پایان فوق العاده تبدیل کرد. در این دنباله تمام مهره‌ها سفت‌تر شده بودند، گیم‌پلی بیشتر اصلاح شده بود و بخش چندنفره هنوز هم بسیار جذاب بود، اما پیروزی واقعی Titanfall 2 به کمپین تک‌نفره آن بر می‌گردد که هنوز هم به‌ عنوان یکی از بهترین داستان‌ها در تمام بازی‌ها شناخته می‌شود.

Undertale

توضیح Undertale بدون ارائه‌ی کل داستان آن دشوار است، اما در اصل، این نقش آفرینی دو بعدی هنوز هم به عنوان یک شاهکار در بازی‌های مستقل به شمار می‌رود. در این بازی، به عنوان کودکی که در دنیایی از هیولاهایی که تشنه روح شما هستند افتاده است، این شما هستید که باید راهی برای بازگشت به خانه پیدا کنید و وجود خود را در این فرآیند حفظ کنید. Undertale به‌ عنوان بازی‌ای توصیف می‌شود که در آن هیچ‌کس مجبور نیست بمیرد، دارای چیزهای عجیب، خاطره‌انگیز و دلهره‌آور است و مهم‌تر از همه، عنوانی فوق‌العاده‌ برای تجربه از طریق گیم پس به حساب می‌آید.

Unsighted

گیم پس

برای درک یک تصویر از بازی Unsighted می‌توانید تصور کنید که بهترین بخش‌های Legend of Zelda و Metroidvanias در یک عنوان ادغام شده باشند. این ساخته‌ی استودیوی پیکسل پانک (Pixel Punk) بسیار جذاب است و چندین ایده‌ی اصلی و خاص خود را برای افزودن به معجون ذکر شده دارد که شامل حجم خیره‌ کننده‌ای از محتوا و موسیقی متنی بی‌نظیر می‌شوند.

What Remains of Edith Finch

در حالی که بیشتر بازی‌های ویدیویی سرگرم کننده هستند و نقش پرت کردن حواس فرد از مشکلات زندگی را دارند، What Remains of Edith Finch با تمرکز بر از دست دادن، غم و اندوه از این عادت دور شده است. استودیوی جاینت اسپارو (Giant Sparrow) عنوانی را ساخته که با داستان غم انگیز خود مدت‌ها پس از پخش تیتراژ پایانی نیز با شما خواهد ماند. به لطف یک سفر احساسی، این بازی به همه‌ی کسانی که آن را بازی می‌کنند، یادآوری می‌کند که زندگی ممکن است یک تراژدی باشد، اما گذشت و حرکت به سمت ناشناخته‌ها تنها راه پیشروی است.

Yakuza: Like a Dragon

گیم پس

پس از سال‌ها سرخوردگی با Dragon of Dojima، عنوان Yakuza: Like a Dragon آمد تا مسیر جدیدی را برای فرنچایز طولانی سگا ترسیم کند. به جای Kiryu Kazama، این بار Ichiban Kasuga است که خود را در میانه‎‌ی یک توطئه‌ی گسترده در دنیای تبهکاران ژاپن گرفتار می‌بیند. یکی دیگر از تغییرات بزرگی که Yakuza: Like a Dragon ایجاد کرد در مبارزات خود بود؛ زیرا این بازی به شدت از ماجراهای کلاسیک Dragon Quest الهام گرفته تا چرخشی تازه را در ژانر نقش آفرینی ایجاد کند. جدیدترین Yakuza که از نظر داستان و اکشن سنگین است، فصلی جدید و خیره کننده برای این مجموعه به حساب می‌آید.


به نظر شما کدام عنوان دیگر می‌تواند در لیست فوق جای داشته باشد؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران واران گیم به اشتراک بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *